Jump to content
Annons

2-3% tjejer på Studio forum. OK eller ej?


alcedo

Tycker du att endast 3% damer på Studio forum är OK?  

113 röster

  1. 1. Tycker du att endast 3% damer på Studio forum är OK?

    • Ja
      38
    • Nej
      56
    • Vet ej
      13


Recommended Posts

Annons
  • Svar 155
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

desecrated:

PMS är väl något som kvinnor lider av,jag förstår din vink men skulle inte du bli lite sne om någon försöker göra narr av dina inlägg eller ta ner dom till en oseriös nivå på puckade antaganden?

Jaaa, där hör du.. o hör sen!!! 😮

"PMS är väl något som kvinnor lider av"

Bra forum detta, jag lär mig nya saker hela tiden 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

desecrated:

PMS är väl något som kvinnor lider av,jag förstår din vink men skulle inte du bli lite sne om någon försöker göra narr av dina inlägg eller ta ner dom till en oseriös nivå på puckade antaganden?

Jaaa, där hör du.. o hör sen!!! 😎

"PMS är väl något som kvinnor lider av"

Bra forum detta, jag lär mig nya saker hela tiden 😉

Jag tror att kvinnor lider av det. Men tror nog bestämt at vi pojkar eller såkallade män lider mest

Link to comment
Dela på andra sajter

desecrated:

PMS är väl något som kvinnor lider av,jag förstår din vink men skulle inte du bli lite sne om någon försöker göra narr av dina inlägg eller ta ner dom till en oseriös nivå på puckade antaganden?

Jaaa, där hör du.. o hör sen!!! 😎

"PMS är väl något som kvinnor lider av"

Bra forum detta, jag lär mig nya saker hela tiden 🙂

Jag tror att kvinnor lider av det. Men tror nog bestämt at vi pojkar eller såkallade män lider mest

haha, du är la bara för goooo låddan!!!!(får jag kalla dig för Båxen?🙂) 😉

Men Visst fan är det så.. jag lider en gång per månad just pga PMS...... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som har svarat nej i pollen; Vad är eran åtgärdsplan då? Kasta ut lite killar så att fördelningen ser bättre ut i statistiken? Kanske ha inkastare från andra sajter som har ett högre kapita av det täcka könet?. Inte tillåta fler killar att bli medlem förrens fördelningen är jämn?

Tycker frågeställningen är befäng. Om det hade varit så att folk som vill bli medlem får lämna in ansökan och sedan bli ratade beroende på kön, då hade det varit en befogad fråga. Men eftersom forumet är fritt für alle så ser jag ingen anledning att ifrågasätta läget.

Redigerat av JimmyN
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som har svarat nej i pollen; Vad är eran åtgärdsplan då? Kasta ut lite killar så att fördelningen ser bättre ut i statistiken? Kanske ha inkastare från andra sajter som har ett högre kapita av det täcka könet?. Inte tillåta fler killar att bli medlem förrens fördelningen är jämn?

En lång tråd om ojämlikheter mellan kön och huruvida samhället eller biologin påverkar våra intressen sprang ur den här frågan tidigare. Om du söker lite på forumet kan du säkert hitta den, jag orkar inte leta nu.

Min ståndpunkt är att killar och tjejer, flickor och pojkar, män och kvinnor, tanter och gubbar alla har lika stora biologiska och ärftliga förutsättningar för att intressera sig för något så banalt som musikproduktion och ljudteknik men att vårt samhälle, våra samhällsstrukturer verkar för att detta ska bli en mansintresse, och jag tycker inte att det är helt rätt.

Det finns ingen enkel lösning på problemet (ja, jag tycker att det är ett problem), men att vara medveten om det är ett första steg. Det är inte alla än.

Kolla bara på hur folk tilltalar tjejerna i den här tråden: inte alls likadant som "alla andra" tilltalas. Varenda litet ordval spelar in, även om ingen menar något illa.

Om någon vill diskutera; gör det gärna i den andra tråden, det finns ingen nytta med att ha flera om samma sak, det blir bara förvirrat. Men läs igenom det som skrivits innan ni sätter igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

hobbex:

om du dömer andra efter dig själv eller ej är för mig fullkomligt ointressant, men var snäll och tro dig inte veta vad jag är ute efter eller inte då jag helt nyfiket frågar Ravioli eller andra individer om de ev. sjunger för ev. framtida samarbete i musikskapandet...OK!

Så du menar att du hade varit precis lika snabb på att hoppa på Ravioli om det stått "Jag är kille och halvgrek."? Jag är väldigt tveksam till det. Jag kan nästan garantera att det som fångade ditt intresse var ordet "tjej".

