Jump to content
Annons

Kent


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

det finns ju trots allt redan ett ord som fyller samma funktion som hen. Ordet är "den".

vet du va skillnaden är? vi betalde inte 4 miljoner om året i skattepengar till ett gäng rabiata kärringar utan verklighetsuppfattningen eller förmåga att ta sig igenom en biologibok, för att få "den".

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fattar inte hur ett ord kan vara så fruktansvärt provocerande.

För vissa uppenbarligen likställt med att få penis avskärd.

Den/det känns ganska uvhumaniserande.

Gött med ett neutralt pronomen som faktiskt låter som en hänvisning till en människa?

Vilka puckon?

feministerna som lyckats få till "genusvetenskap", vill du veta vad som är vetenskapligt med den skiten, INTE ETT DYFT!! tvärtom så ignorerar den ALLT vad biologivetenskapen redan kommit framtill.

det hela hade inte besvärat mig om dom fått vara ett gäng tokiga kvinnor med hår under armarna som sitter o kacklar i nån källarförening i skellefteå, men när vi plötsligt ska betala skattepengar för att dom ska få leka viktigpettrar, DÅ blir de en annan femma.

det fanns en gång i tiden när feminism var likvärdigt med "jämnställdhet"...den dan är låååågnt förbi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och? Jag föredrar att kalla en människa hen framför DEN.

Vet inte ens vad det är för jävla 4 miljoner du snackar om, men vi snackar alltså alltså om en krona om året per person.

Så oavsett ändamål är det svårt att ta ditt utspel seriöst

Link to comment
Dela på andra sajter

Och? Jag föredrar att kalla en människa hen framför DEN.

Vet inte ens vad det är för jävla 4 miljoner du snackar om, men vi snackar alltså alltså om en krona om året per person.

Så oavsett ändamål är det svårt att ta ditt utspel seriöst

2012 budget för sverige ger 4 miljoner kronor till genusvetenskap.

spelar ingen större roll om det är en krona eller 10 kronor. det är 4 MILJONER som kastat i sjön.

pengar som hade kunnat gå till RIKTIGT forskning, som cancer, hjärt o kärlsjukdommar. ja va fan som helst utom det egentligen.

problemet är inte ordet i sig utan innebörden av att ordet anammas.

en idiotisk ide bör stoppas redan i första skedet. accepterar man lite o lite o lite så växer den bara.

nazityskland började inte med att invadera polen.

det började i en liten föreningslokal där en viss vältalande adolf propagerande för sin sak.

och se hur fan det sluta.

en dålig ide är en dålig ide. och låter man den växa fast kan de få allvarliga konsekvenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud, tycker personligen att det du skriver är mer skrämmande och konspiratoriskt än det du är så rädd för.

Foliehatt på!

hitta ETT fel i det jag skriver då, o sluta försöka underminera min åsikt med skämta om det.

en dålig ide, hur liten den än må vara kan växa till nåt katastrofalt.

vill du ha ett exempel? här får du ett:

tack vare feminismen har dom nu sänkt kraven på det fysiska testet för att bli brandman, så att fler kvinnor ska klara det.

tänk dig att du hamnar mitt i en brand, innestängd, då lyckas "Lisa" komma till undsättning, vad händer då...jo, hon kan inte lyfta dig o få dig ur fara för att hon tillhör den nya generationen brandmänn som kom in via lägre fysiska krav. och ni båda brinner inne. du e död. grattis.

förstår du hur till synes oviktiga småsaker kan får allvarliga konsekvenser?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

hitta ETT fel i det jag skriver då, o sluta försöka underminera min åsikt med skämta om det.

en dålig ide, hur liten den än må vara kan växa till nåt katastrofalt.

vill du ha ett exempel? här får du ett:

tack vare feminismen har dom nu sänkt kraven på det fysiska testet för att bli brandman, så att fler kvinnor ska klara det.

tänk dig att du hamnar mitt i en brand, innestängd, då lyckas "Lisa" komma till undsättning, vad händer då...jo, hon kan inte lyfta dig o få dig ur fara för att hon tillhör den nya generationen brandmänn som kom in via lägre fysiska krav. och ni båda brinner inne. du e död. grattis.

förstår du hur till synes oviktiga småsaker kan får allvarliga konsekvenser?

Grattis du har hittat ett fall där det kan få konsekvenser, ett uråldrigt yrke som fortfarande förlitar sig på bra fysik.

Jag ser hellre att man träffar fel med en god idé än att förneka maktstrukturer som du gör.

Det är den där foliehattsretoriken som sätter käppar i hjulet för all utveckling, ni är livrädda för att feministerna ska ta över världen.

Jag är säker på att det snarare handlar om hur viktigt det är för er, rent principiellt hålla könen åtskilda ända in i kaklet. Ren konservatism alltså. Ni vet inte varför, bara att det alltid varit så och att förändring är allmänt skrämmande.

