Jump to content
Annons

Kent


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)
Faktafel! Dave Gahan, sångaren, är clean sen mer än tio år tillbaks.

Sorry, jag hade fel, han ser ut som en knarkare.

Men det gör ju du också, AndyPandy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Men det gör ju du också, AndyPandy.

Nehejdu! Jag har rosor på kinden och solsken i blick.

Där ser du!

Typiskt knarkarutseende!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jag lyssnar på Kent för att:

*De har bra låtar.

*De har grymt snygga arr på gitarrerna.

*Jocke skriver fantastiska texter.

🙂

Kents "bästa" låtar är ju i princip direktrippade från Kate Bush, Cure och Depeche.

texterna suger

Soundet är OK ibland..

Lite tragiskt att Sveriges största band ska vara så dåligt..

Kom med exempel på låtar som Kent har direktrippat, och fucka inte ur som du gjorde i den där tråden när du påstod att all dansmusik använder JB-samplingar.

Kom igen nu - visa vad du kan och ge ett enda exempel på en "i princip" direktrippad kentlåt.

EDIT; stavfel.

Om du hade läst tråden ordentligt så hade du inte skrivit det inlägget...

Jag är knappast ensam om att tycka att Kent är plagiatörer..

Kapris skriver

""kärleken väntar" är ju så lik "fade to grey" att man häpnar att de inte blivit stämda utav skivbolaget som äger rättigheterna. Till och med sticket är snott rakt av med lite, ytterst lite modifiering. Sen kan man tycka vad man vill om bandet och deras kvalitet. Jag tycker det är lite ryggradslöst att förneka att de fått inspiration eller vad man nu vill kalla det (copy paste kanske) från den låten. sannolikheten att slumpmässigt göra en likadan låt är så nära noll man kan komma. klart de har stulit den. "

http://www.spraydio.com/web/portal/forum/s...p?noteID=497595

Apropå JB samplingarna så fattar du alltså fortfarande inte......

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Apropå JB samplingarna så fattar du alltså fortfarande inte......

Men kom igen då.

En enda låt från 2006 så ska jag ge mig sen.

En enda låt.

EDIT; det värsta är att du även i denna tråd anväder någon annans ord för att visa att du minsann vet vad det handlar om. Vad har du kommit på själv, so far?

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Apropå JB samplingarna så fattar du alltså fortfarande inte......

Men kom igen då.

EDIT; det värsta är att du även i denna tråd anväder någon annans ord för att visa att du minsann vet vad det handlar om. Vad har du kommit på själv, so far?

Danny, även ditt senaste inlägg skulle inte ha skrivits om du hade läst tråden, vad angår länken så var det ju till en relevant kopykentdiskussion....och som sagt för 411:e gången de flesta klubblåtar använder fortfarande JB samplingar oftast någon trumsampling, litar du inte på dina öron?

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Apropå JB samplingarna så fattar du alltså fortfarande inte......

Men kom igen då.

EDIT; det värsta är att du även i denna tråd anväder någon annans ord för att visa att du minsann vet vad det handlar om. Vad har du kommit på själv, so far?

Danny, även ditt senaste inlägg skulle inte ha skrivits om du hade läst tråden, vad angår länken så var det ju till en relevant kopykentdiskussion....och som sagt för 411:e gången de flesta klubblåtar använder fortfarande JB samplingar oftast någon trumsampling, litar du inte på dina öron?

Jodå.

Men det var längesen jag hörde någon ny klubblåt som innehöll just JB-samplingar.

Du vill fortfarande inte befästa ditt påstående med att droppa namnet på en låt som gör detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå JB samplingarna så fattar du alltså fortfarande inte......

Men kom igen då.

En enda låt från 2006 så ska jag ge mig sen.

En enda låt.

Det vill ja också veta 🙂

Redigerat av joe_labero
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar på Kent för att:

*De har bra låtar.

*De har grymt snygga arr på gitarrerna.

