Jump to content
Annons

Har du nån gång använt E-jay?


Nexustwins

Recommended Posts

Annons
  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ja. För en herrans massa år sedan innan jag ens visste vad sequencer var.

Äger faktiskt ett genuint köpt ex som ligger på föräldrarnas vind nånstans. 😄 (Och skall där förbli.)

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, ja jag kommer ihåg när första Dance Ejay kom ut.. jag köpte det såklart & satt o pillade.. tog mig 1-2veckor sen var jag trött på skiten 🙂

Men det är bra program för nybörjare eftersom det ger lite kunskap om hur man bygger upp låtar..

Redigerat av Mikael Sjoberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade inte Markooli Ejay Special Edition funnits vet jag inte om jag hade hållt på med musik idag. Jag gick nog i femte klass eller nåt när jag testade det.

Tyckte jag var den nya Dennis pop typ ^^

Redigerat av alfons
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat Ejay och det är inget seriöst.. en "dra och släpp" programvara där man släpper loopar på en patternabaserad linje för att bygga upp en låt.. Inget kreativt alls.. Inget man kan göra själv i princip.

Jag dristar mig till att säga att ni kollat på fel version av e-Jay om ni envisas med att säga att det inte går att göra ngt kreativt alls. Jag hade, som första insteg i inspelningsvärlden, en version som hette e-Jay Studio. Den hade 16 kanalers audioinspelning, 64 kanaler MIDI och stöd för VST-effekter. Dock inga VSTi.

Mao kunde man göra ALLT själv.

Som svar på frågan; Ja - jag har använt e-Jay.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hiphop E-jay körde man såklart.

Man gjorde jävligt grymma beats och var ännu grymmare på att rappa. Än idag så förstår jag inte vad som stoppade min världsdominans 😳

haha, ja det måste nog vara för att du inte gjorde beatsen själv eller rappade?

Jag har inte använt något av de senare eJay produkterna så jag vet inte om det har blivit någe mer avancerat 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej för h-lvete. Tyckte det verkade otroligt lamt redan när jag hörde reklam för NRJ Dance E-Jay på radion i slutet av 90-talet..

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

måste erkänna att i en låda i en garderob ligger ett original av ejay jc-edition. för er som minns jcs gamla reklamer, precis när de bytte logga typ runt 98,99.. ska fan dra in det på ngn dator o se ifall det finns ngra schyssta ljud..

time for bed.

over and out!!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var helt såld på E-Jay när jag var kanske 12-13 eller så. Sen kom ReBirth, vilket senare skulle gå över i Reason...

men rebirth kom ju innan ejay?!

Jo, men brorsan fick hem ett exemplar (inte speciellt lagligt exemplar heller) efter någon månad eller så. Och då började jag leka på allvar. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Var helt såld på E-Jay när jag var kanske 12-13 eller så. Sen kom ReBirth, vilket senare skulle gå över i Reason...

men rebirth kom ju innan ejay?!

Jo, men brorsan fick hem ett exemplar (inte speciellt lagligt exemplar heller) efter någon månad eller så. Och då började jag leka på allvar. 😳

Ja.. Rebirth var ett trevligt program, det f;rsta jag n[nsin anv'nde vid 8-9 ars alder...

Ps.. sorry f;r krummelurerna.. jag sitter inte med ett svenskt tangentbord just nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Javisst. Har ett samlingsset bestående av 14 skivor: Dance Ejay, Techno Ejay +en himla massa typ refills. Hade även markoolio Ejay. 😛

😄😛😛

(.. för du skämtar eller? 😆)

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst. Har ett samlingsset bestående av 14 skivor: Dance Ejay, Techno Ejay +en himla massa typ refills. Hade även markoolio Ejay. 😆

🙂😄🙂

(.. för du skämtar eller? 😆)

Nej, faktiskt inte 😄 . Det följde även med typ världens största låda till alla skivorna. 😆

Glömde ju att tillägga att ja inte använder programmen längre. Har vuxit ifrån dem. Men det var kul då (för 5 år sedan). Riktigt Kul 😄

EDIT:Tog bort ett "typ". Det blev lite för mycket.

