Jump to content
Annons

2-3% tjejer på Studio forum. OK eller ej?


alcedo

Tycker du att endast 3% damer på Studio forum är OK?  

113 röster

  1. 1. Tycker du att endast 3% damer på Studio forum är OK?

    • Ja
      38
    • Nej
      56
    • Vet ej
      13


Recommended Posts

Hans arbetar ju för att avdramatisera ordet pucko. Varje gång ngn kallar mig pucko blir jag stolt och tänker att en dag kommer alla vara pucko

tillsammans i en klubb eller kanske inte alla men många i alla fall... eller?

Jag tror bestämt att vi har en lustigkurre på forumet. Kul! Lite humor piggar alltid upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 155
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

hobbex---kamma dig lite nu va...dina uttalanden är ju för dumma faktiskt,antagande på antagande som vittnar om en mkt liten och snäv världsbild, vad mer kan jag säga?!?

internetraggare??? :rolleyes:😛🙁

jag behöver inte svara på sådant men det kan jag säga att vill jag ha brudar så vore internet det sista jag skulle använda eftersom jag är av den gamla hedrliga gentlemannastammen som tycker om att jaga live...

att hitta sångerskor (som jag tycker vore ultimat) eller övriga tjejer till olika instrument

är inget jag gör på aktiv basis, däremot så frågar jag givetvis om det dyker upp framför min näsa vid skärmen, som helt nyss här på forumet, jag skulle tycka det var kanon med ett helt tjejband för övrigt, fråga mig inte varför-är väl sexigt helt enkelt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Dude. Att en tjej säger brudar till brudar betyder inte att du och jag kan göra det. Du vet väl vad färgade kallar varandra, som inte white folks kan kalla dem? :rolleyes:

Coloured folks? 😛

Av erfarenhet vet jag att tjejer inte vill bli kallade brudar. Åtminstone inte de med krog- och karriärsliv. För dem hänger det ihop med "ragga brudar" och förlegad jämnställdhetssyn. 🙁

Beror väl helt på hur man säger det, och i vilken situation.

Är man aspackad och raggar på bartendern hela kvällen och tilltalar henne med orden "öj, bruden" så får man skylla sig själv. 😄

Jag är helt övertygad om att det är viktigare "hur du säger det" än "vad du säger".

Tonläge, kroppsspråk, ironi, sarkasm, glatt, ledsamt, skämtsamt mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tvärtom lider mindre när det nalkas PMS. Jag är nämligen sådär överdrivet empatisk och ska alltid "känna av" min partner och är mån om hon mår, och om jag märker att hon inte är helt glad eller nöjd över något då måste jag ha reda på varför. Jag oroar mig för att det är något jag har gjort, och oavsett måste jag veta vad det beror på så jag kan hjälpa henne att bli glad och nöjd igen. Detta är nackdelen med att vara en empatisk pojkvän by heart.

MEN - om jag däremot vet att PMS är orsaken, då kan jag lugnt koppla av och låta henne vara hur butter och besvärlig som helst utan att jag behöver bry mig. Jag behöver inte ha minsta dåligt samvete, jag vet ju att det inte beror på mig. Så PMS är fan semester för en empatisk kille som mig. 🙂

Oh, jag är precis likadan. Kroniskt uselt morgonhumör och PMS är gudagåvor, så kan man slappna av när man blir bråkad på för att ha köpt fel juice (ICAs billiga, gjord på koncentrat - inte färskpressad Tropicana. Uj uj, min stackars plånbok. Tur att det är över).

Det är ju inte empati utan precis tvärtom!! Ni ser alltså inte individens lidande utan blir bara helt EGOISTISKT oroade för om ni själva är orsaken. Om inte, så verkar ni nöjda...

😮

Jodu, kära hindu, man kan tolka precis allting som egoism, bara man vill.