*Jocke skriver fantastiska texter.

🙂

Kents "bästa" låtar är ju i princip direktrippade från Kate Bush, Cure och Depeche.

texterna suger

Soundet är OK ibland..

Lite tragiskt att Sveriges största band ska vara så dåligt..

Kom med exempel på låtar som Kent har direktrippat, och fucka inte ur som du gjorde i den där tråden när du påstod att all dansmusik använder JB-samplingar.

Kom igen nu - visa vad du kan och ge ett enda exempel på en "i princip" direktrippad kentlåt.

EDIT; stavfel.

Om du hade läst tråden ordentligt så hade du inte skrivit det inlägget...

Jag är knappast ensam om att tycka att Kent är plagiatörer..

Kapris skriver

""kärleken väntar" är ju så lik "fade to grey" att man häpnar att de inte blivit stämda utav skivbolaget som äger rättigheterna. Till och med sticket är snott rakt av med lite, ytterst lite modifiering. Sen kan man tycka vad man vill om bandet och deras kvalitet. Jag tycker det är lite ryggradslöst att förneka att de fått inspiration eller vad man nu vill kalla det (copy paste kanske) från den låten. sannolikheten att slumpmässigt göra en likadan låt är så nära noll man kan komma. klart de har stulit den. "

http://www.spraydio.com/web/portal/forum/s...p?noteID=497595

Apropå JB samplingarna så fattar du alltså fortfarande inte......

Angående Kärleken väntar så är det inte så otroligt svårt att råka använda samma ackordföljd som We Fade To Grey. kent är knappast ensamma om att ha använt den..

.. för det är just den som är samma. Allt annat, upplägg, melodier, rytmik, komp, text och produktion är helt annan.

Angående Kate Bush så har de bara blivit inspirerad till introt av Dom Andra.

/Daniel

Edit: Exakt vad är det du vill få ut av att posta den där länken förresten?

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Synd att trevliga melodier och arrangemanf skall förstöras av en sångare som sjunger som om orden skulle skrivitsutanmellanrum. Ett hiskeligt fult jamande är det dessutom, uttalet får fan inte reda på, beror kanske på att kråkan som sjunger skulle måsta gå på scenlektioner (typ: öppna munnen om du vill att publiken skall förstå vad du säger). Sången/vokalisten är enda orsaken till att jag byter kanal alltid då Kenttan börjar sjunga. Skulle det komma ut en instrumental skulle investeringen vara helt klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att trevliga melodier och arrangemanf skall förstöras av en sångare som sjunger som om orden skulle skrivitsutanmellanrum. Ett hiskeligt fult jamande är det dessutom, uttalet får fan inte reda på, beror kanske på att kråkan som sjunger skulle måsta gå på  scenlektioner (typ: öppna munnen om du vill att publiken skall förstå vad  du säger). Sången/vokalisten är enda orsaken till att jag byter kanal alltid då Kenttan börjar sjunga. Skulle det komma ut en instrumental skulle investeringen vara helt klar.

Hmm, iofs smaksak det där, men som jag förstått så föredrar Jocke Berg att sjunga på så sätt eftersom sången ska uppfattas som ett instrument i musiken snarare än som något som står "över" musiken så som vanlig popsång ofta framställs.

Att han uppfattas som gnällig är nog snarare för att han har väldigt ljus röst förövrigt.

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hålla med om att det finns vissa kvaliteter i deras texter och melodier, men kan bara inte förstå vad som gjort dem så stora. Förrutom den ruskigt intetesägande och sunkiga rösten tycker jag majoriteten av deras låtar är så jävla trista.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hålla med om att det finns vissa kvaliteter i deras texter och melodier, men kan bara inte förstå vad som gjort dem så stora. Förrutom den ruskigt intetesägande och sunkiga rösten tycker jag majoriteten av deras låtar är så jävla trista.

Måste du förstå det då?

