Jump to content
Annons

Headphones


markvoll

Recommended Posts

Hei!

Kan noen tipse meg om noen bra headphones til å bruke med trommesett?

Jeg trenger et par som demper bra, slik at jeg hører mindre trommer og mer monitor.

Hilsen Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sennheiser HD-280 Pro dämpar bättre än vissa som säljs som "extra dämpande". Ultrasone HFI-650 eller Proline 750 dämpar nästan lika bra, men låter ännu bättre (kostar lite mer också... 😆 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Sennheiser HD-280 Pro dämpar bättre än vissa som säljs som "extra dämpande". Ultrasone HFI-650 eller Proline 750 dämpar nästan lika bra, men låter ännu bättre (kostar lite mer också... 😄 ).

Sennheiser 280-Pro är riktigt trevliga, låter helt ok också trots att de dämpar mycket. Finns för under tusenlappen på Dustin Home, även om de tydligen inte fanns i lager för tillfället:

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/syste...odID=5010079130

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har några från Vic Firth. Runt 1000:-. Grymma!

tycker du?

Jag tycker dom låter riktigt apkass.

De funkar ju som inspelningslurar. dvs dom isolerar ju.

ska man mixa så är det god baj äppelpaj tycker jag i alla fall.

Vem skulle få för sig att mixa i slutna hörlurar? Eller i lurar överhuvudtaget? Men jag är ingen studiotekniker förstås... bara livemixare och dum trummis...

Vic Firth fungerar kanon. Man kan till och med höra mixen av sina trummor på rätt sätt. (Nåja...) Kan upplevas som lite hårda då de klämmer rejält om öronen innan man har dragit till dem. (Och jag använder dem inte gärna i timmar i sträck, av samma anledning) Numera kör jag dock in-ear hela vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har några från Vic Firth. Runt 1000:-. Grymma!

tycker du?

Jag tycker dom låter riktigt apkass.

De funkar ju som inspelningslurar. dvs dom isolerar ju.

ska man mixa så är det god baj äppelpaj tycker jag i alla fall.

Vem skulle få för sig att mixa i slutna hörlurar? Eller i lurar överhuvudtaget? Men jag är ingen studiotekniker förstås... bara livemixare och dum trummis...

Vic Firth fungerar kanon. Man kan till och med höra mixen av sina trummor på rätt sätt. (Nåja...) Kan upplevas som lite hårda då de klämmer rejält om öronen innan man har dragit till dem. (Och jag använder dem inte gärna i timmar i sträck, av samma anledning) Numera kör jag dock in-ear hela vägen.

Känns som vi kom ifrån ämnet lite va?

Vilken trummis mixar samtidigt?

Ni som inte är trummisar vet nog inte hur svårt det är att hitta hörlurar som dämpar OCH spelar musik som låter :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som vi kom ifrån ämnet lite va?

"Kan någon tipsa om om hörlurar som skall användas till trumset?

Jag behöver ett par som dämpar bra, så att jag hör mindre trummor och mer monitor."

På vilket sätt kom jag ifrån ämnet? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...