Jump to content
Annons

Kent


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Att se Kents namn nämnas ihop med riktigt innovativa musiker och kompositörer som Miles, Cure och Depeche får mig att må lite(nej mycket) illa...

Fan, vad tråkigt för dig :rolleyes: .. hoppas du går och kräks!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alltså det är ju pga sånt här som folk blir skeptiska till Kent... Kents fans förbehåller sig alltid rätten att hänvisa till hur djup och komplex Kents musik och personlighet är (som andra inte märker) samt att, om inte det funkar, dissa folk för inte just deras musik säljer mer än Kent. Försäljningssiffror är ju alltid bra argument när man diskuterar kvalitet på musik, det är ju därför samtliga låtar från Fame Factory-säsongerna kommer hyllas vid nästa utdelning av polarpriset...? Dessutom borde man inte få ha en åsikt innan man sålt minst dubbel platina... :rolleyes:

Sen alltså angående alla de där "har du verkligen lyssnat på alla album, b-sidor och liveinspelningar, etc etc...". Jag är lite inne på Cannibal Corpse just nu. Nähä, du tycker inte det är bra? Har du verkligen hört allt de gjort?! Jag tror inte du förstår riktigt vad han menar när han sjunger "Drowning in viscera"... Nä men bara för att du inte kan skriva meckig deathmetal som säljer internationellt... 😉😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså det är ju pga sånt här som folk blir skeptiska till Kent... Kents fans förbehåller sig alltid rätten att hänvisa till hur djup och komplex Kents musik och personlighet är (som andra inte märker) samt att, om inte det funkar, dissa folk för inte just deras musik säljer mer än Kent. Försäljningssiffror är ju alltid bra argument när man diskuterar kvalitet på musik, det är ju därför samtliga låtar från Fame Factory-säsongerna kommer hyllas vid nästa utdelning av polarpriset...? Dessutom borde man inte få ha en åsikt innan man sålt minst dubbel platina... :rolleyes:

Sen alltså angående alla de där "har du verkligen lyssnat på alla album, b-sidor och liveinspelningar, etc etc...". Jag är lite inne på Cannibal Corpse just nu. Nähä, du tycker inte det är bra? Har du verkligen hört allt de gjort?! Jag tror inte du förstår riktigt vad han menar när han sjunger "Drowning in viscera"... Nä men bara för att du inte kan skriva meckig deathmetal som säljer internationellt... 😉😉

Fast nu kanske du borde läsa vad jag skrivit istället.

Det är knappast jag som har dissat andras musiksmak, eller hur?

Men visst finns det hängivna kentfans, precis som runt många andra grupper/artister.

Har du sett mig nämna kents försäljningssiffror som argument förresten?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en sista grej innan jag går och lägger mig.

Allt jag har gjort är att försvara min egen musiksmak från den omyndighetsförklaring som finns hos vissa andra översittartyper här på det här forumet.

Det ÄR fan en spark mitt mellan benen när någon säger till en att man har jävligt dålig musiksmak och ett jävligt smalt musikregister för att man gillar en viss artist/grupp.

Man borde inte ta åt sig, jag vet, men det gör vilken jävla människa som helst. Det är ganska mänskligt.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Alltså det är ju pga sånt här som folk blir skeptiska till Kent... Kents fans förbehåller sig alltid rätten att hänvisa till hur djup och komplex Kents musik och personlighet är 

Fast nu kanske du borde läsa vad jag skrivit istället.

Det är knappast jag som har dissat andras musiksmak, eller hur?

/Daniel

Vem skrev då

"Åh nej, inte ännu en gammal rockröv"

Sug på dina gamla 70-talsplattor istället.."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast nu kanske du borde läsa vad jag skrivit istället.

Det är knappast jag som har dissat andras musiksmak, eller hur?

Men visst finns det hängivna kentfans, precis som runt många andra grupper/artister.

Har du sett mig nämna kents försäljningssiffror som argument förresten?

/Daniel

Nä inte du Vibe utan i allmänhet. Jag skrev det där utan citat som synes :rolleyes:

Det är omöjligt att dissa Kent alls, som den här tråden bevisar, utan att hamna i en skitstorm utan dess like. Försäljningsiffror har indirekt hänvisats till i denna tråd också, ja.

Jag blir less!! Men det kanske bara är så att en annan är van vid att folk HATAR musiken man lyssnar på så man blir inte upprörd längre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså det är ju pga sånt här som folk blir skeptiska till Kent... Kents fans förbehåller sig alltid rätten att hänvisa till hur djup och komplex Kents musik och personlighet är 

Fast nu kanske du borde läsa vad jag skrivit istället.

