Jump to content
Annons

Flight - America


Recommended Posts

* LÅTNAMN: America

* ARTIST/GRUPP: Flight

* GENRE: Indiepop/Indierock

* LÅTLÄNGD: 4.48

* KOMPOSITÖR: Tadell

* PRODUCENT: Flight

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6,6mb

* STATUS: Typ färdigt

Låten hittar ni HÄR

När jag inte gör trance i pojkrummet harvar jag i replokalen med mitt band Flight. Det här är en av de fyra låtar vi arbetat med sedan i vintras, och den börjar likna klar, banne mig.

Skulle gärna ha lite kommentarer på framförallt mixningen. Vi har slitit länge nu, och även om det kanske inte låter Steely Dan-slickt börjar vi bli nöjda. Ser fram emot att höra era synpunkter.

Slänger nog upp en till låt i nästa vecka om ni gillar vad ni hör :rolleyes:

Flight_America.mp3

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gör nog bäst i att inte kommentera mixningen då jag är en direkt katastrof på det området.

Men jag kan säga att jag gillar denna precis som era tidigare låtar, speciellt förtjust i sången.

Skulle kunna byta ut hur många låtar som helst man hör på radio och stoppa in det här istället. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört & kommenterat den direkt förut. 😄

När jag hör låten får jag dofter av Kent och Manic Street Preachers i näsan.

Och det konstant ökande drivet gör att det låter live. :rolleyes:

Mata varenda radiostation i Sverige med en skiva!

EDIT: Vad gäller mixningen har jag så dålig lyssning just nu, men det låter fint i dessa datorhögtalare så... 😛

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Grym låt, seg server. =)

Det enda är väl att sången drunknar lite i vissa partier, fast så ska det ju nästan vara i genren.

Arret är otroligt snyggt, och jag älskar slide-gitarren (och gitarrerna över huvud taget) som får mig att tänka på logh. Jag vill höra mer. Sen vill höra det live.

5 av 5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar bas. Spelat in, producerat och mixat har vi gjort allihop tillsammans.

Vi är fyra stycken i bandet: två gitarrister (den ena sjunger), jag och en trummis.

Om någon är supernyfiken på hur vi gjort de olika sakerna så kan jag säkert skriva en liten redogörelse :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

OMG! Ni har ju vart på MIC här i stan! Varför sa du inget?

Okejdå, det var visst 2004 :rolleyes:

Det var innan jag var med i bandet. Jag hoppade med för ett år sedan ungefär, jag har alltså inte varit delaktig i de gamla inspelningar som ligger på websidan. Säger till om vi kommer till Vänersborg i framtiden 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Väldigt mysigt! Väldigt bra. Kommer snurra denna väldigt mycket. Mixen får inga kommentarer nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat färdigt på kaffe-låten, så nu kan jag kommentera din låt! 😎

Tyvärr får din mix inga kommentarer av mig heller, då jag inte direkt är jätterfaren på det området! 🙂

Men det är en mysig låt, och jag gillar sången! Gitarrena låter snyggt också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat färdigt på kaffe-låten, så nu kan jag kommentera din låt! 😎

Tyvärr får din mix inga kommentarer av mig heller, då jag inte direkt är jätterfaren på det området! 😄

Men det är en mysig låt, och jag gillar sången! Gitarrena låter snyggt också!

Word. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar detta på något sätt, även om det låter väldigt mycket Cure och annat som redan nämts tex Manic... mixen får anses godkänd sånär som på några detaljer:

Gitarren är lite sur=ostämd på slingorna...

Sången känns lite fadd i vissa partier,går säkert att lyfta den/arrangera om lite eller lägg till något där annars stagnerar låten på de partierna...

Någonting saknas trots att den är välavvägd och uppbygd på ett smakfullt sätt, det är något med energin som uteblir, vet inte vad...

Bara att putsa eller breaka ett tag och gå på den med friska öron efter ett tag,brukar hjälpa-Kör hårt!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är banne mig bra. Kan inte höra några andra fel i mixen än de som redan kommenterats! Håller med Florian i det han skriver om energin som uteblir.

Attans vad snyggt det är med slide 😕

Båda tummar upp!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hell yeah!

Detta var rätt annorlunda från det jag har hört tidigare med er men jag gillar det ändå.

Oförutsägbart och poppigt på samma gång. Ninja-skills 😉

I mina logitech-högtalare låter det kalas. Likaså i mina AKG-lurar...Jäkligt bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan vad roligt med alla goda ord!

Sången känns lite fadd i vissa partier,går säkert att lyfta den/arrangera om lite eller lägg till något där annars stagnerar låten på de partierna...

