Jump to content
Annons

Ömhet/dumhet


rdny

Recommended Posts

LÅTNAMN: Ömhet/dumhet

ARTIST/GRUPP: Andreas Pålsson

GENRE: Pop/rock

LÅTLÄNGD: 3.42

KOMPOSITÖR: Andreas Pålsson

PRODUCENT: Andreas Pålsson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 5.08mb

Den förra jag lade upp kan jag väl hålla med om lät skit, och inget som jag vanligtvis brukar göra. Förhoppningsvis finns det roligare saker att säga om denna, och förhoppningsvis kan jag få lite förslag på vad som kan göras bättre.

andreas_palsson__mhet_dumhet.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sången måste fram här också, det är inte många ord man hör faktiskt. Kanske inte främst är ett nivåproblem, brister lite i artikulering, plus att det ligger en massa gitarrer och brus och grejor som effektivt maskerar. Väldigt mycket luft i sången också, klämma i lite mer kanske?

Texten kan jag inte uttala mig om, eftersom jag inte hör den, men den låter viktig. Lite konstig betoning ibland bara, att bygga om exempelvis ordet "helvete" så att det passar in i låten och rimmar med samvete, låter ganska illa i mina öron.

Tycker annars att låten är mycket vacker och har hög potential.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bruset kan jag tyvärr inte göra så mycket åt med tanke på den utrustning jag har. Artikuleringen vet jag inte hur jag ska förbättra, har hört det från flera håll.

Jag kan tyvärr inte kämma i mer för då blir det bara något vingel av alltihopa.

Med tanke på hur fraseringen ändras lite i andra versen så tycker jag personligen att rimmet med samvete och helvete blev ganska bra. Men jag förstår vad du menar.

Tackar för lyssningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...