Hade ett snack med en polare igår som har rätt lätt för att störa sig på andra människor, och snarare letar dåliga sidor än uppmärksammar de goda. Jag försöker oftast vara tvärtom, vilket han såklart också kan störa sig på. Men då berättade jag om följande insikt:

Anledningen till att jag försöker se det goda hos de jag möter, eller försöker förstå den bakomliggande anledningen när de agerar illa, är att JAG mår bättre av det. Jag mår bättre av att se ljust än mörkt, jag mår bättre av att tycka bra om människor än illa om människor. Visst sprider det glädje och gör andra glada, precis som min sambo mår bra av min empati, men jag är ju fortfarande EGOISTISK. Eller hur?

En hindu lever hela livet i strävan att inte vara egoistisk. Varför? Jo, för att bli högre stående varelse i nästa liv. EGOISTISKT.

Det sämsta jag läst på detta Forum!

Det är bara för att du inte läser vad du själv skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att jag försöker se det goda hos de jag möter, eller försöker förstå den bakomliggande anledningen när de agerar illa, är att JAG mår bättre av det. Jag mår bättre av att se ljust än mörkt, jag mår bättre av att tycka bra om människor än illa om människor. Visst sprider det glädje och gör andra glada, precis som min sambo mår bra av min empati, men jag är ju fortfarande EGOISTISK. Eller hur?

jag delar inställningen. människor gör saker för att det själva mår bra av det -eller- för att de helt enkelt skulle må dåligt av att inte göra det.

egoistiskt? -självklart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag syftade iofs inte på ordet "svartskalle"...

Det förstod jag väl. Jag drog bara en parallell.

Jahasåjaja. Mendåså.

vad menar ni? är alla tjejer färgade eller?

Om de inte är genomskinliga; Ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att jag försöker se det goda hos de jag möter, eller försöker förstå den bakomliggande anledningen när de agerar illa, är att JAG mår bättre av det. Jag mår bättre av att se ljust än mörkt, jag mår bättre av att tycka bra om människor än illa om människor. Visst sprider det glädje och gör andra glada, precis som min sambo mår bra av min empati, men jag är ju fortfarande EGOISTISK. Eller hur?

jag delar inställningen. människor gör saker för att det själva mår bra av det -eller- för att de helt enkelt skulle må dåligt av att inte göra det.

egoistiskt? -självklart!

Självklart.

Även välgörenhet kan tolkas som en ytterst egoistisk handling.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag syftade iofs inte på ordet "svartskalle"...

Det förstod jag väl. Jag drog bara en parallell.

Jahasåjaja. Mendåså.

vad menar ni? är alla tjejer färgade eller?

Om de inte är genomskinliga; Ja.

Jag tror bestämt att vi har en lustigkurre på forumet. Kul! Lite humor piggar alltid upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag syftade iofs inte på ordet "svartskalle"...

Det förstod jag väl. Jag drog bara en parallell.

Jahasåjaja. Mendåså.

vad menar ni? är alla tjejer färgade eller?

Om de inte är genomskinliga; Ja.

Jag tror bestämt att vi har en lustigkurre på forumet. Kul! Lite humor piggar alltid upp.

Och någon som är lite sur för att undertecknad påpekade att någon skrev som en kratta för ett par veckor sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

...jag skulle tycka det var kanon med ett helt tjejband för övrigt, fråga mig inte varför-är väl sexigt helt enkelt 😄

haha, i rest my case..... 🙂

"den gamla hedrliga gentlemannastammen som tycker om att jaga live..."

Aha du menar:

1. supa sig full

2. gå fram till första bästa tjej

3. fälla en kass raggningsreplik

4. upprepa punkt3 tills hon mjuknar eller tills du får en snyting. Fortsätt sedan till 5

5. Upprepa steg 2-4 på nästa bästa tjej.

Om Stället stänger om 5 min och du inte lyckats: Öka frekvensen och gå rakt på sak, dvs skippa raggningsreplikerna.

Själv raggar jag aldrig på krogen då det ser så billigt ut när andra gör det. då får man hålla sig till de tjejerna som kommer fram till en ist. Ragga på nätet är därför en mkt bättre taktik, du kanske borde prova det? Fast håll dig till spraydate eller lunar ist för ett studio-forum isf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag syftade iofs inte på ordet "svartskalle"...

Det förstod jag väl. Jag drog bara en parallell.