Link to comment
Dela på andra sajter

nä med ett litet skratt, så avbryter jag den här disskusionen, jag orkar inte veva på omett, vi får se vad som händer i framtiden.

tjillevippen, mietek, avslutar med en liten fredskomplimang, din enmansbandlåt "your were a happy kid" lät väldigt väldigt bra, inte min musiksmak men den lät väldigt proffesionel och snyggt mixad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis du har hittat ett fall där det kan få konsekvenser, ett uråldrigt yrke som fortfarande förlitar sig på bra fysik.

Jag ser hellre att man träffar fel med en god idé än att förneka maktstrukturer som du gör.

Det är den där foliehattsretoriken som sätter käppar i hjulet för all utveckling, ni är livrädda för att feministerna ska ta över världen.

Jag är säker på att det snarare handlar om hur viktigt det är för er, rent principiellt hålla könen åtskilda ända in i kaklet. Ren konservatism alltså. Ni vet inte varför, bara att det alltid varit så och att förändring är allmänt skrämmande.

okey måste svara på detta. jag förnekar inte makstrukturerna och att världens alltid vatt mansdominerad, jämnställdheten är bra men det får inte gå överstyr, man måste kunna hålla en sund inställning till det hela, som brandmansgrejen, sånt yrke kan man inte påtvinga jämnställdhet bara FÖR ATT. förstår du hur jag menar?

och "hålla" könen frånskillda vet jag inte riktigt hur du menar, vi ÅR olika, vi har ALLTID vatt olika, och vi(homo sapiens i alla fall) kommer ALLTID vara olika, är väl inget fel i det?

man kan väl vara olika och ända vara lika värda? jag fattar inte problemet?

problemet med genusteori är att det blundar helt för RIKTIGA vetenskapliga fakta,

och DÅ blinkar varningstecken för mig, och bör göra för alla andra oxå. men tyvärr gör det inte det. folk sväljer med hull och hår.

acceptans utan kritisk analys är farligt.

måste vi vara exakt samma för att vara lika värda?

Här försöker man va seriös.

med den där avatarn? det funkar inte:)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om fyra miljoner! Varför inte skrota kungahuset? Hellre att det forskas brett än att de får våra surt förvärvade pengar! du skulle t o m spara pengar da crille!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till da crills försvar ...

Ok, kanske lite stark reaktion på ordet "hen", men jag instämmer i stort med motviljan mot de politiska ambitionerna från många av ordets förespråkare. Sen är genusfrågan rätt så omfattande och kanske inte riktigt låter sig debatteras i slagord och korta inlägg, men det finns definitivt mycket att invända mot genusprästerna och deras bokstavstroende församling. Pelle Billing är tvärtom ett ideologiskt föredöme inom området, enligt mig.

Så. Nu ska jag lämna denna tråd!

😏

EDIT: För övrigt gillar jag när Kent är så där syntiga.

Redigerat av Assar
Link to comment
Dela på andra sajter

Jösse Hare, den där da crille, hen verkar ju spritt språngande galen, att tända på alla fyra sådär bara. 😮

okej det är en sak att använda ordet, men sitt inte och kalla MIG hen, jag är en HAN.

EDIT: och jag gick inte amock för att du använde ordet det va mietek som drog igång det hela.

jag bad dig bara att inte använda det ordet.

Redigerat av DaCriLL
Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om fyra miljoner! Varför inte skrota kungahuset? Hellre att det forskas brett än att de får våra surt förvärvade pengar! du skulle t o m spara pengar da crille!

kungahuset försöker inte tvinga på samhället en snedvriden ideologi såå gubben kan få mina skattepengar, tycker herr gustaf är rätt skön snubbe verkar det som.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

okej det är en sak att använda ordet, men sitt inte och kalla MIG hen, jag är en HAN.

EDIT: och jag gick inte amock för att du använde ordet det va mietek som drog igång det hela.

jag bad dig bara att inte använda det ordet.

Be mig kan du, men hindra mig? Nej. Jag skriver väl vad jag vill.

Visst, jag kan låta bli att kalla dig hen (vilket jag gjorde för att provocera dig naturligtvis), men jag tycker personligen att hen är ett utmärkt ej könsbundet ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

kungahuset försöker inte tvinga på samhället en snedvriden ideologi såå gubben kan få mina skattepengar, tycker herr gustaf är rätt skön snubbe verkar det som.

Så du menar att monarki är ett trevligt statsskick? Men som jag sagt tidigare, privatisera kungahuset så kan du betala dit om du vill.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Be mig kan du, men hindra mig? Nej. Jag skriver väl vad jag vill.

