Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej,

Jag har precis installerat Traktor DJ Studio 3 men lyckas inte få stereo i mitt headset på pre-play/cue. Enligt manualen till Realtek AC'97 Audio - som är det ljudkort jag har, så stödjer det multi-channel. Jag är extremt kass på hårdvara och har försökt att koppla till och från, utan resultat.

I programmets preferences får jag upp fyra "DS Realtek AC'97 Audio" som jag kan tilldela till då antingen Master, Monitor eller Booth. På själva burken har jag fyra utgångar på ljudkortet: FS (grön), RS (svart), L (blå) och CS (rosa). FS&RS hör till högtalarsetet antar jag, då det har en grön och en svart kabel.

Hur sjutsingen löser jag detta?

Jag får t ex upp stereo i både hörlurar och speakers när jag spelar upp en ljudkälla i Windows Media Player. Fast då rör det ju sig å andra sidan om bara en källa.

• 2 months later...
Annons
Posted

Välkommen till forumet!

Grön = line out (stereosignal, ordinarie stereoutgång/främre högtalarpar)

Svart = line out (stereosignal, bakre vänster och bakre höger surroundhögtalare)

Blå = line in

Rosa (röd) = mikrofoningång

Använder du en separat DJ-mixer?

Då kopplar du från grön kontakt (välj L/R) till ingång 1 på mixern, och svart kontakt (välj Ls/Rs) till ingång 2 på mixern.

Hörlurar och högtalare kopplar du på mixern.

Använder du mixern i programmet?

Då kopplar du från grön kontakt (välj Master) till line in på din förstärkare och ut till högtalarna, och svart kontakt (välj Monitor) till en hörlursförstärkare dit du kopplar ditt headset.