Jump to content
Annons

Ett litet liveset


dbd

  

11 röster

  1. 1. Ett litet liveset

    • Eleventy billion points
      3
    • Ännu mer poäng!
      4


Recommended Posts

Snyggt jobbat!

Visst är det ett underbart program för just sådana här prylar?

Enda klagomålet jag har är att man hör Live:s kassa default-timestretching. Hackar ganska mycket på melodislingorna och basgångarna, men det går ju såklart att tweaka till.

Tack ska du ha! Ja Live är asgött måste jag säga.

Håller med om att timestretchingen låter SCHEISSE men jag pallade verkligen inte göra något åt det 🙂 Detta är bara ett test, jag skrev ju innan att du inte skulle klaga på ljudbild eller liknande 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Respektera varandras åsikter och försök att låta bli att göra en massa påhopp om saker ni inte vet om.

Jag brukar inte göra påhopp, men jag är 99% säker på att det där kom från fel röv 😎

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)
Respektera varandras åsikter och försök att låta bli att göra en massa påhopp om saker ni inte vet om.

Jag brukar inte göra påhopp, men jag är 99% säker på att det där kom från fel röv 😛

Ber om ursäkt för den felskrivningen eftersom den absoult inte var riktad mot dig eller någon annan.

Det ska stå DU och inte ni, och det riktades mot Herr Besserwisser.

Han vet vem han är vid detta laget.

Hade bråttom till jobbet.

OCh visst har jag hört kanonsköna låtar som inte varit min "stil".

Jag är oerhört öppen och tar till mig det mesta.

Men om det ska låta så om denna musik så får jag helt enkelt stiga ner från min kanon och ta dig i hand och be om ursäkt.

Men jag tycker fortfarande att JUST detta du gjort inte tilltalar mig iaf.

Men det är kul att se att det är många som har en helt annan åsikt än vad jag har.

Reeespect.

En fråga.

Spelar du något instrument "live" i dem låtar du lagt upp?

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Rockar på bra...eller vad man skall säga. Saknar kanske ngn form av vokala insatser eller tillrop som gör att man "känner igen sig" mellan varven men hantverket är det inget fel på....

Apropå tjötet om eJay så har jag jävlar i min lilla låda fått fetförsvara mig för att jag startade på eJay Studio och där gör då fan inga låtar sig själva i alla fall. Det var som ett strippat Cubasis. Visst...man kunde lattja in loopar där som i vilket jävla program som helst, men inget gör sig ju helt självt.......

Rock on.....

Link to comment
Dela på andra sajter

fan va skönt!! låter dock lite "smutsigt" skär lite mer med eqn tycker ja...

gillar kicken skarpt!

sköna stråkar me!

Tack så mycket! Jag måste bara citera mig själv igen här Carl :rolleyes:

så ni som ska klaga på ljudbild osv kan gå och lägga er igen
Link to comment
Dela på andra sajter

Respektera varandras åsikter och försök att låta bli att göra en massa påhopp om saker ni inte vet om.

Jag brukar inte göra påhopp, men jag är 99% säker på att det där kom från fel röv 😛

Ber om ursäkt för den felskrivningen eftersom den absoult inte var riktad mot dig eller någon annan.

Det ska stå DU och inte ni, och det riktades mot Herr Besserwisser.

Han vet vem han är vid detta laget.

Hade bråttom till jobbet.

OCh visst har jag hört kanonsköna låtar som inte varit min "stil".

Jag är oerhört öppen och tar till mig det mesta.

Men om det ska låta så om denna musik så får jag helt enkelt stiga ner från min kanon och ta dig i hand och be om ursäkt.

Men jag tycker fortfarande att JUST detta du gjort inte tilltalar mig iaf.

Men det är kul att se att det är många som har en helt annan åsikt än vad jag har.

Reeespect.

:rolleyes:

Oroa dig inte, jag respekterar din åsikt, du behöver inte gilla det 🙂

En fråga.

Spelar du något instrument "live" i dem låtar du lagt upp?

Har inte ordet "live" inom klubbmusik fått en lite annan innebörd för dig ännu? 🙂 Är du fortfarande är tjurig för att man faktiskt kan improvisera på scen, utan att ljudkällan måste vara en gura? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä nu tycker jag faktiskt som robertus, att vi slutar bråka. Men Chillyson, för att sudda ut alla tvivel du har om mig som liveartist, så postar jag ett ståtligt porträttfoto på mig!

