Jump to content
Annons

Har du nån gång använt E-jay?


Nexustwins

Recommended Posts

Annons
  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag har testat Ejay och det är inget seriöst.. en "dra och släpp" programvara där man släpper loopar på en patternabaserad linje för att bygga upp en låt.. Inget kreativt alls.. Inget man kan göra själv i princip.

Bättre att titta på Acid express då där man har lite utrymme för improvisation också.. Och den är gratis,

Link to comment
Dela på andra sajter

klart man pillat lite med det.. För ett antal år sedan kanske 2000 eller så köpte jag TecnoEjay i frankrike innnan det kommit till sverige. Köpte även min första mixer på hemresan därifrån, när vi stanna i holland. Dock är det inget program jag direkt saknar , men det har sin lilla charm

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna har jag gjort i eJay SE http://www.ftp.nu/files/3267

ENJOY cool.gif

Det låter nästan som en Zoom du har använt på gitarren...

Är det ?

oj quota fel

Nej ingen zoom. & det är ingen gitarr heller, det är en elbas som är kopplad till en processor som jag stampar på för att få wah/wah effekten 🙁

Redigerat av Anarchos
Link to comment
Dela på andra sajter

Säger som alla andra här, när man var runt 11-12 var det riktigt skoj.

Har (haft?) Techno Ejay2, Rave Ejay, Dance Ejay, Dance Ejay3 och någon till i samlingen.

Så visst var man såld på det. En riktig "expert" om det nu går att vara på de programmen.

Kul var det iallafall! Det måste ha väckt intresset för musikskapande hos mig tror jag. Gick å klinkade piano innan bara, så utan Ejay skulle jag inte börjat göra musik tror jag. Skojigt nog...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag körde eJay som fan för en sju åtta år sen eller nåt.. kickoffen för mitt intresse att prodda digitalt överhuvudtaget faktiskt. körde det i ett par år, var med i tävlingar och communitys och grejer.. jag har vunnit en hel del promogrejer från ejay, typ tröjor, en väska, fett mycket stickers och en åtta skivors sample collection 😕

all respekt åt eJay, bra sätt att komma igång och få upp intresset. men det krävs att du verkligen pressar programet till max för att du ska få ut något originellt liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepps, dance och Markoolio ejay... de var tider det 😛

JAaaaa!!!

Höjdare!

Sen skrek man in massa ljud i mikken och lade till...!

Skitball progg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...