Jag känner inte att jag måste förstå varför jag somnar av hårdrock och dansband t.ex.

/Daniel

Edit.. jo förresten, jag förstår varför jag somnar av dansband. Dumt exempel.. 🙂

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Hmm, iofs smaksak det där, men som jag förstått så föredrar Jocke Berg att sjunga på så sätt eftersom sången ska uppfattas som ett instrument i musiken snarare än som något som står "över" musik så som vanlig popsång ofta framställs.

Kan respektera att en artista har en viss syn på saken. Men att man har en viss syn på saken betyder inte att det låter bra. Att spela tvättbräda i Beethovens 9:e kan vara nåns syn på saken, men likväl är det inte automatiskt jättebraochfint bara för att nån bestämmer sig för att göra så.

Smaksak? Vafan, givetvis. Gillar man den jamande beklagande beklämmande sångstilen kallas det väl exklusiv vokalism. I min värld kallas det försök bättre nästa gång.

Smaken är som arslet: alla är överens om att torkar man blir det bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, iofs smaksak det där, men som jag förstått så föredrar Jocke Berg att sjunga på så sätt eftersom sången ska uppfattas som ett instrument i musiken snarare än som något som står "över" musik så som vanlig popsång ofta framställs.

Kan respektera att en artista har en viss syn på saken. Men att man har en viss syn på saken betyder inte att det låter bra. Att spela tvättbräda i Beethovens 9:e kan vara nåns syn på saken, men likväl är det inte automatiskt jättebraochfint bara för att nån bestämmer sig för att göra så.

Smaksak? Vafan, givetvis. Gillar man den jamande beklagande beklämmande sångstilen kallas det väl exklusiv vokalism. I min värld kallas det försök bättre nästa gång.

Smaken är som arslet: alla är överens om att torkar man blir det bättre.

Jo, fast en del föredrar att lyssna på Monica Zetterlunds röst medan vissa föredrar att lyssna på Povel Rammels röst. Jag anser inte att någon av dem sjunger dåligt, däremot har de olika stilar och därmed så lockar det olika människor som gillar att lyssna på det.

Det vore faktiskt dumt att säga att J.Berg inte kan sjunga; han har en speciell sångstil, antingen gillar man det inte, eller så gör man det .. eller så bryr man sig inte.

/Daniel

Edit: På den tekniska sidan så kan man nog spåra rätt mkt EQ-arbete med inspelningen på hans röst (all bas har skurits bort). Dessutom är det inte alls ovanligt att de distar den något för att få den lite mer krispig.. Kanske ännu en faktor som gör att det låter lite gnälligt?

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hålla med om att det finns vissa kvaliteter i deras texter och melodier, men kan bara inte förstå vad som gjort dem så stora. Förrutom den ruskigt intetesägande och sunkiga rösten tycker jag majoriteten av deras låtar är så jävla trista.

Måste du förstå det då?

Nej inte alls, men egentligen förstår jag, kan Gunther toppa listorna så är det inte konstigare att folk gillar kent 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jag lyssnar på Kent för att:

*De har bra låtar.

*De har grymt snygga arr på gitarrerna.

*Jocke skriver fantastiska texter.

🙂

Kents "bästa" låtar är ju i princip direktrippade från Kate Bush, Cure och Depeche.

texterna suger

Soundet är OK ibland..

Lite tragiskt att Sveriges största band ska vara så dåligt..

Kom med exempel på låtar som Kent har direktrippat, och fucka inte ur som du gjorde i den där tråden när du påstod att all dansmusik använder JB-samplingar.

Kom igen nu - visa vad du kan och ge ett enda exempel på en "i princip" direktrippad kentlåt.

EDIT; stavfel.

Om du hade läst tråden ordentligt så hade du inte skrivit det inlägget...

Jag är knappast ensam om att tycka att Kent är plagiatörer..

