Jump to content
Annons

Soulgazm - Disco Medley


Betyg  

14 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      6
    • 5
      1


Recommended Posts

Annons

låter massa mycket bra i mina öron...

känns bara som om sången inte når upp i samma kvalitet som musiken...

men sången är väldigt bra...

ok... så här:

sånginsatsen får en stark 4

musiken får en 6

sammanlagt 5 från mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

Får en känsla av att det ska komma in en röst som börjar berätta om trafikregler.

Som en instruktionfilm för körskolan.

🙂

Detta låter bra ljudmässigt.

Ingen musik för mig iaf.

Bra spelat.

Tråkig låt.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes, we are family 😳

det låter rent och enkelt bra !

sång och musikaliskt helt OK

( det är så här det SKA låta när det funkar (vits 😳 ) !! )

god underhållning, perfekt på en dansrestaurant 😆

det skulle vara härligt att se er live ute på något ställe 😄

😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

We Are Family!

Finns det inte en låt som går så?

Det låter precis som dom ska sjunga det

i början. När jag hör detta tänker jag först

på det sen tänker jag på ett band som

spelar på Estlands-färgan?

Men detta är ju förståss inget dåligt omdömme!

Snygg bas, mysiga trummer, sjunger lysande!

Brasset ger hela låten ett skönt sound 😄

Detta är riktigt Ok, kanske lite konstig låt!

Men en 4:a får det i alla fall ... Bravo! 😉

/Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja..det var lite originalfeeling på det här..dock kändes rösterna lite "stora" i förhållande till musiken.. annars hittar jag inget av rang att klaga på..

Har du arrat upp låten från scratch?

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah, "another one bites the dust!" , en av mina favoriter när jag sitter och pepprar mina kompisar i Unreal Tournament 😉

Ja just det, till den här medleyn dådå. Jag tycker det låter skarpt (bra), men jag är osäker på sången, den duger ju helt klart, man blir ju inte sjuk av att höra den. Men nånting gör att jag reagerar, vet inte riktigt vad. Sen är ju inte jag nån kung på hur sånt här ska låta heller, jag gör ju skum electronisk musik.

I överhuvudtaget får den bra betyg av mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt bra låturval och mix för ett discomedley! Härligt!

Jag gillar ju Nile Rodgers-guror, så jag skulle inte ha ngt emot liiiite högre mixade gitarrer i "Good times" partiet särskilt.

Snygg lösning med blåset i "Another one bites"!

Smarrigt, kort och gott!

Som sagt, lite mer o högre gitarrer skulle kunna skapa lite mer lajvkänsla och feta till soundet lite.

Grejt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kommentarer! Det här var ju riktigt svettigt... nu förstår jag bättre hur modiga faktiskt alla är som lägger ut sina egna alster i demo-forumet. 😉

Det här handlar ju dessutom om ett cover-medley (som växte fram under några reptillfällen), så det är ju inte alls lika utlämnande som att lägga ut något helt eget.

Rockfart, visst finns det möjlighet att se oss live. Håll lite koll på vår webb: www.thesoulband.com

Däremot har vi inga planer att lira ombord på Estlandsfärjan. 😄

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

We Are Family!

Finns det inte en låt som går så?

Det låter precis som dom ska sjunga det

i början.

Viktor, du har nästan rätt!

[POPHISTORIA]

Lite pophistoria, låten du tänker på är nog just bautahiten "We are family" med Sister Sledge från slutet av 70-talet. Den är inte den som Mats och co lirar här dock, men den är skriven, proddad och framförd av exakt samma gäng; Nile Rodgers and Bernard Edwards, snubbarna i bandet Chic (som väl var med kända för "Le freak" (du vet "freak out! dö dörörö döt - le freak, c'est chic"! eller vafan dom säger).

Chic-låten som coveras här är "Good times", legendarisk som den kanske mest samplade discolåten genom tiderna.

[/POPHISTORIA]

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

(du vet "freak out! dö dörörö döt - le freak, c'est chic"! eller vafan dom säger).

...med risk för lite OT...vad exakt menar du nu???? 🙂 man har aldrig tråkigt när du skriver något i.a.f

Mats:

Det är nog ett ovanligt (h)ärligt forum med bred musiksmak som gör det till vad det är... men det ska väl vara lite vånda att posta demo'sar? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att låtarna låter väldigt likt orginalen, men å andra sidan har jag inte hört dem på länge. Lite mer eget tänkande hade inte varit fel. Ljudmässigt kan jag bara instämma i de andras ord, sången känns inte 100%, men den är bra (Kan inte heller sätta fingret på felet). Jag får lyssna på orginalen lite och se om det är så likt som jag har för mig. Men men 4a.

Link to comment
Dela på andra sajter

[POPHISTORIA]

Lite pophistoria, låten du tänker på är nog just bautahiten "We are family" med Sister Sledge från slutet av 70-talet. Den är inte den som Mats och co lirar här dock, men den är skriven, proddad och framförd av exakt samma gäng; Nile Rodgers and Bernard Edwards, snubbarna i bandet Chic (som väl var med kända för "Le freak" (du vet "freak out! dö dörörö döt - le freak, c'est chic"! eller vafan dom säger).

Chic-låten som coveras här är "Good times", legendarisk som den kanske mest samplade discolåten genom tiderna.

[/POPHISTORIA]

Jäklar va detaljerad Pophistoria Hammagrella kunde 🙂

Nice 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Låter schysst. Det är ngt lurigt med sången framför allt i första låten...annars låter det tight och fint om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som diskofantast får jag väl påpeka att låtvalet är utmärkt, om än lite uppenbart kanske...

Bra jobbat. Skulle vara kul att köra er alla genom 10.000 distar och tvinga tjejerna att ta i lite.

Men fan så snyggt ni spelar! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Det är som Dico Dan säger; Om tjejerna tar i med magmusklerna och fär ett lite "skitigt" sound skulle det bli i klass med det instrumentala. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...