Jahasåjaja. Mendåså.

vad menar ni? är alla tjejer färgade eller?

Om de inte är genomskinliga; Ja.

Jag tror bestämt att vi har en lustigkurre på forumet. Kul! Lite humor piggar alltid upp.

Och någon som är lite sur för att undertecknad påpekade att någon skrev som en kratta för ett par veckor sedan.

Nej, "någon" är inte sur för att "undertecknad" inte hade vettigare saker att komma med än att börja klaga på stavfel/slarvfel.

"Undertecknad" får helt enkelt skylla sig själv när han (eller hon i det här fallet) fäller dryga kommentarer till andra när denne upprepar precis samma sak själv några inlägg längre ned.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag syftade iofs inte på ordet "svartskalle"...

Det förstod jag väl. Jag drog bara en parallell.

Jahasåjaja. Mendåså.

vad menar ni? är alla tjejer färgade eller?

Om de inte är genomskinliga; Ja.

Jag tror bestämt att vi har en lustigkurre på forumet. Kul! Lite humor piggar alltid upp.

Och någon som är lite sur för att undertecknad påpekade att någon skrev som en kratta för ett par veckor sedan.

Nej, "någon" är inte sur för att "undertecknad" inte hade vettigare saker att komma med än att börja klaga på stavfel/slarvfel.

"Undertecknad" får helt enkelt skylla sig själv när han (eller hon i det här fallet) fäller dryga kommentarer till andra när denne upprepar precis samma sak själv några inlägg längre ned.

Nu var det ju faktiskt inte det som hände, utan du gnällde på Joe_Laberos sätt att utrycka sig när du själv skrev/skriver illa. Därav Pluffos kasta-inte-sten-i-glashus-rebus.

Men alltså, skit samma. Om du har lust att vara sur på mig så får du gärna vara det, jag förstår bara inte hur du orkar. Jag hade glömt bort historien tills du hoppade på mig angående Sonnerts dröm.

Edit: och förresten, angående dryga kommentarer så tror jag inte att Itzhaks fråga om alla kvinnor är färgade var seriöst menad, där i ligger skillnaden.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det ju faktiskt inte det som hände, utan du gnällde på Joe_Laberos sätt att utrycka sig när du själv skrev/skriver illa. Därav Pluffos kasta-inte-sten-i-glashus-rebus.

Ja, och hur fan kom du in i bilden? Är det du & George Bush som tar upp de "svagas" kamp i samhället... ???

Men alltså, skit samma. Om du har lust att vara sur på mig så får du gärna vara det, jag förstår bara inte hur du orkar.

Jag är inte sur, jag gillar dig bara inte, och ist för att vara falsk och hålla inne med det så släpper jag bara ut det. Det känns jävligt skönt ska du veta..

Man kan väl säga att det var du som kastade sten i glashus....

Vem ger dig rätt att klassa Hans inlägg som oseriöst? Tänk om han var seriös!? Ist kommer du och förlöjligar honom med din kommentar(som du själv inte tycker var det minsta drygt) ??????

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha.

Act your age, Hobbe.

Och Hans har jag inte sagt nånting om.

du är ju fan störd!!!..... kasst minne eller??

Hans:

Hans arbetar ju för att avdramatisera ordet pucko. Varje gång ngn kallar mig pucko blir jag stolt och tänker att en dag kommer alla vara pucko

tillsammans i en klubb eller kanske inte alla men många i alla fall... eller? 

Mornel:

Jag tror bestämt att vi har en lustigkurre på forumet. Kul! Lite humor piggar alltid upp.

Ska du börja hacka på mina stavfel igen? För du verkar inte ha ngt mer att komma med!??

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tittar lite ovan redigerade jag bort det om Hans innan du postade ditt inlägg eftersom att jag missförstod vad du syftade på.

Vad är det du menar att jag skulle ha att komma med? Jag ser gärna att du slutar hoppa på mig i var och varannan tråd, helt ur luften.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, härligt forum det här....

