Jump to content
Annons

Perrra - Det heter faktiskt B O T


Recommended Posts

Annons
  • Svar 160
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hmm.. beror på hur man ser det ;D

Har man mirkkat sen 1995 och det då alltid uttalats och skrivits som BOOT ..

det är på senare tid det börjat heta BÅTT ...och det är ju det som blir lite coolt

alla tycker ju att det är JAG oms fått allt bakom flötet , men det är ironi på parodi . så det blir dubbel effekt.

nåja 65.000 MP3 downloads från min site på 1.5 dag är väl helt ok iaf 😕

Bot är väl ändå en förkortning av robot så hur kan det någonsin har uttalats, och tillochmed stavats, BOOT!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det ska uttalas på ren svenska så blir det "bått", som i slutet på det svenska uttalet av robot (råhbått). Med engelsk uttal så blir det "baht". Uttalen "båht" och "boot" är bara uppåt väggarna fel. Så det så :-P

Hursomhelst så vill jag döda alla som associerar sig med dessa låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis.. läs förklaring 5 ..

står ju klart o tydligt, tom "IRC-BOT"

Pratar man engelska så förstår jagb att man säger irc-bott.. men fan heller .. inte när man är svensk

om du vill försvenska uttalet, vilket är helt okej tycker jag så kan vi ju kolla.

Bot är som många sagt en förkortning på robot...

Översätter vi engelskans robot till svenska blir det robot... hur uttalas bot i robot?

Inte uttalas det väl boot?

Du uttalar bot som i parkeringsbot, men bot i parkeringsbot är ett helt annat ord. Ett svenskt ord dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratar man engelska så förstår jagb att man säger irc-bott.. men fan heller .. inte när man är svensk

iPod då? Uttalar du det som i-pood eller som aj-podd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte "bot" av "robot" och uttalas därför "bått" och inte "boot"?

Instämmer till det där.

Känner du dig lite hotad Perrrrrra, nu när nästa generation tar över? 😉

Utmana honom i en Q3A DM, vetja. 😱

edit: det där var förresten inte menat som nån diss, om det nu lät så.. 😠

o sen måste jag påpeka att basshunters bot-uttal oxå låter fel...

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror det handlar om en generationsfråga. Ingen idé att hålla på och försöka bevisa vad som är rätt. Vi som var med på quake1-tiden vet iaf att det uttalas "boot".

*highfive* perra? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi som var med på quake1-tiden vet iaf att det uttalas "boot".

Jag lirade väl också Q1!! Och Quake Rally. Och Quake Chess. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror det handlar om en generationsfråga. Ingen idé att hålla på och försöka bevisa vad som är rätt. Vi som var med på quake1-tiden vet iaf att det uttalas "boot".

*highfive* perra? 😛

Vad säger vi som var med på Great Giana Sisters-tiden då?

Jag säger "bått" iaf 😕 .. Varken Perrra eller Asslamer säger rätt 😉

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg/hörde precis originalet och är enormt tacksam att jag missat den tidigare... Fånigare låt, text och prodd får man ju leta efter. Men, den kanske är menad som skämt från början, vad vet jag?

När jag sen hörde perrras version så fattade jag inte nåt heller. Vadå [boot]? Men nu har jag läst lite i diskussionerna som följer - så min kommentar blir:

Själv så IRC'ade jag ganska mycket 1993 och eftersom all konversation skedde på engelska så var det ju klart att det uttalades [bått], från robot. Och så även senare när man snackade med svenskar...

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

Perra, det heter fan inte "boot". Det uttalas "bått".

Shit vad bra att göra en sån här låt mot någon när man själv har helt fel. Maken till dumhet får man ju leta efter  😆

Hmm.. beror på hur man ser det ;D

Har man mirkkat sen 1995 och det då alltid uttalats och skrivits som BOOT ..

det är på senare tid det börjat heta BÅTT ...och det är ju det som blir lite coolt

alla tycker ju att det är JAG oms fått allt bakom flötet , men det är ironi på parodi . så det blir dubbel effekt.

nåja 65.000 MP3 downloads från min site på 1.5 dag är väl helt ok iaf 😄

trancer; tänk då om du hade tagit betalt 😉

emelpee; det här är väl inte direkt hiphop

Link to comment
Dela på andra sajter

Perra, det heter fan inte "boot". Det uttalas "bått".

Shit vad bra att göra en sån här låt mot någon när man själv har helt fel. Maken till dumhet får man ju leta efter  😆

Hmm.. beror på hur man ser det ;D

Har man mirkkat sen 1995 och det då alltid uttalats och skrivits som BOOT ..

det är på senare tid det börjat heta BÅTT ...och det är ju det som blir lite coolt

alla tycker ju att det är JAG oms fått allt bakom flötet , men det är ironi på parodi . så det blir dubbel effekt.

nåja 65.000 MP3 downloads från min site på 1.5 dag är väl helt ok iaf 😉

Haha, nej.

Förstår inte hur du kan få för dej att det heter "boot". Det finns väl INGEN, som kan engelska/amerikanska, som säger "boot" när man syftar på en datorkontrollerad "person", om det så är en "IRC-vakt" eller motståndare i ett spel.

Bara för att ni satt med talfel -95 betyder det väl inte att det är rätt sätt att säga det på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har suttit aktivt på IRC i över 10 år och jag måste erkänna att jag aldrig har hört någon utala bot "boot" (oavsett i vilket sammanhang, varken på svenska eller engelska). Så någon generationsklyfta handlar det inte om. 😆

Skön parodi annars, hoppas Basshunter gör någon rolig svarslåt.

Redigerat av syntelman
Link to comment
Dela på andra sajter

hur fick du upphovsrätten? 😲

who gives a fakk?

Man kunde ladda hem låten, orginalet, gratis, utan disclaimer hur man fick bruka den för bara några veckor sedan.

Basshunter ville att man skulle ladda hem den med andra ord.

Är det verkligen upphovsrätt då?

Jag tycker situationen är lite annan nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

hur fick du upphovsrätten? 😲

who gives a fakk?

Man kunde ladda hem låten, orginalet, gratis, utan disclaimer hur man fick bruka den för bara några veckor sedan.

Basshunter ville att man skulle ladda hem den med andra ord.

Är det verkligen upphovsrätt då?

Jag tycker situationen är lite annan nu.

Upphovsrätten äger man ju ändå i egenskap av upphovsman, oavsett vad man gör med sina alster. Såvida du inte överlåter rätten till någon annan per kontrakt, förstås.

Sådan är lagen. Någon disclaimer behövs inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger vi som var med på Great Giana Sisters-tiden då?

Vi... eller i alla fall jag... säger boot. Och jag säger även i-podd. OM det är korrekt uttal? Skiter väl jag i! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Basshunter ville att man skulle ladda hem den med andra ord.

Är det verkligen upphovsrätt då?

Ja, han är upphovsman och har upphovsrätten.

Upphovsrätt är inte synonym med kopieringsförbud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Generellt sett är det väl så att hockeykillar som spelar Counter Strike säger "Boooot".

Det fantastiska är väl att det nu gjorts två låtar om samma sak som båda har fel uttal :rolleyes: - Får jag välja nåt så måste jag ändå föredra "boooot" eftersom det låter som något man säger i jämtländska obygden medan "bååååt" låter som om man kom från västkusten och hade feskarpsykos.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...