Du som jobbat med musik så pass länge borde väl veta att bra röster är lika sällsynt hos tjejer som hos killar. Det luktar lite Zorn om det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
hobbex:

om du dömer andra efter dig själv eller ej är för mig fullkomligt ointressant, men var snäll och tro dig inte veta vad jag är ute efter eller inte då jag helt nyfiket  frågar Ravioli eller andra individer om de ev. sjunger för ev. framtida samarbete i musikskapandet...OK!

Så du menar att du hade varit precis lika snabb på att hoppa på Ravioli om det stått "Jag är kille och halvgrek."? Jag är väldigt tveksam till det. Jag kan nästan garantera att det som fångade ditt intresse var ordet "tjej".

Du som jobbat med musik så pass länge borde väl veta att bra röster är lika sällsynt hos tjejer som hos killar. Det luktar lite Zorn om det hela.

Fast nu är nu jävligt orättvisa mot FlS.

Han frågade om Ravioli eventuellt var intresserad av att hjälpa honom med sångpålägg. Inte något annat såvitt jag förstår av hans inlägg. Det är ju så att bra sångerskor är oerhört svårt att hitta. I branschen i allmänhet - på Studio Forum i synnerhet.

Hittills har ju just Studio Forum visat sig vara en fantastiskt kontaktförmedling mellan musiker, så om FlS fårgar en tjej om hon kan tänka sig ett samarbete innebär det inte automatiskt att han är ute efter det som ni snorungar läser ut av "bl.a".

Jag är säker på att om en snubbe skrev i ett inlägg att han sjunger "djävulskt bra" så hade FlS kunnat fråga densamme om han kan tänka sig att sjunga på en FlS-låt.

Och vad fan är det där Lunar... som flera har skrivit om? Finns det fler tjejer där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är säker på att om en snubbe skrev i ett inlägg att han sjunger "djävulskt bra" så hade FlS kunnat fråga densamme om han kan tänka sig att sjunga på en FlS-låt.

My point exactly. Men då blir han ju förfrågad på grunderna att han sagt att han sjunger jävulskt bra, inte på grund av att han sagt att han är tjej och halvgrek :rolleyes:

Det är ju som att gå fram till slumpmässigt utvalda killar på en parkeringsplats och fråga om de är bilmek, istället för att slå upp gulasidorna och leta reda på en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag är säker på att om en snubbe skrev i ett inlägg att han sjunger "djävulskt bra" så hade FlS kunnat fråga densamme om han kan tänka sig att sjunga på en FlS-låt.

My point exactly. Men då blir han ju förfrågad på grunderna att han sagt att han sjunger jävulskt bra, inte på grund av att han sagt att han är tjej och halvgrek :rolleyes:

Det är ju som att gå fram till slumpmässigt utvalda killar på en parkeringsplats och fråga om de är bilmek, istället för att slå upp gulasidorna och leta reda på en.

Nu är du väl lite fel ute?

Det är väl hyfsat relevant att fråga en tjej på ett musikerforum om hon vill vara med och musicera?

Jag tycker inte att det är särskilt slumpmässigt utvalt...

Link to comment
Dela på andra sajter

desecrated:

PMS är väl något som kvinnor lider av,jag förstår din vink men skulle inte du bli lite sne om någon försöker göra narr av dina inlägg eller ta ner dom till en oseriös nivå på puckade antaganden?

Jaaa, där hör du.. o hör sen!!! 😛

"PMS är väl något som kvinnor lider av"

Bra forum detta, jag lär mig nya saker hela tiden 🙂

Jag tror att kvinnor lider av det. Men tror nog bestämt at vi pojkar eller såkallade män lider mest

haha, du är la bara för goooo låddan!!!!(får jag kalla dig för Båxen?🙂) 🙂

Men Visst fan är det så.. jag lider en gång per månad just pga PMS...... 🙁

Jag tvärtom lider mindre när det nalkas PMS. Jag är nämligen sådär överdrivet empatisk och ska alltid "känna av" min partner och är mån om hon mår, och om jag märker att hon inte är helt glad eller nöjd över något då måste jag ha reda på varför. Jag oroar mig för att det är något jag har gjort, och oavsett måste jag veta vad det beror på så jag kan hjälpa henne att bli glad och nöjd igen. Detta är nackdelen med att vara en empatisk pojkvän by heart.

MEN - om jag däremot vet att PMS är orsaken, då kan jag lugnt koppla av och låta henne vara hur butter och besvärlig som helst utan att jag behöver bry mig. Jag behöver inte ha minsta dåligt samvete, jag vet ju att det inte beror på mig. Så PMS är fan semester för en empatisk kille som mig. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger alltid brudar om flickor och snubbar om pojkar!  😛

Sedär!

In your face hacke! 😉

Dude. Att en tjej säger brudar till brudar betyder inte att du och jag kan göra det. Du vet väl vad färgade kallar varandra, som inte white folks kan kalla dem? 😆

Av erfarenhet vet jag att tjejer inte vill bli kallade brudar. Åtminstone inte de med krog- och karriärsliv. För dem hänger det ihop med "ragga brudar" och förlegad jämnställdhetssyn. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger alltid brudar om flickor och snubbar om pojkar!  😮

Sedär!