Det är knappast jag som har dissat andras musiksmak, eller hur?

/Daniel

Vem skrev då

"Åh nej, inte ännu en gammal rockröv"

Sug på dina gamla 70-talsplattor istället.."

Oj, jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag sårade dig. Sorry.

Ibland måste man bara använda sig av sandlådetaktiken mot vissa människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur var det nu? Fick jag svar på frågan tidigare?

Alltså: Vad är Kent för nåt?

Ett band en soloartist?

:rolleyes:

Kent e ett band som upprör många både fans och icke fans 😳 Samt att dom e enligt denna Gallup ett band för dom med bra musiksmak 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
...och Daniel...

"De som har bra musiksmak" leder ju solklart. Tänk på det!

:rolleyes:

Tyvärr inte om de fantasilösa med en gammal videokamera som kör volvo och de som bara köper svensk musik gillar gnällkråkor till sångare och de som har dålig stereo med dålig musiksmak och de som inte vet bättres röster räknas ihop så lider de med bra(?) musiksmak ett fatalt nederlag

Link to comment
Dela på andra sajter

...och Daniel...

"De som har bra musiksmak" leder ju solklart. Tänk på det!

😄

Och slår du ihop "De som inte vet bättre" med "De som har dålig musiksmak" blir det oavgjort.

Lägger du sen till alla röster som är en diss mot Kents fans så är "De som har bra musiksmak" en solklar förlorare.

Såja, nu har jag funderat på det. Och sen då? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Kent är väl OK så där men lite dystra och gnälliga och Fidden här på forumet gör bättre låtar i Kent stil än dom själva. Tycker jag i alla fall men jag respekterar en Kentfan har en i familjen snart så det åker man allt på 🙂 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Kent upprör

Kent e från Eskilstuna

Kent skulle egentligen ha hetat Sture

Kent e en cigarett

Kent e ett killnamn

Kent e dåliga bara

😛  🙂

Är och är. Det handlar väl om smaksak precis som allt annat?

/Daniel

Yupps men alla verkar ju va kära i kent och vilja slicka på dom och det gör mig ursinnig 🙂

Nä, men kanske det kan gå in i din tillvaro att det faktiskt FINNS folk som får ut något av att lyssna på deras musik? Kanske har dessa människor (inklusive undertecknad) funnit något som du själv varit oförmögen att hitta?

Öppna din sinnesvärld istället för att dissa.

/Daniel

Ytliga texter och ganska kass karbonkopierad musik ger nog inte de flesta något, musikmarknaden erbjuder så mycket mer och bättre musik än Kent...

Där fick du till det.

Eller inte 😛

.. behåll du din snäva musiksmak. Är knappast jag som har problem av det. 😆

/Daniel

Jag tror faktiskt jag har klart bredare (och bättre) musiksmak än dig Kent platsar helt enkelt inte, men jag har gett dem några chanser (för många) har fått alla deras plattor innan de släppts officiellt så jag har plågats längre än dom flesta...Vapen och ammunition måste vara en av de sämsta svenska plattor som någonsin gjorts...

😛😛😮

Vapen & Ammunition är ju helt fenomenalt bra! Kents bästa utan tvekan enligt mig. Fast då har ja kanske inte hört alla deras skivor, men senaste plattan var riktigt trist i jämförelse.

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Kent upprör

Kent e från Eskilstuna

Kent skulle egentligen ha hetat Sture

Kent e en cigarett

Kent e ett killnamn

Kent e dåliga bara

😛  🙂

Är och är. Det handlar väl om smaksak precis som allt annat?

/Daniel

Yupps men alla verkar ju va kära i kent och vilja slicka på dom och det gör mig ursinnig 🙂

Nä, men kanske det kan gå in i din tillvaro att det faktiskt FINNS folk som får ut något av att lyssna på deras musik? Kanske har dessa människor (inklusive undertecknad) funnit något som du själv varit oförmögen att hitta?

Öppna din sinnesvärld istället för att dissa.

/Daniel

Ytliga texter och ganska kass karbonkopierad musik ger nog inte de flesta något, musikmarknaden erbjuder så mycket mer och bättre musik än Kent...

Där fick du till det.

Eller inte 😛

.. behåll du din snäva musiksmak. Är knappast jag som har problem av det. 😆

/Daniel

Jag tror faktiskt jag har klart bredare (och bättre) musiksmak än dig Kent platsar helt enkelt inte

😛😛😮

Vapen & Ammunition är ju helt fenomenalt bra! Kents bästa utan tvekan enligt mig. Fast då har ja kanske inte hört allt, men senaste plattan var riktigt trist i jämförelse.

