Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Så grymt svårt att hitta på en ämnestitel som skulle passa.

Hade tänkt skaffa mig en bra bärbar mac. Och jag har jobbat lite med prottols le och tycker det är grymt skönt och lättarbetat! Är intresserad av att Digirack 002 factory (med en massa pluggar) som jag då skulle ha hemma i studion. Och eftersom jag är ute på vift en hel del och spelar in lite smågrejer här och var så ville jag att möjligheten att vara lite mer mobil. Därför hade jag då också tänkt skaffa en mbox2 så att det skulle bli helt sjukt portabelt 😄

Så frågan är då. Kommer jag fortfarande att kunna ha alla mina pluggar från digiracket när jag åker runt med enbart dator + mboxen? Eller kommer dom att försvinan så fort man kopplar ut digiracket?

Kan nämligen bli lite bökigt att åka runt med digirack hela tiden. 😎

Annons
Guest MiSt
Posted

Med Digirack 002 antar jag att du menar Digi 002 Rack? Digirack är nämligen (en del av) pluggarna som följer med PT.

Du kommer iaf att kunna använda pluggarna både med din Mbox 2 & 002:a.

Posted

Ja precis. Visste väl inte riktigt vad det hette. Men det är den jag menar.

Så då kan man alltså skippa med att köpa en mbox2 med extra pluggar eftersom dom ändå redan kommer att funka med racket? (även om man inte kör med det?

För jag var samtidigt lite osäker på ifall pluggarna sitter i "boxen" och enbart i "boxen".

Men då är det ju schysst!

Guest MiSt
Posted

Det går finfint. Pluggarna är inte "bunden" till hårdvaran. Det vore ju knasigt om man måste betala för sina pluggar två ggr.

Factory bundle går ju även att köpa separat.

Posted

De extra pluggarna i "Factory" bundeln ligger på en iLok nyckel, så det enda du behöver göra är att ta med dig nyckeln när du drar iväg med din MBox.