Jump to content
Annons

Köpa SX3 med skollicens


april second

Recommended Posts

Hej!

Jag funderar på att köpa Cubase SX 3 med skollicens. Jag får då programmet för 4000:-. Det enda jag funderar över är ifall den kommer att kunna uppdateras som en vanlig version av Cubase? Nån som har någon egen erfarenhet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag funderar på att köpa Cubase SX 3 med skollicens. Jag får då programmet för 4000:-. Det enda jag funderar över är ifall den kommer att kunna uppdateras som en vanlig version av Cubase? Nån som har någon egen erfarenhet?

Det är en vanlig version av Cubase.. Det är licensen och priset som är anpassad för fattiga skolor 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst! Då är det bara att slå till! 😆

hmmm..ska man fixa bättre pris på mjukvaror kanske man ska bli bästapolare med en fattig student då..

..fast då kanske den fattige studenten åker fast för mjukvaru-langning? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

..fast då kanske den fattige studenten åker fast för mjukvaru-langning? 😄

Är det olagligt för studenten att sälja vidare sin begagnade studentlicens till en icke-student? :rolleyes:🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

..fast då kanske den fattige studenten åker fast för mjukvaru-langning?  😆

Är det olagligt för studenten att sälja vidare sin begagnade studentlicens till en icke-student? 🙂🙂

Äh.. skojar ju bara 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

..fast då kanske den fattige studenten åker fast för mjukvaru-langning?  😆

Är det olagligt för studenten att sälja vidare sin begagnade studentlicens till en icke-student? 🙂🙂

Äh.. skojar ju bara 😉

Nu märker jag att jag tydligen satte fel smileys på mitt inlägg. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det på microsofts mjukvaror så jag antar att det inte är nån skillnad på steinberg.

Alltså... skollicencen gäller endast när du går i skolan. Så fort du slutar så slutar även licencen att gälla och du måste köpa en vanlig licens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså... skollicencen gäller endast när du går i skolan. Så fort du slutar så slutar även licencen att gälla och du måste köpa en vanlig licens.

Och hur vet USB-dongeln när jag slutar skolan?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Alltså... skollicencen gäller endast när du går i skolan. Så fort du slutar så slutar även licencen att gälla och du måste köpa en vanlig licens.

Och hur vet USB-dongeln när jag slutar skolan?

Det är meningen att du ska ge info om vilken period du har tänkt gå i skolan, sedan ringer Steinberg upp dongeln det handlar om och meddelar detta. daaaaaah

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Haha, mycket intressant tråd!

Hur mycket rabatter handlar det om för s.k. "skollicenser" eller studentrabbat? Jag har ju just avslutat lite plugg och sånt, men snart bär det ju av igen. Skulle ju kunna överväga att köpa ett begagnat Cubase SX3 av någon studentvän också, såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte Cubase SX3 med studentrabatt iaf. Funkar fin fint 😄

Som tur är så har jag det installerat i studion och där finns inget internet eller telefon så dongeln kan inte ringa hem och skvallra nu när jag har slutat plugga 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...