Jump to content
Annons

Shortwave radio


Recommended Posts

Annons

Myyyysigt. Härliga ljud. Knastrar och brusar alldeles lagom. Låter en aning torrt kanske, marinera med lite mer reverb och delay. De fina trummorna passar dock torra.

Ja det var mysigt detta! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra!

Jag tycker att några av trum-beatsen smätter till lite väl högt, men annars låter det väldigt skönt. Mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

yeah! väldigt fint. kul att sån här musik kommer fram på forumet också, bland all radiokomprimerad glättmusik ;-)

jag får stämma in med föregående tyckare ang avsaknaden av reverb. inget fel på torrt sound, men här tycker jag inte det funkar. det är som att ljuden inte riktigt befinner sig i samma rum. kanske kan man lösa det på något annat sätt också, med att t ex lägga någon effekt på mastern. typ någon go rörkompressor, lite dist, ett delay eller nåt skitigt reverb.

du skulle också kunna testa att låta slingorna vandra lite genom reverb eller delay, så de förändras över tiden. skulle kunna funka bra på arpeggiot som kommer in där vid 1:25 någonting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...