Giannis Posted May 14, 2006 Posted May 14, 2006 Jag kan bara få ut upp till 8 aux-spår för Battery i ProTools LE. Nyligen så bytte vi system från Logic till ProTools LE (Digi 002+Command 8). Är det så att man bara har 8 utgån gar för VST-instrument eller gör vi något fel?
ProTools Posted May 14, 2006 Posted May 14, 2006 Om du nu kör Battery i Pro Tools, kör du RTAS versionen eller är det en brygga med FXpansion RTAS - VST eftersom du skriver VST??
Giannis Posted May 17, 2006 Author Posted May 17, 2006 Jag kör Battery som VST-instrument - spelar det någon roll?
ProTools Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 Ja, det går inte att köra VST i ProTools. Bara via en brygga i så fall, och den kanske har en sådan begränsning, det vet inte jag. Men i ProTools kör man ju RTAS, och om Battery finns som RTAS (vilket jag är ganska säker på att den gör)så förstår jag inte varför du inte kör den?
Giannis Posted May 18, 2006 Author Posted May 18, 2006 Ok, tack! Jag får testa att installera Battery som RTAS....
Recommended Posts