Jump to content
Annons

VM-låt från Bajenuffe och Sixties,komentera på tv4


Recommended Posts

LÅTNAMN: Nu Sluter Vi Upp

ARTIST/GRUPP: Förenade Fans

GENRE: VM-låt

LÅTLÄNGD: 2.40min

KOMPOSITÖR: Bajenuffe/Dahlberg

TEXT: Bajenuffe

PRODUCENT: Sixties

EV. MEDVERKANDE: Bajenuffe,Dahlberg

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,64mb

STATUS: Färdig demo

Här kommer en VM-låt som jag och Bajenuffe snickrat ihop. har skickat in den till p3´s vm-låts tävling och tv4 har nått liknande så där kan den också dyka upp med lite tur. vore kul att höra vad ni på forumet tycker om låt och produktion.

för att se karoke videon så kolla länken i ett inlägg längre ner.

Nu SLuter Vi Upp

Nu tar vi hem våra stjärnor från Europas städer

Ljungberg och Larsson känns som självklara val

Talanger och rävar i nationens kläder

Med en Zlatan på topp klackas vi fram till final

4-4-2 eller 4-3-3

Det spelar ingen roll, vi ligger tätt bre´ve

Matchar brasse finter och samba spektakel

Med Lucic och Mellberg som defensiva mirakel

Nu sluter vi upp

Förenar alla fans i Sverige

Bakom våran VM trupp

Förenar alla fans i Sverige

Nu ger vi allt. Nu lirar vi boll

Solen skiner gul. Himmelen är blå

Taggade till max, 11 krigare på tå.

vikingabröder stämmer upp till sång

Pipan sätts till munnen och matchen är igång

Nu förenas vi alla och glömmer bort allt groll

Under samma fana, se Sverige lirar boll.

Genom hela spelet blir vi alla en

Med guldet tryggt i vår hand reser vi sedan hem

Refräng

Först skålar vi för gamla legender

Som Nacka ,Hamrin och GreNoLi

Sen skålar vi för nya som skapas

Ingen tvekan om målet…..guld ska det bli

Refräng

Forenade__Fans_Nu_Sluter_Vi_Upp.mp3

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Gryyymt! Jag hoppas att ni laddade upp den videon när ni postade bidraget till TV4. Är den stor? Jag har en del serverutrymme ifall det behövs...

ca 5mb är den.

Link to comment
Dela på andra sajter

ca 5mb är den.

Skicka över den via ICQ eller MSN (se min profil) eller nåt om ni vill så dunkar jag upp den på en server och lägger upp länken... Jag såg förresten att man nu kan lyssna på låten på tv4:s VM-sida, dock inte med karaokevideo 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klickade på nåt av tvklippen på VM-sidan. När klippet kom upp låg eran låt först till höger bland de andra klippen...

Nu ligger förresten den klockrena videon under denna länk: borttagen av förekommen anledning men videon kommer ligga kvar på servern tills jag behöver platsen till nåt annat 😉

Redigerat av Lars-Olof
Link to comment
Dela på andra sajter

Aha...Videon visas inte p.g.a att vi tagit material från intenet...Rättighetsskäl...Kom på det nu. Jag tar därför bort filen från forumets sida... Vill någon ha videon så kan ni höra av er till mig på MSN..

bajenuffe@hotmail.com

/B-uffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför är ljudet - i synnerhet sångljudet - så dåligt? Är det en medveten "punkifiering"? 

det är jag som är dålig på att mixa, så alla tips motages tacksamt. framför allt sången tycker jag är svår.

Link to comment
Dela på andra sajter

72 nedladdningar och 3 komentarer? det var ingevidare. kom igen och säg vad ni tycker! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför är ljudet - i synnerhet sångljudet - så dåligt? Är det en medveten "punkifiering"? 

det är jag som är dålig på att mixa, så alla tips motages tacksamt. framför allt sången tycker jag är svår.

Sången låter instängd. Hur har du spelat in och processat den?

En synpunkt på arret: jag tror att låten skulle vinna på att den låga oktavstämman på "oh..."-partiet togs bort. Kanske smaksak.

Nu har jag kommenterat två gånger, nu får du gå in och spisa min nya låt, länk längst ner i signaturen. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt bra, lite grötig mix i mitt tycke men äsch en perfekt mix skulle heller inre passa tror jag. Så det är nog ändå bra 😠

Blir riktigt sugen själv på att försöka skriva någon VM-låt nu. Får se om jag har tid till det.

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är---fan, skitbrra. 😄 Tyvärr faller det på sången. Jag har svårt att tänka mig p3-lyssnarna med texthäften i händerna. Synd på så rara ärter, 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul låt och bra ös! Håller med om sången, alltså kritiken ovan... det låter nästan som du står och hoppar när du sjunger. Medan micken står still! Annars topplåt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag kommenterat två gånger, nu får du gå in och spisa min nya låt, länk längst ner i signaturen.

Genast 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

BimBam Bop....Huvudet på spiken... De personer som någonsin varit på ett fotbollsderby VET att klacksångerna knappast kan relateras till Tomas Ledin....Mer likt Ramones!

F.ö så är Mick Jones (The Clash) en frekvent besökare av Söderstadion... Tack Balsam och Weepin' willows för det!

/B-uffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja sa ju att jag diggade Och lägger till att den har hitpotential! Men som sagt även hos Ramones hör man ju texterna. Jag vet inte riktigt var felet ligger; Otillräcklig artikulation, taskig inspelning. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt var felet ligger; Otillräcklig artikulation, taskig inspelning. 

det är nog taskig mixning :rolleyes:

har en heldel att lära, men kul att endel gillar låten i allafall 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, låten har stark potential! Jag vet at du tyckte det var färdigt. Men jobba på! Du har en hit i rockärmen :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

ska ta och se över mixen och försöka förbättra den, det vart lite stressigt att få in den till radion i tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för alla positiva omdömen. har inte hunnit göra mer åt mixen men jag lägger väl upp en ny version när den är klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...