Jump to content
Annons

Addicted to You


Recommended Posts

LÅTNAMN: Addicted to You

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:24

KOMPOSITÖR: Jonas Ekman

PRODUCENT: Jonas Ekman & Daniel Brännström

EV. MEDVERKANDE: David Johansson - Sång

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4 Mb

STATUS: Färdig demo

Efter en aldeles för lång tid av dåligt deltagande på forumet ska jag nu bättra mig och gör comeback med en litet poplåt. Kritik angående allt från text till mastering mottages tacksamt.

---OBS---

Ny version finns längre ned

---OBS---

Redigerat av jonasekman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ah, mycket fint.

Som många har sagt så kanske det ska vara lite krämiga körer i refrängen. Tycker ni ska ta er ork och fixa det för låten skulle bli så mycket fylligare.

Lite, vad heter han. "Bad day"-killen över det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första lyssning: Bra genomarbetad låt. Bra sång. Men det saknas ett mellanspel, stick osv.

Störde mig lite på cymbalen i refrängen, låter lite flödig, alltså jag saknar mer distinkt ljud, kanske beroende på ditt trummprogram?

Andra lyssning: Snyggt pianolir. Låter lite överkomprimerat. Orgeln cool. Jag gillar personligen inte gitarrsolo. Men ska det vara ett så fram med fanstyget!

Sången kanske låter lite torr, jag vet inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Zyan: Sorry att jag snodde din titel...men jag lovar att inte stämma dig även om du gör en låt med samma namn.

Rdny: Erkänner att jag gillar Bad-day-killen a.k.a. Daniel Powter

Tokai: Kul att du gillar låten. Får mitt EZ-drummer på måndag...då ska det bli mer ordning på trumsoundet. Håller med om att det är rätt hårt komprimerat, men jag tycker det vart rätt häftigt så 😄 Det ligger lite reverb och delay på sången men det kanske kunde ha varit mer....är dock lite rädd att det ska bli 80-tals-ballad-sound om man fläskar på för mycket.

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sång och intimt intro. Saknar dock lite energi i låten och framför allt körer på refrängen. Har lite svårt för den tidiga virveln i versen, och så tycker jag att den är för lågt stämd.

På det hela taget en snygg, och framför allt musikalisk produktion. Bra jobbat!

/Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Minus: Nyhetsvärdet.

Plus: Bra låt, bra sång, snyggt arrad, go B3:a!

Jag sa vid något tillfälle att sången inte kunde vara för hög. Jag hade fel. Här tycker jag att sången är för hög, låten tappar tyngd i refrängen pga det, tycker jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Wohoo..vilken röst!!!!!!!!!!!!!!

Mixen i sig gör inte rösten riktigt rättvisa, det behövs en vända till i ugnen innan degen är klar..

.. men oj vilket uttryck i rösten..

Lycka till i fortsättningen

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Lyssnar på lite halvtaskiga högtalare nu men fasen vad bra. Rösten är helt underbar, låter helproffsigt. Pianospelet är riktigt vackert, låten är välskriven, osv. Gillar kanske inte riktigt gitarrsolot där... och tillbakagången efter lät lite för hastig. Men det är detaljer.

Flera tummar upp! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

De här gillade jag! Det första som slog mig när sången kom in är att det är väldigt mycket samma känsla som i Teiturs låtar (om du inte har lyssnat så spring genast till en välsorterad skivbutik i området!).

Det är också kanske det som gör att jag inte gillar arret i refrängen. Antingen får det väl krämas på lite mer, inte hetsigt mycket men man saknar det där svepande lyftet som sånna här låtar ofta mår bra av, lite känslan av att sväva upp en bit för att sedan komma ner i lugnet igen (dvs. vers 2).

Men helst hade jag nog sett att refrängerna inte hade en så klar popkaraktär utan mer åt... hum... Teiturhållet :rolleyes: Men det här funkar ju naturligtvis också.

Keep the good work up!

Edit: Förtydligande

Redigerat av danieel
Link to comment
Dela på andra sajter

suprapappa: Håller med om att det skulle behövas lite körer. Sånt bök att leta reda på körsångare bara. Om nån som läser detta känner sig sugen att lägga ett par spår är det bara att höra av sig. Tyvärr sjunger jag inge vidare själv :rolleyes:

danieel: Lyssnade lite på Teitur och jag ser jämförelsen som en riktig komplimang. Väldigt mysig musik.

tbruce: Tack! Och du har nog rätt i att det borde varit en takt till efter solot

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

mjaco0 (oregistrerad)

Håller med föregående talare.

Jag skulle vilja ha lite mer kräm i sången på vissa ställen, dvs där musiken ökar i intensitet, det är nog här körerna skulle vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...