Håll till godo!

dbd_live.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)
En fråga.

Spelar du något instrument "live" i dem låtar du lagt upp?

Har inte ordet "live" inom klubbmusik fått en lite annan innebörd för dig ännu? :rolleyes: Är du fortfarande är tjurig för att man faktiskt kan improvisera på scen, utan att ljudkällan måste vara en gura? 😛

Jag undrade för det kunde vara av intresse om man är intresserad av ett program där man inte behöver spela något live.

Jag har yngre förmågor som frågat om detta nämligen.

Jag är egetligen inte emot någon typ av musik.

Bara att det är rätt för mig och att låtskrivaren har någonting han vill förmedla som kan kännas i låten.

Det jag egentligen tycker minst om är pudelhårdrocken med långa gitarrsolon.

Svårt att förstå varför alla skulle vara så förbannat lika.

Och nej jag är absolut inte tjurig utan faktiskt glad.

Som sagt jag har en bakgrund från en helt annan musikstil och har jobbat med syntar och datorer redan i början av 90-talet.

Minns knappt vad det var vi höll på med då.

Kul hade vi iaf.

Och det är väl det som är viktigast.

Vem vet jag kanske gillar det du gör nästa gång.

Man kanske ska ställa en fråga också.

Tycker du att man ska ge feedback på musik som man själv inte lyssnar på?

Isf varför inte.

Jag tar gärna emot kritik från andra för man kan inte bestämma vem det är som ska lyssna på ens musik, då får man rätt bra koll på vad man gör för fel även om det kommer från en som inte lyssnar på den musikstilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrade för det kunde vara av intresse om man är intresserad av ett program där man inte behöver spela något live.

Jag har yngre förmågor som frågat om detta nämligen.

Det lättaste är väl bara att du drar ner Ableton Live-demot och testar lite själv? Spela in och tillverka lite loopar i Cubase eller något och ladda in dem i Live, det var så jag gjorde. Det enda det programmet egentligen är är ju en extremt avancerad ljuduppspelare, med stora möjligheter till improvisation.

Jag är egetligen inte emot någon typ av musik.

Bara att det är rätt för mig och att låtskrivaren har någonting han vill förmedla som kan kännas i låten.

Då så.

Det jag egentligen tycker minst om är pudelhårdrocken med långa gitarrsolon.

Svårt att förstå varför alla skulle vara så förbannat lika.

Och nej jag är absolut inte tjurig utan faktiskt glad.

Då så!

Som sagt jag har en bakgrund från en helt annan musikstil och har jobbat med syntar och datorer redan i början av 90-talet.

Minns knappt vad det var vi höll på med då.

Kul hade vi iaf.

Ja men då så...

Tycker du att man ska ge feedback på musik som man själv inte lyssnar på?

Isf varför inte.

Nu tog du förgivet att jag tyckte att man inte skulle göra det :rolleyes: Naturligtvis beror det på om personen har något vettigt att säga om det. Om du säger att min musik inte kan förmedla något som känns i låten, så är du uppenbarligen inte rätt person att att ge kritik. Budskapet i detta livesetet är kort och gott "DANCE BITCHES DANCE". Svårare än så är det inte. Och varför ska det vara svårare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)
Nu tänker inte jag posta mer i denna tråden om det är tjafs. Comprende?

Lät intresssant det med import från cubase.

Jag kollade lite på Ableton just för att kunna visa några hur enkelt det kunde vara att skapa lite musik.

Men tyvärr räckte inte min tid till då och så föll det liksom i glömska som allt annat man ger sig in i.

Så därför blir det till att kolla in den ytterligare en gång.

Så med detta sagt vill jag önska dig all lycka med ditt musicerande.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sväng och många fina loopar. Har lite svårt att sitta still här på stolen. 😆

Det enda jag tänker på är stråkslingan som kommer in efter 1 min. Den känns väldigt mycket som en upprepning och det är något med den loopen som gör att man verkligen hör att det är en sampling som spelas upp gång på gång, och det är det ju...

Riktigt bra dansmusik 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...