Jump to content
Annons

2-3% tjejer på Studio forum. OK eller ej?


alcedo

Tycker du att endast 3% damer på Studio forum är OK?  

113 röster

  1. 1. Tycker du att endast 3% damer på Studio forum är OK?

    • Ja
      38
    • Nej
      56
    • Vet ej
      13


Recommended Posts

Men alltså... nu kör ni ju om hela debatten från början som ni redan haft på 32 sidor och 1000 ínlägg här.

Favorit i repris! Debatter är alltid bäst andra gången, även om man redan vet att det är betjänten som är mördaren 🙁

Detta är ju tredje gången. Förra året hade vi ju faktiskt denna också... 😎

För övrigt är det ju lustigt att min fru alltid blir så osäker när hon ska starta dvd:n/videon medan hon hur ledigt som helst kunde skicka ett sms med den nya telefonen och kunde starta den nya tvättmaskinen och diskmaskinen när vi flyttat. Det är ju fantastiskt att generna kan veta vilken teknisk pryl som är vilken... 😉

Själv kan jag inte för mitt liv förstå mig på diskmaskin, tvättmaskin, dammsugare och dammtrasa.

Massa krånglig och onödigt komplicerad teknik är vad det är!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 155
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Men alltså... nu kör ni ju om hela debatten från början som ni redan haft på 32 sidor och 1000 ínlägg här.

Favorit i repris! Debatter är alltid bäst andra gången, även om man redan vet att det är betjänten som är mördaren 😎

Detta är ju tredje gången. Förra året hade vi ju faktiskt denna också... 😎

För övrigt är det ju lustigt att min fru alltid blir så osäker när hon ska starta dvd:n/videon medan hon hur ledigt som helst kunde skicka ett sms med den nya telefonen och kunde starta den nya tvättmaskinen och diskmaskinen när vi flyttat. Det är ju fantastiskt att generna kan veta vilken teknisk pryl som är vilken... 🙁

Själv kan jag inte för mitt liv förstå mig på diskmaskin, tvättmaskin, dammsugare och dammtrasa.

Massa krånglig och onödigt komplicerad teknik är vad det är!

Särskilt dammtrasan är en väldigt avancerad teknisk pryl 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Men alltså... nu kör ni ju om hela debatten från början som ni redan haft på 32 sidor och 1000 ínlägg här.

Favorit i repris! Debatter är alltid bäst andra gången, även om man redan vet att det är betjänten som är mördaren 🙁

Detta är ju tredje gången. Förra året hade vi ju faktiskt denna också... 😎

För övrigt är det ju lustigt att min fru alltid blir så osäker när hon ska starta dvd:n/videon medan hon hur ledigt som helst kunde skicka ett sms med den nya telefonen och kunde starta den nya tvättmaskinen och diskmaskinen när vi flyttat. Det är ju fantastiskt att generna kan veta vilken teknisk pryl som är vilken... 😉

Själv kan jag inte för mitt liv förstå mig på diskmaskin, tvättmaskin, dammsugare och dammtrasa.

Massa krånglig och onödigt komplicerad teknik är vad det är!

Särskilt dammtrasan är en väldigt avancerad teknisk pryl 😆

Jag hittar ju inte ens on/off knappen!

Och våran måste vara någon slags budget eller stenåldersmodell, för den saknar fjärrkontroll! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
För övrigt är det ju lustigt att min fru alltid blir så osäker när hon ska starta dvd:n/videon medan hon hur ledigt som helst kunde skicka ett sms med den nya telefonen och kunde starta den nya tvättmaskinen och diskmaskinen när vi flyttat. Det är ju fantastiskt att generna kan veta vilken teknisk pryl som är vilken...  😲

Klart hon blir osäker eftersom du antagligen för länge sedan har lagt beslag på det området.. Eller KAN det vara så att hon lämnar den biten till dig frivilligt för att hon vet att du är en "tekniknörd" som gärna vill kunna dessa saker. Kanske är så enkelt att hon mycket väl förstår men inte brys sig särskilt om tekniken i sig utan bara vad den uträttar. 😕

Kanske detta också är en av orsakerna till att alla kvinlliga musiker spelar musik istället för att hänga här..?

Redigerat av flintan
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att det skall vara fler flickor. Flickors närvaro gör att killar skärper sig lite och det blir alltid trevligare stämmning. Jag har haft moånga olika jobb och jag är tvärsäker på att de bästa arbtesplatserna är där det är hyfsat jämn könsfördelning. Ett jobb jag hade var det 11 damer och jag. Inte så kul. Jag sågs som en representant för allting somn är taffligt och dåligt med mäns, samtidigt som jag förväntades vara riktigt manlig och spika i spikar och annan skit.

Samtidigt så har man varit på arbetsplatser med bara män och efter ett tag kan man tröttna på alla sexuella anspelningar och skämt. Nej 50 50. Jag tycker vi kvoterar in lite fler tjejer så det blir mer jämlikt. 🙂

(typ;

"-du där, här får du en dator sätt igång och gör musik"

-"men jag vill inte sitta som en nörd framför datorn tjugo timmar i streck och diskutera fördelarna med latency")

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...