Så fort det kommer upp en tråd som har det minsta med kvinnor/könsroller/jämnställdhet kan man räkna med slagsmål. 🙂

Andra säkra sätt att "röra om i grytan" alt. mucka gräl är:

1. Diskutera piratkopiering av programvara. (starta helst en ny tråd)

2. Ge sig på/ifrågasätta en omtyckt veteran.

3. Hoppa in och argumentera för eller emot olaglig nedladdning av musik. (spelar ingen roll vilken ståndpunkt du väljer, fight blir det hursomhelst.)

4. Fråga vart du kan ladda ned nyaste versionen av Cubase.

5. Argumentera i vilken fråga som helst mot en handfull medlemmar. (jag säger inte vilka, alla sporter har sina risker)

6. Starta en tråd och be om råd gällande ditt val mellan PC och Mac.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, härligt forum det här....

Så fort det kommer upp en tråd som har det minsta med kvinnor/könsroller/jämnställdhet kan man räkna med slagsmål. 😉

Andra säkra sätt att "röra om i grytan" alt. mucka gräl är:

1. Diskutera piratkopiering av programvara. (starta helst en ny tråd)

2. Ge sig på/ifrågasätta en omtyckt veteran.

3. Hoppa in och argumentera för eller emot olaglig nedladdning av musik. (spelar ingen roll vilken ståndpunkt du väljer, fight blir det hursomhelst.)

4. Fråga vart du kan ladda ned nyaste versionen av Cubase.

5. Argumentera i vilken fråga som helst mot en handfull medlemmar. (jag säger inte vilka, alla sporter har sina risker)

6. Starta en tråd och be om råd gällande ditt val mellan PC och Mac.

😄

Klockren analys...! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, härligt forum det här....

Så fort det kommer upp en tråd som har det minsta med kvinnor/könsroller/jämnställdhet kan man räkna med slagsmål. 😆

Andra säkra sätt att "röra om i grytan" alt. mucka gräl är:

1. Diskutera piratkopiering av programvara. (starta helst en ny tråd)

2. Ge sig på/ifrågasätta en omtyckt veteran.

3. Hoppa in och argumentera för eller emot olaglig nedladdning av musik. (spelar ingen roll vilken ståndpunkt du väljer, fight blir det hursomhelst.)

4. Fråga vart du kan ladda ned nyaste versionen av Cubase.

5. Argumentera i vilken fråga som helst mot en handfull medlemmar. (jag säger inte vilka, alla sporter har sina risker)

6. Starta en tråd och be om råd gällande ditt val mellan PC och Mac.

😎

HAHA,, du har så rätt så...

det där om att ge sig på/ifrågasätta en veteran stämmer mer än väl...😄

Man märker rätt snabbt vilka som"håller ihop" och backar upp varandra i vått & torrt. Lite gulligt är det allt..😄

Sen finns det wannabes som försvarar de sk veteranerna i hopp om att få bli accepterade i den innersta veteran-kretsen (verkar dock inte funka). Inga namn men hon/det vet vem hon/det är..... 😉

Men är man inte mån om att precis alla ska älska en så är det bara kul med motsättningar. Tråkigt det skulle vara att leva i en värld där det är fred på jorden och alla älskar varandra ... 😛

BTW, nya cracken på cubase SX3 släpps snart på DC++....*ser fram emot*. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag tycker att det är okej. Det finns ju ingenting vi kan göra åt det? Eller?

En årsförbrukning av tamponger till alla kvinnliga prenumeranter/forummedlemmar kanske vore nått 😲

vad skall vi grabbar få då? Fria kondomer kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag tycker att det är okej. Det finns ju ingenting vi kan göra åt det? Eller?

En årsförbrukning av tamponger till alla kvinnliga prenumeranter/forummedlemmar kanske vore nått 😄

Ett synnerligen korkat inlägg 😉

Korkat? Var det inte rätt uppenbart att det var ett skämt? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst, ett korkat onödigt skämt.

Jaha, varför det? Kan du förklara dig? För jag fattar inte. Var Lådans skämt om fria kondomer bättre då?

Nej, det var sämre. Det byggde vidare på mellanstadiesexualundervisningsmyten om att kvinnlig mens och manlig utlösning är jämförbara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...