Jump to content
Annons

Tada!


Recommended Posts

Annons

Fetta på med lite trummor oxå... ring sen Ricky martin för lite autentiska "arriba-prylar"...

gillade djupet på inspelningen... polera mera så kan det här blir riktigt bra

hade dock lite svårt att tolka "skriken" ihop med rytmen..dom kändes lite felplacerade när det inte finns några trummor eller percussionljud som hjälpte till...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fetta på med lite trummor oxå... ring sen Ricky martin för lite autentiska "arriba-prylar"...

gillade djupet på inspelningen... polera mera så kan det här blir riktigt bra

hade dock lite svårt att tolka "skriken" ihop med rytmen..dom kändes lite felplacerade när det inte finns några trummor eller percussionljud som hjälpte till...

Du har nog rätt i det där med rytmen. När man spelar det själv så tänker man inte på det, men när det kommer nya öron (eller när jag inte hört det på ett par timmar) så saknar man något som markerar rythmen.

Det ska nog bara va två gitarrer ändå, fast det är ju värt att tänka extra på det till nästa gång! :rolleyes: eller kanske man bordet klappa rytmen hela tiden på lådan?

*funderar*

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Jag gillar att rytmen är så avig.

Kanske skulle använda mindre reverb på någon av gitarrerna?

Så det blir lite nära och coolt? Bara en idé.

Bra spelat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart..! Riktigt skön feeling genom hela låten..

Två spanjorer som spelar gitarr om en kvinna i solnedgången, deras temprament lyser igenom.... sen spolar nån i en toalett?? :rolleyes:

I vilket fall mycket snyggt. Gör en längre låt i samma tema, VILL HA!! 😛

Haha!

Ja... så kan man ju visualisera det hela..! 🙂

Ok, om jag gör några liknande grejer så slänger jag upp dem oxå!

Jättekul att du gillade den! Tack! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

😛 Hariba! Jag har inga som helst problem att hitta rytmen! Den sitter där klockrent hela tiden än om den inte markeras... ska du markera den hade det varit coolt i form av flamenco-handclaps.... om du förstår vad jag menar. Snabba claps där varannan-var-trejde-osv (beroende på rytm) är hårdare clap. Testa själv, jag gjorde det precis nu till låten, låter hur bra som helst! :rolleyes:

edit: ps. jag har bott i barcelona ett tag och är därför svag för sån här musik...

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Shysst spelat. Tycker låten har ett "TV-programs-sound" över sig. Tankarna gled iväg till Dagens Boktips som gick på kanal 1 (?) för länge sedan (hmm kanske finns fortfarande?). Ljuden av en uppretad höna (hoppas det var det det skulle föreställa :rolleyes: ) och en toalett passade ju bra in dessutom hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt lir 😛🙂🙂

glada utrop är helt Ok i denna genre (livsglädje)

bra början,

bygg på rytmen med trummor....

knastrangetter( :rolleyes: )

fiol är inte fel

FLÖJT, för bövelen PanFLÖJT !!

jag väntar här så länge... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

Bra ljud och bra spelat.

Otroligt snygg klang i gitarren.

Ska bli intressant att höra fortsättningen om du gör en.

Blir lite avis för du fått fram ett så skönt sound.

5 av 5 får du.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...