Jump to content
Annons

Special Offer(For A Limited Time Only)


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Special Offer(For A Limited Time Only)

* ARTIST/GRUPP: Johan Signert

* GENRE: Pop

* LÅTLÄNGD: 3:01

* KOMPOSITÖR: J.Signert

* PRODUCENT: J.Signert

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,5 Mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: Special Offer(For A Limited Time Only)

Denna låt vann i en tidigare version en av förra årets Studiofestivaler. La upp den på Garageband.com för några veckor sedan. Nästa onsdag, 31/1, är den "Track of the day" i Alternative Pop-sektionen. 😄

Edit 2007-04-22: Låten har klättrat på listan och är "Track of the week" i Alternative Pop den kommande veckan! 😄

Redigerat av Signert
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är väl lite av känslan man fick när Eric Burdon sent nittiotal äntrade scenen och gör en remake på "House of the rising Sun" Under tjugofem år gjordes ett otal coves ända ner till lägereldsgitarr. Och så kommer mannen in och visar var skåpet ska stå. I en helt ny tolkning! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har väl hört 4-5 av dina alster. originalversionen av denna är möjligen den enda som jag inte gillar.

Men nu har det hänt nånting. Bra jobb. Du är definitivt på gång att hitta rätt i helhetsdjungeln. kul.

Jag vet inte om "orgelsynthen" i versen är helrätt, och jag vet inte om tjejrösten är bra eller bara "välfunnen", men på det hela taget har det blivit en bra Signertlåt av en medioker :rolleyes:

***

Du ställde inte upp i festivalen själv :rolleyes: ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Danabacken: Deppig? Jag tycker det är en ganska rolig, snudd på humoristisk låt. Tack för att du lyssnade och gillade produktionen! 😆

Dede: Om jag förstår din liknelse rätt så känner jag mig oerhört smickrad. Dessutom en ära att bli jämförd med Eric Burdon. Fast jag är yngre. Och snyggare. 😛

Vallhagen: Kul att du gillar det! "Orgelsynthen" är en mellotronkör, tjejrösten är en sampling jag grävde upp någonstans på nätet. Tycker den sitter som en smäck. Tack för berömmet! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag lyssnade på festivalremixarna insåg jag hur bra den här låten är.

Fast din version har den där ackordprogressionen och harmoniken som många remixar saknade. Och den här nya versionen matchar melodin som handen i handsken!

Arrangemanget har också fått ett lyft!

Ska jag vara kritisk till nåt känns tamburinen aningen stark. Och de distade elgitarrerna är lite för urgröpta för min smak.

Jag tycker det var genialiskt att göra en "riktig" ombearbetning av låten! Så jag kastar den gamla versionen och sparar den här! Den går in i mp3-spelaren också. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag lyssnade på festivalremixarna insåg jag hur bra den här låten är.

Fast din version har den där ackordprogressionen och harmoniken som många remixar saknade. Och den här nya versionen matchar melodin som handen i handsken!

Arrangemanget har också fått ett lyft!

Ska jag vara kritisk till nåt känns tamburinen aningen stark. Och de distade elgitarrerna är lite för urgröpta för min smak.

Jag tycker det var genialiskt att göra en "riktig" ombearbetning av låten! Så jag kastar den gamla versionen och sparar den här! Den går in i mp3-spelaren också. :rolleyes:

Tack, tack och åter tack! 😳

Skall lyssna på tamburinen och gitarrerna (jag har medvetet försökt att undvika alla former av "feta" rockgitarrer).

Link to comment
Dela på andra sajter

Dede: Om jag förstår din liknelse rätt så känner jag mig oerhört smickrad. Dessutom en ära att bli jämförd med Eric Burdon. Fast jag är yngre. Och snyggare. 😉

Jo, känn dig smickrad. Du är snart för stor för Studio Forum! 😆 Inga direkt andra liknelser med Mr Burdon. (Jag tror inte du brajat lika mycket t.ex. Han är ju dessutom ganska ojämn. Men när han har en bra dag så är han......ja, hur ska man beskriva det utan att ta till religiösa floskler?)

Seriöst, detta är en bra låt och din version är bäst. Jag tror att du har en hygglig chans att leva på din musik. Om det är det du vill?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dede: Om jag förstår din liknelse rätt så känner jag mig oerhört smickrad. Dessutom en ära att bli jämförd med Eric Burdon. Fast jag är yngre. Och snyggare. 😛

Jo, känn dig smickrad. Du är snart för stor för Studio Forum! 😆 Inga direkt andra liknelser med Mr Burdon. (Jag tror inte du brajat lika mycket t.ex. Han är ju dessutom ganska ojämn. Men när han har en bra dag så är han......ja, hur ska man beskriva det utan att ta till religiösa floskler?)

Seriöst, detta är en bra låt och din version är bäst. Jag tror att du har en hygglig chans att leva på din musik. Om det är det du vill?

Jag tackar och bockar och ler i solskenet! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

det här är mästerligt. En underbar version av en skitbra låt. Lätt bland det bästa jag hört här. "Rymdsynten" efter andra refrängen är så bra att jag blir harmynt. Mixen är helt fantastisk, allting understöder rösten, den hamnar aldrig i skymundan. Bra harmisar och....ja, ALLT är asbra!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig lyxversion av en riktigt bra låt.

Skönt bubbliga syntar... och tjejrösten är bra där... försöker minnas vilken film den är från.

Mixen är bra och väl avvägd, möjligen en liten gnutta slätstruken men likväl bra.

Bästa remixen 😉

Ser fram emot mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

det här är mästerligt. En underbar version av en skitbra låt. Lätt bland det bästa jag hört här. "Rymdsynten" efter andra refrängen är så bra att jag blir harmynt. Mixen är helt fantastisk, allting understöder rösten, den hamnar aldrig i skymundan. Bra harmisar och....ja, ALLT är asbra!

/E

Wow. Vet inte vad jag skall säga. Tusen tack! 😆😄 :D

Det är vad jag kallar konstruktiv kritik! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig lyxversion av en riktigt bra låt.

Skönt bubbliga syntar... och tjejrösten är bra där... försöker minnas vilken film den är från.

Mixen är bra och väl avvägd, möjligen en liten gnutta slätstruken men likväl bra.

Bästa remixen 😆

Ser fram emot mer.

Samma här. Jag är mållös. Tack och åter tack! 😆

Om du kommer på vilken film det är, så hör av dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Med anledning av att denna låt kommer att vara "Track of the day" i Alternative Pop-sektionen på Garageband.com nästa onsdag (31/1), så bumpar jag upp denna från forumets bakre regioner. Den ursprungliga versionen av denna låt vann faktiskt en av forumets Studiofestivaler för snart ett år sedan.

När jag ändå har er uppmärksamhet kan jag passa på att göra lite smygreklam för vår spelning på Comeoutandplay i Stockholm om två veckor (7/2, en onsdag). Det är på Alcazar, Nalen. Totalt är det fyra band som spelar.

Skulle vara trevligt om lite forumfolk dök upp och sa hej! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...