Jump to content
Annons

Fusion Midi låt..


Recommended Posts

* LÅTNAMN:?

* ARTIST/GRUPP:Jag

* GENRE: Fusion typ..

* LÅTLÄNGD: 4.41

* KOMPOSITÖR: jag

* PRODUCENT: Jag

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: igår

* FORMAT:Mp3

* STORLEK: 5.35 mb

* STATUS: en ide?

Har ett uppdrag på skolan som jag går på att skiva och spela in en midi låt

Den ska spelas/programmeras i cubase och vi får bara använda ljud från cubase och

kontakt 2.

Detta är resultatet än så länge. Har inte gjort nån ordentlig mix på den, så det vore kul

synpunkter. Ljuden är väl så där... trummorna låter dock kass så dom behöver ni inte

säga nått om. :rolleyes: eller kanske nån som har nått tips på att få dom bättre?

Mer synpunkter om själva låten vore kul med...

Var ärliga är det bra eller inte... 😆

Midi_piece.mp3

Redigerat av Bobogura
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

låter ju skitbra, se vad man kan göra med en midi bank! Skumma takter i början?

Trodde låten skulle kretta ur totalt såsom dream theater - dance of eternity i början. Men ikke sanikke, det vart någon chill jazz ist. Vilket är guld det även.

Nice jobb med basen!

Vart riktigt tänd precis i slutet och i början, för som jag sa precis, låter som nå dreamtheater(äldre låtarna) eller nå frank zappa stuk.

Snyggt jobbat hursomhelst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det låter inte så dumt alls, riktigt bra tycker jag. Fast det låter inte som en gitarr förstås. Skulle det göra det? Låter mer som ett snällt elpiano! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

låter ju skitbra, se vad man kan göra med en midi bank! Skumma takter i början?

Trodde låten skulle kretta ur totalt såsom dream theater - dance of eternity i början. Men ikke sanikke, det vart någon chill jazz ist. Vilket är guld det även.

Nice jobb med basen!

Vart riktigt tänd precis i slutet och i början, för som jag sa precis, låter som nå dreamtheater(äldre låtarna) eller nå frank zappa stuk.

Snyggt jobbat hursomhelst!

Tack så mycket!!

Trumm introt är i 6/4 ja 🙁

Dream theater är ett av mina favvo band så det kan smugit in lite influenser från dom 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det låter inte så dumt alls, riktigt bra tycker jag. Fast det låter inte som en gitarr förstås. Skulle det göra det? Låter mer som ett snällt elpiano! 🙁

tackar..

Och nej det ska inte låta som en gitarr, ett ska va ett el piano ja..

vad jag menar är att allt är inspelat med en gitarr till midi konverter...

Allt utom trummorna är spelat med den... 😉

Tack igen 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det låter inte så dumt alls, riktigt bra tycker jag. Fast det låter inte som en gitarr förstås. Skulle det göra det? Låter mer som ett snällt elpiano! 😆

tackar..

Och nej det ska inte låta som en gitarr, ett ska va ett el piano ja..

vad jag menar är att allt är inspelat med en gitarr till midi konverter...

Allt utom trummorna är spelat med den... 🥰

Tack igen 🥰

Åhhh *slår mig för pannan* givetvis. Nu fattar jag! Hur är det gjort? Med ett midikit för en vanlig elgura eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det låter inte så dumt alls, riktigt bra tycker jag. Fast det låter inte som en gitarr förstås. Skulle det göra det? Låter mer som ett snällt elpiano! 🙂

tackar..

Och nej det ska inte låta som en gitarr, ett ska va ett el piano ja..

vad jag menar är att allt är inspelat med en gitarr till midi konverter...

Allt utom trummorna är spelat med den... 😉

Tack igen 😎

Åhhh *slår mig för pannan* givetvis. Nu fattar jag! Hur är det gjort? Med ett midikit för en vanlig elgura eller?

Ja jag har ett system som kallas axon ax-100.

Man sätter en midi pickup på sin vanliga elgura ja, som sedan är kopplad till en rack enhet som man kan göra allt som man kan med en vanligt synt typ.

Sen är det bara midi out till sitt midi inteface..

Alltså hela grejen är att det blir ju som en midi controler, fast man spelar den som en gitarr ju.... 😉 asbra... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Hmmm. me like. Lite yellowjackets tycker jag mer än DT. Det enda jag kanske saknade i musiken va väll lite av överraskningen. Kanske gå ifrån grundbeatet i en b-del och hitta på nått nytt. Men det är ju en smaksak 😏 Coolt att allt är gjort i midi 😆

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nu kan jag lyssna man blir lite intresserad av vad det där systemet kostar?

Ja visst fan musiken ja inte riktigt min grej men det låter fint som fan och det är ett riktigt strålande lir nästan helt igenom hela låten.

Är det bara gitarr på allt utom trummorna inte ett enda klaverinstrument på nån stämma?

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan jag lyssna man blir lite intresserad av vad det där systemet kostar?

Ja visst fan musiken ja inte riktigt min grej men det låter fint som fan och det är ett riktigt strålande lir nästan helt igenom hela låten.

Är det bara gitarr på allt utom trummorna inte ett enda klaverinstrument på nån stämma?

Göran

Hos Thomann:

http://www.thomann.de/thoiw5_axon_ax100_mk_ii_prodinfo.html

Pris: 4641 kronor.

Kool pryl men lite för mycket för min smak. Fast för eller senare får man väl hjärnsläpp och köper en rätt av. Kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...