Kapris skriver

""kärleken väntar" är ju så lik "fade to grey" att man häpnar att de inte blivit stämda utav skivbolaget som äger rättigheterna. Till och med sticket är snott rakt av med lite, ytterst lite modifiering. Sen kan man tycka vad man vill om bandet och deras kvalitet. Jag tycker det är lite ryggradslöst att förneka att de fått inspiration eller vad man nu vill kalla det (copy paste kanske) från den låten. sannolikheten att slumpmässigt göra en likadan låt är så nära noll man kan komma. klart de har stulit den. "

http://www.spraydio.com/web/portal/forum/s...p?noteID=497595

Apropå JB samplingarna så fattar du alltså fortfarande inte......

Angående Kärleken väntar så är det inte så otroligt svårt att råka använda samma ackordföljd som We Fade To Grey. kent är knappast ensamma om att ha använt den..

.. för det är just den som är samma. Allt annat, upplägg, melodier, rytmik, komp, text och produktion är helt annan.

Angående Kate Bush så har de bara blivit inspirerad till introt av Dom Andra.

/Daniel

Edit: Exakt vad är det du vill få ut av att posta den där länken förresten?

D-Vibe, inte bara introt till låten dom andra är "inspirerad" av Running up that hill utan i princip hela låten med trummorna och visslingen, ja hela låten är väldigt nära Kate Bush övelägsna original, Kent själva erkände i MM att de förökt mixa den så att stölden inte skulle framstå så tydligt, men de lyckades inte med det.

Vad gäller "Kärleken väntar" så är det helt klart att den inte bara använder samma ackordsföljd utan mycket mer från Fade to grey plus några "lån" från Space låt Magic Fly..

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Kan hålla med om att det finns vissa kvaliteter i deras texter och melodier, men kan bara inte förstå vad som gjort dem så stora.

Att ha en långsiktig marknadsföringsplan egen manager som bara jobbat för Kent och att de var prioritet no:1 hos BMG har inte skadat..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar på Kent för att:

*De har bra låtar.

*De har grymt snygga arr på gitarrerna.

*Jocke skriver fantastiska texter.

🙂

Kents "bästa" låtar är ju i princip direktrippade från Kate Bush, Cure och Depeche.

texterna suger

Soundet är OK ibland..

Lite tragiskt att Sveriges största band ska vara så dåligt..

Kom med exempel på låtar som Kent har direktrippat, och fucka inte ur som du gjorde i den där tråden när du påstod att all dansmusik använder JB-samplingar.

Kom igen nu - visa vad du kan och ge ett enda exempel på en "i princip" direktrippad kentlåt.

EDIT; stavfel.

Om du hade läst tråden ordentligt så hade du inte skrivit det inlägget...

Jag är knappast ensam om att tycka att Kent är plagiatörer..

Kapris skriver

""kärleken väntar" är ju så lik "fade to grey" att man häpnar att de inte blivit stämda utav skivbolaget som äger rättigheterna. Till och med sticket är snott rakt av med lite, ytterst lite modifiering. Sen kan man tycka vad man vill om bandet och deras kvalitet. Jag tycker det är lite ryggradslöst att förneka att de fått inspiration eller vad man nu vill kalla det (copy paste kanske) från den låten. sannolikheten att slumpmässigt göra en likadan låt är så nära noll man kan komma. klart de har stulit den. "

http://www.spraydio.com/web/portal/forum/s...p?noteID=497595

Apropå JB samplingarna så fattar du alltså fortfarande inte......

Angående Kärleken väntar så är det inte så otroligt svårt att råka använda samma ackordföljd som We Fade To Grey. kent är knappast ensamma om att ha använt den..

.. för det är just den som är samma. Allt annat, upplägg, melodier, rytmik, komp, text och produktion är helt annan.

Angående Kate Bush så har de bara blivit inspirerad till introt av Dom Andra.

/Daniel

Edit: Exakt vad är det du vill få ut av att posta den där länken förresten?