Redigerat av Dream Exp.
Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst. Har ett samlingsset bestående av 14 skivor: Dance Ejay, Techno Ejay +en himla massa typ refills. Hade även markoolio Ejay. 😲

😄🙂😛

(.. för du skämtar eller? 😮)

Nej, faktiskt inte 🙂 . Det följde även med typ världens största låda till alla skivorna. 😕

Glömde ju att tillägga att ja inte använder programmen längre. Har vuxit ifrån dem. Men det var kul då (för 5 år sedan). Riktigt Kul 😄

EDIT:Tog bort ett "typ". Det blev lite för mycket.

😮🙂🙁

(låter smileysarna tala för sig själv..)

Trodde inte det var någon som seriöst köpt E-jay 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst. Har ett samlingsset bestående av 14 skivor: Dance Ejay, Techno Ejay +en himla massa typ refills. Hade även markoolio Ejay. 😕

😄🙁🙁

(.. för du skämtar eller? 🤪)

Nej, faktiskt inte 🙁 . Det följde även med typ världens största låda till alla skivorna. 😕

Glömde ju att tillägga att ja inte använder programmen längre. Har vuxit ifrån dem. Men det var kul då (för 5 år sedan). Riktigt Kul 😄

EDIT:Tog bort ett "typ". Det blev lite för mycket.

😄🙁😆

(låter smileysarna tala för sig själv..)

Trodde inte det var någon som seriöst köpt E-jay 😄

Nej du jag skulle aldrig i hela mitt liv köpa sån skit. Jag fick det antingen i julklapp eller födelsedagspresent (kommer inte ihåg) för typ 5 år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja herrejisses det var ett program med kaliber det !

Jag kom t om på den grymma idén att jag kunde spela in min egen röst om jag kopplade in mina två snäckor till bandfreestylen in i mikrofonuttaget som jag sedan använde för att spela in lite i ljudinspelaren. Grymt skojj hade jag i vart fall och det är väl det som räknas om jag inte minns helt fel 😎

Den här tråden fick mig att leta fram de gamla godingarna, tack för det! Det är som att se sig själv på kort från mellanstadiet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha jag hade glömt bort E-Jay men nu när ni påminner än så vet jag att jag satt och lekte med det när det var nytt. Fick det i julklapp, använde det typ i 1 månad och hade jävligt kul minns jag. Man kände sig så duktig, även fast man bara satt och klippte ihop massa loopar. Det är nog faktiskt E-Jay som har skapat mitt intresse för att skapa musik, pinsamt nog. Men det gav mig grunden till hur man knåpar hop musik i en sequenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jajamen! För typ 1000 år sen.

Precis när jag började trixa med musik i ReBirth hörde jag talas om Rave eJay. Den hade grym omslag så jag tänkte: "Wow! Måste ha den!" Ack så fel jag hade. Man kunde ju inte göra nånting i det förutom att ordna samplingarna i ordning så att de bildar nånting som kan kalla för en dålig ursäkt för en låt! Trötnade på det efter några timmar faktiskt! Den är borta ur mitt liv för alltid.

Link to comment
Dela på andra sajter

I allra högsta grad. Jag äger faktiskt Dance Ejay och Techno Ejay. Min kompis äger Rave Ejay. Tillsammans är vi oslagbara. Jag gjorde nåt album med vardera program. Rippade nyligen in ett gammalt album som jag hade gjort i Rave Ejay, och det var år 2000 så det är 6 år sedan nu. Åren går. 🙂

Det var nog två år tidigare eller så (98) som jag började pilla med Magix Music Maker och demon av Dance Ejay. Jag kommer ihåg att man inte kunde spara sina låtar i demon så jag gjorde om samma låt varje dag för jag tyckte att jag hade gjort en så bra låt. 🙂

Sedan började jag använda Rebirth, men jag fortsatte att använda Dance Ejay... som sequencer. Jag visste inte ens vad ordet sequencer betydde på den tiden men jag hade ju i alla fall nåt att sätta ihop mina Rebirth-samplingar och loopar i. 😆 Det tråkiga var ju att Dance Ejay var begränsat till 140 bpm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...