Jump to content
Annons

Intro eller Outro


Dreamland Project (oregistrerad)

Är detta ett Intro eller Outro ?  

22 röster

  1. 1. Är detta ett Intro eller Outro ?

    • 1.Intro
      9
    • 2.Outro
      9


Recommended Posts

Dreamland Project (oregistrerad)

LÅTNAMN:Inorout

ARTIST/GRUPP:Dreamland Project

GENRE: ?

LÅTLÄNGD: 0:15min

KOMPOSITÖR: Eja - Dreamland Project

PRODUCENT: Eja - Dreamland Project

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3

STORLEK: 368kb

LÅTLÄNK:Här finns snutten

Bara nyfiken vad Du tycker att detta korta stycke är, ett Intro eller Outro 🙂

Redigerat av Eja
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Intro. Absolut!

Känns riktigt bra, skulle nog klarat sig bra i introfestivalen.

Lite svajig då och då bara och sista sekunderna dalar den lite och då förstår jag att du kanske tänker mer på outro.

Men nä - intro baske mig! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)

Tack för kommentarerna och rösterna! Den här snutten bara dök upp i skallen och skall givetvis jobbs vidare på, jag ville bara ha lite feedback om var snutten skall placeras i det fullständiga verket.

Lite svajig då och då bara och sista sekunderna dalar den lite och då förstår jag att du kanske tänker mer på outro.

Jag spelar på Korgen utan någon metronom eller annan synk så därför svajar det en aning. Lite av inpulsinspelning för att "fånga ögonblicket". Brukar aldrig få till det snortajt och frågan är om det är något att ha som mål alla gånger? Det brukar bli mer känsla i musiken om den inte alltid är tajt och kvantiserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska för en gång skull inte hålla med Hammagrella 🙂 Jag tycker att det passar som ett intro om man tar bort den absolut sista tonen!

Men då håller du ju med mig för 17!!

Jag är lite otydligt kanske

"intro baske mig!"

betyder ungefär "jaevlarr i min lilla låda och heliga hoppande höns - om så ja finge bestämma å rätt ska va rätt, då ere allt ett intro som det här ska va!!"

Okej? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)
Helt klart ett outro om du stannar på det sista tonika-ackordet.  😆

Det blev ett förvillande pip på slutet. Jag visste inte om jag skulle fortsätta eller inte. Därav det förvirrade slutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)
F-n oxå Viktor! Nu ser ju tråden jättekonstig ut med min kommentar, folk kommer att bli helt förvirrade!!!  😆  😉  😎

🙂 *förvirrad*

Ni är bara för mycket! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)
Outro! Kan bli nästa studiotävling?  😉

😛

Redigerat av Eja
Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)
 
Varför inte använda det både som intro och outtro? Varför välja? Skulle passa som både och; RECYCLE  😛

Tack för din feedback!

Tja, varför inte ? Tanken har faktiskt inte slagit mig.

*bonk*

Nu slog det mig!

Kul idé dock lite otight.

Japp, som jag tidigare skrev var det en impulsinspelning, fångade ögonblicket.

Gör den lite mer "exakt" så kommer det att bli kanon

Jag hoppas att jag lyckas göra det en dag.

Redigerat av Eja
Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)

Med den jämna poängställningen kanske jag bara skall inse att den fungerar som både och, med några små variationer!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Att ha samma outro och intro är effektullt och ganska snyygt. Sen lever musiken mer av att inte vara snortät.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)
Att ha samma outro och intro är effektullt och ganska snyygt. Sen lever musiken mer av att inte vara snortät.

Det kanske blir lite som att rama in låten med samma intro som outro. Typ ett tema. Måste testa! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)
Det här är ju ett outro te 100%... man visslar inte i ett intro 😆

Visslar ? ...Tyckte jag knappade in Piccolo flöjt, men jag kanske tryckte fel ? 😉

*funderar*

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mycket att tillägga men visst kan du använda det både som intro och outro. Det är inget ovanligt trick att skapa en inramning till en låt. Även författare använder sig av knepet. Att sas. sluta där man började och cirkeln är sluten.

Jag hade fadeat (skriver man så?) in och fadeat ut med samma slinga som intro och outro.

/Swell

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå outrotävling så kan ett outro inte bedömas isolerat. Det ska ju passa med det som föregår outrot. Outrots uppgift kan vara att summera låten, ta upp ett tema från låten eller sluta cirkeln eller...men allt i förhållande till låten i övrigt. Det samma fast omvända gäller för om intron är bra eller inte.

Men strunt i det!

Jag tycker att vi även ska ha tävling för bästa stick, brygga, refräng och varför inte tävla om bästa vers. De olika vinnarbidragen sätts därefter samman i den bästa tonarten. Ovanpå hela låten ska den bästa körstämman ligga hämtat från stämsångstävlingen.

Kan det bli nå´t? 😉

/Swell

Link to comment
Dela på andra sajter

F-n oxå Viktor! Nu ser ju tråden jättekonstig ut med min kommentar, folk kommer att bli helt förvirrade!!! :rolleyes:😮😄

😎😆 ..lite av faran med det här stället...man upptäcker saker och ändrar...då har någon blixsnabbt replikerat... sen ser det skitkonstigt ut..

Link to comment
Dela på andra sajter

Outro var det första jag tänkte på eftersom det låter som tonerna glider isär mot slutet och blir längre.. fast det kanske beror på att det svajade lite otajt oxå...

är det inte en liten flöjt som piper till oxå straxt innan slutet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)
är det inte en liten flöjt som piper till oxå straxt innan slutet?

Jo, det är samma flöjt som spelar i resten av låten som hoppar upp i falsett.

Visst är den förvillande? :rolleyes:

Redigerat av Eja
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...