D-Vibe, inte bara introt till låten dom andra är "inspirerad" av Running up that hill utan i princip hela låten med trummorna och visslingen, ja hela låten är väldigt nära Kate Bush övelägsna original, Kent själva erkände i MM att de förökt mixa den så att stölden inte skulle framstå så tydligt, men de lyckades inte med det.

Vad gäller "Kärleken väntar" så är det helt klart att den inte bara använder samma ackordsföljd utan mycket mer från Fade to grey plus några "lån" från Space låt Magic Fly..

Okay, exakt vad mer än trummor och intro är inspirerat från Kate Bush?

Och exakt vad är mer snott än ackordföljden i Kärleken Väntar?

Finns det några fler låtar, av alla de som släppts av kent, som du anser vara rippade?

Det är lätt att snacka utan att veta..

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

bara nyfiken kolla upp; nån som vet exempel på vilka låtar som är kate bush liknande och vilka låtar av kate som dom liknar? (blev flummigt att skriva den där meningen men ni hajjar.)

EDIT: sen så läste jag lite mer i tråden och hittade mer om kate, ursäkta

edit2: vad gäller kärleken väntar så har jag för mig att jag läst Jocke skriva någonstans att det inte var avsiktligt, att han typ inte hade hört låten förut. det känns ju konstigt om t.o.m. sticket är väldigt likt och det verkar som att låten måste vara "snodd" eftersom kent oftast erkänner när dom snor saker.

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar på Kent för att:

*De har bra låtar.

*De har grymt snygga arr på gitarrerna.

*Jocke skriver fantastiska texter.

😮

Kents "bästa" låtar är ju i princip direktrippade från Kate Bush, Cure och Depeche.

texterna suger

Soundet är OK ibland..

Lite tragiskt att Sveriges största band ska vara så dåligt..

Kom med exempel på låtar som Kent har direktrippat, och fucka inte ur som du gjorde i den där tråden när du påstod att all dansmusik använder JB-samplingar.

Kom igen nu - visa vad du kan och ge ett enda exempel på en "i princip" direktrippad kentlåt.

EDIT; stavfel.

Om du hade läst tråden ordentligt så hade du inte skrivit det inlägget...

Jag är knappast ensam om att tycka att Kent är plagiatörer..

Kapris skriver

""kärleken väntar" är ju så lik "fade to grey" att man häpnar att de inte blivit stämda utav skivbolaget som äger rättigheterna. Till och med sticket är snott rakt av med lite, ytterst lite modifiering. Sen kan man tycka vad man vill om bandet och deras kvalitet. Jag tycker det är lite ryggradslöst att förneka att de fått inspiration eller vad man nu vill kalla det (copy paste kanske) från den låten. sannolikheten att slumpmässigt göra en likadan låt är så nära noll man kan komma. klart de har stulit den. "

http://www.spraydio.com/web/portal/forum/s...p?noteID=497595

Apropå JB samplingarna så fattar du alltså fortfarande inte......

Jo Kärleken Väntars refräng är musikaliskt identiskt med Visage - Fade To Greys refräng (80tals låt). Tycker Visages version är bättre då den har mer trallvänliga verser dock (samt skönare produktion.) Föresten så är det några coola franska rader (en kvinna som pratar) som omväxling i den låten, ett fenomen som Kent också har "snott" (eller haft stark inspiration) ifrån, och lagt till fast i en annan låt.

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Kärleken väntar så är det inte så otroligt svårt att råka använda samma ackordföljd som We Fade To Grey. kent är knappast ensamma om att ha använt den..

Det är väl refrängmelodin som är identisk - inte ackordföljden ?? Jag tippar på båda dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korkskallar sluta nu. Ta vilken existensalistiskt jazzskiva som helst i samlingen så kan någon hävda att den är gjord förut. eller vilken musik som helst. Även King Crimson.