Håller som sagt inte med. Vapen & Ammunition är en riktigt dålig skiva hört den ett tiotal gånger och den blev bara sämre och sämre för varje lyssning, t.o.m. Kent-fanboys brukar skippa förbi hälften av låtarna när de lyssnar på den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Hur kan man bry sig om en skiva så mycket om man inte tycker det är bra? Jag skulle aldrig lyssna på en skiva en andra gång om ja inte tyckte det var bra första gången...

En lyssning räcker ju aldrig för att utröna en skivas kvalitet, men tio var nog 8 lyssningar för många när det gällde V&A...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Hur kan man bry sig om en skiva så mycket om man inte tycker det är bra? Jag skulle aldrig lyssna på en skiva en andra gång om ja inte tyckte det var bra första gången...

Oj! Det fanns skivor under min uppväxt som jag blev "tvungen" att lyssna på i upp till 10 års tid, då min brorsa spelade dem ofta. Men det var först efter 3-10 år som jag uppskattade dem. Nu har jag köpt dem själv! Sparks, Queen, Elton John... Tyckte de var rena skiten från början.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man bry sig om en skiva så mycket om man inte tycker det är bra? Jag skulle aldrig lyssna på en skiva en andra gång om ja inte tyckte det var bra första gången...

En lyssning räcker ju aldrig för att utröna en skivas kvalitet, men tio var nog 8 lyssningar för många när det gällde V&A...

Sant visserligen... Om man har det som yrke så kanske, men privat skulle man väl aldrig göra så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man bry sig om en skiva så mycket om man inte tycker det är bra? Jag skulle aldrig lyssna på en skiva en andra gång om ja inte tyckte det var bra första gången...

Oj! Det fanns skivor under min uppväxt som jag blev "tvungen" att lyssna på i upp till 10 års tid, då min brorsa spelade dem ofta. Men det var först efter 3-10 år som jag uppskattade dem. Nu har jag köpt dem själv! Sparks, Queen, Elton John... Tyckte de var rena skiten från början.

🙂

:musik

Ja sådär kan det ju också bli 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

diskussionen är så löjlig från första början så det är inte sant!

jag lyssnar inte på kent alls men jag gjorde det för några år sen och anledningen finns inte bland alternativen. även om jag inte tycker att de är bra så kan jag ju förstå varför de är ett av sveriges största band. om man inte på nåt sätt kan förstå varför hela sverige gillar dem så har man ju et problem

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
jag gjorde det för några år sen och anledningen finns inte bland alternativen. även om jag inte tycker att de är bra så kan jag ju förstå varför de är ett av sveriges största band. om man inte på nåt sätt kan förstå varför hela sverige gillar dem så har man ju et problem

Varför är de ett av Sveriges största band?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gjorde det för några år sen och anledningen finns inte bland alternativen. även om jag inte tycker att de är bra så kan jag ju förstå varför de är ett av sveriges största band. om man inte på nåt sätt kan förstå varför hela sverige gillar dem så har man ju et problem

Varför är de ett av Sveriges största band?

för att de gör musik som många gillar, inte så svårt att räkna ut

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
jag gjorde det för några år sen och anledningen finns inte bland alternativen. även om jag inte tycker att de är bra så kan jag ju förstå varför de är ett av sveriges största band. om man inte på nåt sätt kan förstå varför hela sverige gillar dem så har man ju et problem

Varför är de ett av Sveriges största band?

för att de gör musik som många gillar, inte så svårt att räkna ut

Hehe...

Varför är det många som gillar den?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gjorde det för några år sen och anledningen finns inte bland alternativen. även om jag inte tycker att de är bra så kan jag ju förstå varför de är ett av sveriges största band. om man inte på nåt sätt kan förstå varför hela sverige gillar dem så har man ju et problem

Varför är de ett av Sveriges största band?

för att de gör musik som många gillar, inte så svårt att räkna ut

Hehe...

Varför är det många som gillar den?

men snälla du, du måste väl förstå att folk kan gilla kent?

vad gillar du för musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Det här måste vara en av de mest informativa trådar jag läst här. Jag har bl a fått veta att jag kör Volvo, bara lyssnar på svensk musik och t o m att jag har dålig musiksmak. Fräsigt!

Hej!

Bugar och tackar!

Hur du kunnat tolka in det är iofs obegripligt, men tack iaf.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...