Jump to content
Annons

Ny dator, installera ljudkort


april second

Recommended Posts

Hej!

Jag ska precis börja installera min nya dator. Det enda jag undrar över är om man ska sätta i ljudkortet på en gång eller om man ska vänta med det tills Windows är installerat...? Jag har ett RME Hammerfall...

I övrigt håller jag mig slaviskt till studios guide 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I det här fallet så tycker jag att du ska hålla dig till RMEs installationsguide (som borde följa med dit RME-kort). Det finns kort som kräver att man ska installera drivrutiner före (uppdaterar PnP databasen) så att När du stoppar i kort så finns drivrutinerna redan på datorn.

I prinicp är alla kort och drivrutiner gorde med tanken att du alltid installerar dom efter att Windows/operativsystemet är installerat (om du tänker efter 😲 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du förmodligen även har ett inbyggt ljudkort på moderkortet, så brukar det fungera mest smärtfritt att göra installationen utan audiokortet installerat. Annars är risken att du får upp frågor om drivrutiner för ett ljudkort - och du vet ju inte vilket av korten som avses. Det blir lätt lite snurrigt... 😲😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...