Det vet väl ni som förmodas göra musik? Eller hu får ni inspiration? Från Gud? 😮

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Korkskallar sluta nu. Ta vilken existensalistiskt jazzskiva som helst i samlingen så kan någon hävda att den är gjord förut. eller vilken musik som helst. Även King Crimson.

Det vet väl ni som förmodas göra musik? Eller hu får ni inspiration? Från Gud? 😮

Att sno och få inspiration är två olika saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kent är ett av få svenska band med avstamp i new wavemusiken som långsamt, långsamt byggt upp sin storhet och till slut blivit folkära. Ungefär som Wilmer X gjort utifrån sin Johny B. Goode-rock. Alla lånar från alla såklart. Ingen kan prestera något i ett vakum? Varför tracka just Kent? Vem/vilka menar ni är mer nyskapande? Stockhausen?

Texterna fungerar utmärkt för mig. Kanske de faller platt till marken om man sitter med texthäfte i handen och analyserar. Men hur är det med alla som gömmer sig bakom engelska plattityder? Varför är det OK?

Sången gnällig? Jo det var mitt första intryck av Kent (liksom av the Smiths). Men jag har ändrat mig. Tog lite inlärning. Men nu tycker jag deras sound är både personligt och uttrycksfullt! Hur många svenska artister kan man säga det om? Ingen från Idol, fame factory eller den grasserande overgroundkulturen.

Jag tycker det är jättekul att de blivit så stora genom att konsekvent köra sin grej. Och åtminstone jag hajar till när de bryter igenom den vanliga sirapen i radion; Det finns hopp för Sverige! 😮

Instämmer på det här.

För övrigt tycker jag Kent är bra. Men eftersom konkurensen inte är något vidare nuförtiden så är dem skitstora av den anledningen.

Texterna är inte så rakt-på, vilket jag gillar. De flesta verkar inte handla om kärlek heller: ett till plus!

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Det är lätt att snacka utan att veta..

/Daniel 

Tydligen ännu lättare att vara okritisk om man är en Kentfanboy...

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Det vet väl ni som förmodas göra musik? Eller hu får ni inspiration? Från Gud? 😮

Finns ett uttryck som går så här "Nyskapande musiker skapar något nytt, korkskallar plagierar"

F'låt skulle vara Kentskallar...

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lätt att snacka utan att veta..

/Daniel 

Tydligen ännu lättare att vara okritisk om man är en Kentfanboy...

Vem har sagt att jag är okritisk?

Jag ser dock ingen anledning att kritisera någon/något enbart för sakens skull. Tycker dock det är oerhört löjligt att sitta och påstå något så vulgärt att Jocke Berg inte kan skriva egen musik. Han är för fasen en av Sveriges största kompositörer genom tiderna..

Och sen är det också oerhört löjligt att dra alla deras låtar över en kam när du bara snackar om två hela tiden; som dessutom är från samma album.

Okritisk är jag som sagt definitivt inte, men jag tänker inte heller sitta och förklara varför jag tycker om den musik jag tycker om, samtidigt som jag inte tänker sitta och titta på försvarslöst medan någon förlöjligar och omyndigförklarar min smak.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Kärleken väntar så är det inte så otroligt svårt att råka använda samma ackordföljd som We Fade To Grey. kent är knappast ensamma om att ha använt den..

Det är väl refrängmelodin som är identisk - inte ackordföljden ?? Jag tippar på båda dock.

Refrängmelodin (Fade To Grey har knappt nån melodi i refrängen förövrigt) är inte lik. Ackordföljden är lik däremot.. enbart i refrängen i dock.

Möjligtvis är det faktumet att de har en"ah"-kör också som gör sig påminda om varandra också.

De går båda i swing också förresten. Oerhört svinigt av kent att plagiera Visage med sitt unika shufflesväng.. 😮

Lyssna på dem istället för att dra förhastade slutsatser.. Jag satt precis och crossjämförde de två låtarna.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...