Vilka partier är det du syftar på, och vad är det som måste arrangeras om?

Pazo: Det är nästan ingenting som ligger i mitten. Bara baskaggen, virveln, basen och sången. Måste vara god balans, helt enkelt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången känns lite fadd? Det vill jag inte hålla med om. Men det handlar nog om vilka referensramar man har tror jag.

Dendär sångaren har en röst som gör mig grön av avund för övrigt 😳

Och ni har ett grymt skönt sound. Riktigt bra spelat.

Jag vill inte kommentera mixen eftersom jag lyssnar i lurar. Men jag hittar inget direkt att anmärka på i nuläget.

Hursomhelst, dethär är riktigt riktigt bra. Men ett sånnt smakfullt arr, slide- och plockgitarr och grym sångare kan det inte gå fel 😆 Önskar att basen tog lite mer plats bara.

Skicka det till Kasual vetja. Tror de skulle gilla det skarpt. (inte för att de letar band för tillfället men ändå)

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Önskar att basen tog lite mer plats bara.

Skicka det till Kasual vetja. Tror de skulle gilla det skarpt. (inte för att de letar band för tillfället men ändå)

Är det mixningen eller hur den är spelad du vill ändra på?

Kasual låter intressant, men lite synd att de inte söker något just nu. Får skicka en länk i vilket fall.

Tack för kommentaren! Ska hälsa Joel att du avundas hans röst 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Mixen låter bra och låten är bra, men jag gillar särskilt soundet. Håller med om att sliden för tankarna till Logh, och att ha ett nästan helt tyst parti mitt i en rocklåt kan vara riskabelt även om man bara vill skapa kontrast till sista ösiga partiet. Jag tycker låten funkar bra och ljudet är toppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mornel, ställena jag talar om är de s.k. breaken eller pauserna emellan de lite mer ösiga partierna/verserna om man så vill.

Det är där något behövs för att det inte skall stagnera, jag menar absolut inte att ni skall göra en traditionell discohit eller typisk pophit etc eftersom det här är en annan skola-(det kan/borde bli bättre än genomsnittskänslan den förmedlar just nu om du frågar mig) men trots det har låten något eget som den skulle kunna klara sig på om man mekar om lite i de partierna jag avser...arr. fråga helt enkelt!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mornel, ställena jag talar om är de s.k. breaken eller pauserna emellan de lite mer ösiga partierna/verserna om man så vill.

Det är där något behövs för att det inte skall stagnera, jag menar absolut inte att ni skall göra en traditionell discohit eller typisk pophit etc eftersom det här är en annan skola-(det kan/borde bli bättre än genomsnittskänslan den förmedlar just nu om du frågar mig) men trots det har låten något eget som den skulle kunna klara sig på om man mekar om lite i de partierna jag avser...arr. fråga helt enkelt!

🙂

Då är jag med! Ska prata med de andra om det. Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Här blev jag förvånad! Riktigt jäkla bra! Impad! Men du, upp med sången, den drunknar nu ju! 🙂

Jag lyfter på hatten! Bra som fän! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Här blev jag förvånad! Riktigt jäkla bra! Impad! Men du, upp med sången, den drunknar nu ju! 🙂

Jag lyfter på hatten! Bra som fän! 🙂

Tjosan, tack så mycket, Thimmie!

Det där med sången är så sjukt svårt. Några gnäller om att den ska ner lite, några gnäller om att den ska upp. Hur ska man kunna välja?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Här blev jag förvånad! Riktigt jäkla bra! Impad! Men du, upp med sången, den drunknar nu ju!  🙂

Jag lyfter på hatten! Bra som fän!  🙂

Tjosan, tack så mycket, Thimmie!

Det där med sången är så sjukt svårt. Några gnäller om att den ska ner lite, några gnäller om att den ska upp. Hur ska man kunna välja?

Kan sången bli för hög? 🙂

Min personliga åsikt är att den (sången) ska upp. But you are the boss.

Link to comment
Dela på andra sajter

man skall lyssna på andra, med måtta-huvudsaken är att ni gör en mix som ni känner blir rätt för er musik,jag har svårt för sång som är FÖR hög, i alla fall i min smak, jag gör ju musik där mycket skall få plats, i annan musik är det ju lättare osv men i ert fall skulle jag öka den på några ställen bara och kanske byta plats på vissa reverb, kan vara kul att göra en rockad ibland för att se vad som händer-typ skippa rev. på ett instr. och lägge det på ett annat etc, skifta i refr. osv-hoppas du förstår min tanke, ibland landar man perfekt och oväntat i något som man först inte förutsåg skulle funka.

Detta kan vara lösningen på "grötighet"... 🙂

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...