Jump to content
Annons

Har du nån gång använt E-jay?


Nexustwins

Recommended Posts

Annons
  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

har/hade

Markoolio. köpte för typ 40 spänn när jag gick i högstadiet. var skitroligt att använda. enkelt att jobba med. alla loopar stämde ju ihop typ.

jag spelade in mina kusiner i datamicken och min bror gjorde en låt av det. kan ladda upp den när jag sitter vid rätt dator.

Jc/edition

nämdes längre upp. man kunde göra remixer av den asiatiska låten (tjinga tjinga tjing tjaowa tjinga tjing tjaow, typ) som jc hade som reklam. detta var dock ett ganska segt program som jag kom ihåg det som.

Dance 5

det kändes sjukt seriöst. had en mixerdel med panoreringar och effekter och sånt. Dessutom hade den en chordgenerator och pitch så man kunde ändra tempo. nackdelen var ju att ackorden inte blev samma tonhöjd när man pitchade,

kom ihåg att det var på tre skivor när man skulle installera det. kändes också väldigt seriöst

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Jag fick e-jay studio av en kompis han hade köpt det på ginza för 29 kronor. det var inget att ha.

För 29 spänn är det nog ett av de mer prisvärda program man kan hitta - faktiskt...

Edit: Men ngn "veration" har jag inte använt....

Redigerat av bengan_gbg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 1 år senare...
  • 3 år senare...

Gammal tråd om gamla rara grejjor.

Men ändå...

Oerhört få här verkar ha fatta/praktiserat inspelnings(&edtiterings)-möjligheterna i Ejay.

Mina barn använde drag&drop möjligheterna och jag byggde egna trumm-grooves & spelade in diverse analogt till det ! Är säker bidragande till barnens nutida musikutövande.

Funkar hyffsat, kan förstås inteändra tempo (i Ejay 3) men det lär gåi 6 & 7,

nå´n som vet ?

... kanske kör in det i Epad-en i.s.f. ;-)

(om 6 eller 7 fortfarnde finns att tillgå ?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Ejay special edition fick jag låna av en kompis och så var en vikarielärare tillsammans med en snubbe som jobbade på ejay så jag fick både ejay kläder och dance ejay 2+

Jag kan dock inte säga att ejay var det som fick mig till att pyssla med musik, utan det var min far, han var trummis och spelade i ett band när han var yngre som jag och brorsan lyssnade på som små och då ville vi också bli rockstjärnor. Däremot så tror jag det var en bra start då steget till ett riktigt inspelningsprogram blev mindre när man väl kunde dance ejay 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ja, jag använde det i en halvtimme en gång på den tiden jag var jättepoppis för att jag var den ende i klassen som ägde en cd-brännare. Blev så less på att den där lampan som indikerade att ljudet var för högt lyste hela tiden, så jag gav upp.

(Samma lampa lyste hela tiden för mig även i Reason 1.0, och ändå blev ljudet jättelågt när man exporterade ut det. Ett obegripligt mysterium på den tiden...) 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...