Jump to content
Annons

Kent


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

"Även om jag inte tycker att de är bra så kan jag ju förstå varför de är ett av sveriges största band. Om man inte på nåt sätt kan förstå varför hela sverige gillar dem så har man ju ett problem.

Varför är de ett av Sveriges största band?

:För att de gör musik som många gillar, inte så svårt att räkna ut.

Varför är det många som gillar den?

:Men snälla du, du måste väl förstå att folk kan gilla kent?

Vadå? Jag skrev ju att jag själv har lyssnat på dem. Jag tyckte att de gjorde bra musik, vilket många tycker! Musiken är dock inte så tilltalande för mig längre, men jag är ju inte så naiv och vägrar se varför man kan tycka att det är bra."

Josie87, detta var dina svar på varför folk gillar Kent. Jag får nöja mig med dem.

😳

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej Josef! Har vi bråkat? Tycker inte om division... 😄

Det jag lärt mig av tråden är att jag ska lyssna in mig riktigt ordentligt, även på Kent.

Vad är Yoda för något?

😎

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Musik: Ta och lyssna du! 😏

Du har inget att förlora på det, förutom lite tid möjligtvis.

Antingen så gillar du det och du har då hittat en ny musikalisk väg..

.. eller så hatar du det, och då behöver du inte fundera mer på det 🙂

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här måste vara en av de mest informativa trådar jag läst här. Jag har bl a fått veta att jag kör Volvo, bara lyssnar på svensk musik och t o m att jag har dålig musiksmak. Fräsigt!

Snygg avatar 😏

/Daniel

hehe... vågar knappt skriva i den här tråden p g a den... 😎

Hehe, akta så inte Jocke Berg himself kommer hit och nyper dig i örat 🙂..

Han brukar finnas på kent.nu-forumet, så han är ju inte helt datorfientlig menar jag 😄

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Alltså, såhär är det: Jag hatar inte Kent på något vis. F.ö. tycker jag inte om att hata. Det är så destruktivt. Lite synd kanske att det var fler svarsalternativ i denna Gallup med "negativ" klang - jag ångrar det. Men som alla älskare av Kent ser så leder ju alternativet "de som har bra musiksmak", där 20 pers lagt sin röst. Själv skulle jag kanske bli lite sur om många sa illa saker om grupper jag gillar, så visst kan jag förstå vissas frustration.

Syftet med Gallup:en var egentligen bara att skapa en debatt om vad det är i Kents musik som är tilltalande för så många människor. Den debatten kan fortsätta för dem som vill.

😎

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...

Personligen anser jag att Kent är Sveriges genom tidernas bästa rockband. Geniala och låtar av världsklass.

Låtarna är så bra att det inte ens är kul som influenstagande musiker att lyssna på de för man vet att de kommer ta 20 år av övning att hamna på samma nivå. Jävla skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
BurninSven (oregistrerad)

Dom kommer från gnällbältet tror jag för det låter så och vi har så mycket bättre tycker jag i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen anser jag att Kent är Sveriges genom tidernas bästa popband. Geniala och låtar av världsklass.

Låtarna är så bra att det inte ens är kul som influenstagande musiker att lyssna på de för man vet att de kommer ta 20 år av övning att hamna på samma nivå. Jävla skit.

Har inget emot Kent och vill (kanske) inte provocera men var tvungen att rätta din post lite grand. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

kan man verkligen va lycklig i själen om man lyssnar på kent??

Själen är komplicerad. Ingen människa kan väl säga att hen alltid är lycklig?

Jag tror dock att de flesta som lyssnar på kent är känslosamma människor; vilket INTE måste betyda att:

1. alla skär sig i armarna.

2. alla som inte lyssnar på kent är okänsliga.

INTE alltså.

Vad tycks om senaste plattan?

Jag gillar den.

Men jag håller fortfarande Röd och Hagnesta Hill som favoritskivor.

Link to comment
Dela på andra sajter

förskräkt över att den skiten lockat sig in i samhället, ännu mer förskräkt att vi betalar 4 miljoner i skattepengar till dom puckona.

+1

Mycket j-a puckat att hitta på något så urbota dumt.......

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

det finns ju trots allt redan ett ord som fyller samma funktion som hen. Ordet är "den".

Fattar inte hur ett ord kan vara så fruktansvärt provocerande.

För vissa uppenbarligen likställt med att få penis avskärd.

Den/det känns ganska uvhumaniserande.

Gött med ett neutralt pronomen som faktiskt låter som en hänvisning till en människa?

förskräkt över att den skiten lockat sig in i samhället, ännu mer förskräkt att vi betalar 4 miljoner i skattepengar till dom puckona.

Vilka puckon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...