Visst, jag kan låta bli att kalla dig hen (vilket jag gjorde för att provocera dig naturligtvis), men jag tycker personligen att hen är ett utmärkt ej könsbundet ord.

nej men om jag anser det förolämpande av bli avkönad då kan du ju antingen gå tillmötes o va trevlig mot dina medforumister.

hen är ett enkelt simpelt bra ord, problemet är hur det uppstod, VARFÖR det uppstod och vad användandet och acceptansen av det representerar.

inte ordet i sig,

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att monarki är ett trevligt statsskick? Men som jag sagt tidigare, privatisera kungahuset så kan du betala dit om du vill.

jo men vi ahr ingen praktisk monarki i landet, och lille gustaf försöker inte tvinga oss till det heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

som brandmansgrejen

"Station 7. Livräddning 20m:

Släpning av docka 20m. Dockans vikt är 75-80kg inkl. larmställ. En kon placeras 10m från utgångsläget. Dockan placeras bakom första konen och skall släpas runt den andra konen, sedan tillbaka förbi första konen. Handtaget får ej användas. Dockan skall transporteras säkert, som en riktig människa genom metoden släplyft."

Hur mycket väger du? Hur mycket skulle dom släpa på förr i tiden, innan Clint Eastwood började gå runt i rosa lammullströja och smutta på rosévin? Och varför hatar du kvinnor?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Station 7. Livräddning 20m:

Släpning av docka 20m. Dockans vikt är 75-80kg inkl. larmställ. En kon placeras 10m från utgångsläget. Dockan placeras bakom första konen och skall släpas runt den andra konen, sedan tillbaka förbi första konen. Handtaget får ej användas. Dockan skall transporteras säkert, som en riktig människa genom metoden släplyft."

Hur mycket väger du? Hur mycket skulle dom släpa på förr i tiden, innan Clint Eastwood började gå runt i rosa lammullströja och smutta på rosévin? Och varför hatar du kvinnor?

100 pannor faktiskt.

jag vet inte vad det var innan, vad spelar det för roll?

tycker du att det är bra att dom sänker kraven på ett jobb som räddar liv? ärligt talat?

och jag hatar inte kvinnor, var fan har jag skrivit det?

jag är jävligt kritisk till korkade ideologier.

Redigerat av DaCriLL
Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, innebär inte din teori isåfall att klena karlar också får bli brandmän om man tänker efter lite?

ehh JOO, FATTAR DU PROBLEMET???

jag har för helvete inga problem med att kvinnor är brandmän, dom kan få bli vad fan dom vill, rör inte mig i ryggen.

mitt problem är att dom SÄNKER KRAVEN!! för att hjälpa kvinnor in.

kraven finns där av en anledning.

EDIT: ta tjejen som blev ihjälslagen av en fånge på fängelset för inte så länge sen.

tjejen va en lite tannig 23 åring, hon ska fan inte jobba med våldsbrottslingar.

och den andra vakten som kom till hennes undsättning, det var en 58 ÅR GAMMAL liten dam för fan, va ska dom göra mot en våldsambrottsling mitt uppe i ett vredesutbrott.

jag försöker säga att man kan inte dela upp det i KÖN, man måste se till PERSONEN, hur PERSONEN passar till jobbet.

Redigerat av DaCriLL
Link to comment
Dela på andra sajter

och precis DÄR är en annan sak som är idioti med feminismen,

dom målar upp alla som inte tycker som dom till kvinnohatare.

INTE PÅ EN ENDA PLATS nånstans NÅGONSIN har jag skrivit att jag hatar kvinnor,

men när jag kritiserar feminismen tar du för givet att jag hatar kvinnor.

vilket bara är korkat.

Link to comment
Dela på andra sajter

100 pannor faktiskt.

Ja, då kommer inte en man heller kunna rädda dig.

jag vet inte vad det var innan, vad spelar det för roll?

Spelar ganska stor roll för att bevisa din poäng. Om den tidigare var, säg 110kg, DÅ skulle du ha en poäng. Men nu är det så att medelvikten i sverige ligger på 82kg för män, och 67kg för kvinnor. För att vara säker på att kunna bli utburen borde du gå ner ungefär 20kg i vikt, det är en större garanti för att överleva en brand än vad det är att en man kommer in och ska bära ut dig. Oavsett hur mycket dom har sänkt testet med.

tycker du att det är bra att dom sänker kraven på ett jobb som räddar liv? ärligt talat?

Jag utgår från att brandkåren inte kompromissar människors säkerhet och att dom har en uttagning som ser till att den som blir brandman också klarar av jobbet. Din bild av små våp som brinner inne, som små försvarslösa chihuahuor är väldigt fördomsfull och saknar förankring i verkligheten.

och jag hatar inte kvinnor, var fan har jag skrivit det?

Du har inte skrivit det nånstans. Däremot har du argumenterat för deras inkompetens samt förmåga att konspirera och kackla när dom umgås i grupp. Du likställer dom alltså med höns, som vi alla vet har mycket små hjärnor och låter väldigt mycket. Resten läste jag in själv.

jag är jävligt kritisk till korkade ideologier.

Förklara gärna för mig som inte vet vad som är så korkat med t.ex. genusvetenskap. Gärna på ett vettigare sätt än ditt föregående raljerande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...