In your face hacke! 😉

Dude. Att en tjej säger brudar till brudar betyder inte att du och jag kan göra det. Du vet väl vad färgade kallar varandra, som inte white folks kan kalla dem? 😆

Läst Gringo? De arbetar ju för att avdramatisera ordet svartskalle; ta det tillbaka, som "queer".

Jag ser personligen ingenting negativt i "brud", men vad vet jag. Det kanske finns nån som tar illa upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tvärtom lider mindre när det nalkas PMS. Jag är nämligen sådär överdrivet empatisk och ska alltid "känna av" min partner och är mån om hon mår, och om jag märker att hon inte är helt glad eller nöjd över något då måste jag ha reda på varför. Jag oroar mig för att det är något jag har gjort, och oavsett måste jag veta vad det beror på så jag kan hjälpa henne att bli glad och nöjd igen. Detta är nackdelen med att vara en empatisk pojkvän by heart.

MEN - om jag däremot vet att PMS är orsaken, då kan jag lugnt koppla av och låta henne vara hur butter och besvärlig som helst utan att jag behöver bry mig. Jag behöver inte ha minsta dåligt samvete, jag vet ju att det inte beror på mig. Så PMS är fan semester för en empatisk kille som mig. 😆

Oh, jag är precis likadan. Kroniskt uselt morgonhumör och PMS är gudagåvor, så kan man slappna av när man blir bråkad på för att ha köpt fel juice (ICAs billiga, gjord på koncentrat - inte färskpressad Tropicana. Uj uj, min stackars plånbok. Tur att det är över).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger alltid brudar om flickor och snubbar om pojkar!  😛

Sedär!

In your face hacke! 😮

Dude. Att en tjej säger brudar till brudar betyder inte att du och jag kan göra det. Du vet väl vad färgade kallar varandra, som inte white folks kan kalla dem? 😆

Läst Gringo? De arbetar ju för att avdramatisera ordet svartskalle; ta det tillbaka, som "queer".

Jag ser personligen ingenting negativt i "brud", men vad vet jag. Det kanske finns nån som tar illa upp.

Jag syftade iofs inte på ordet "svartskalle"...

Ordet "brud" i samband med bröllop är en sak, men det är såklart inte det jag menar. Å andra sidan behöver jag inte mena nåt mer alls, det är ju bara bra om ordet "brudar" funkar bra i era kretsar. I mina singelperioder med fler polarinnor än polare fick jag lära mig en massa skit om motsatta könet som jag förmodligen mått bättre av att INTE veta alls. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

"Brud" ser inte jag som nåt direkt negativt, ibland används det iofs på ett objektifierande sätt, men det används också så ofta som vanlig synonym till tjej/flicka att det åtminstone inte får mej att reagera negativt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju så att bra sångerskor är oerhört svårt att hitta. I branschen i allmänhet - på Studio Forum i synnerhet.

jassådu?? är du helt säker på det??

Jag själv letat efter en sångare/sångerska.

I 80% av de annonser jag hittade samt fick svar på var det tjejer som satt ut annonsen alt. svarade, däribland ett helt tjejband. (annonserna fanns här på studio men även på jamma mfl)

Minst 2 av dessa tjejer finns här på forumet vad jag vet. Så det kanske inte är så sällsynt, bara man orkar leta!!??

Låt oss anta att jag letar efter en gitarrist, och att jag då automatiskt skulle utgå från att alla killar här på forumet är gitarrister och fråga om de "vill samarbeta, bl.a! 😆 " Undrar hur många av er som skulle tycka att jag var lite "creepy"!??? Precis så skulle iaf jag tänka om jag vore en tjej och fick den frågan ställd till mig på det sättet...

Att FlS inte tål skämt och börjar kalla folk för puckon är ju bara för sorgligt... Skumt att han själv inte fattar hur hans inlägg som han för övrigt avslutar med 😉-smiley uppfattas...hmmm. 😕 ...

Varför inte ta såna frågor via PM, om det är så känsligt för en att inte bli sedd som en internetraggare?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag säger alltid brudar om flickor och snubbar om pojkar!  😛

Sedär!

In your face hacke! 😉

Dude. Att en tjej säger brudar till brudar betyder inte att du och jag kan göra det. Du vet väl vad färgade kallar varandra, som inte white folks kan kalla dem? 😕

Av erfarenhet vet jag att tjejer inte vill bli kallade brudar. Åtminstone inte de med krog- och karriärsliv. För dem hänger det ihop med "ragga brudar" och förlegad jämnställdhetssyn. 😮

FAN!

Jag måste komma ihåg att inte kalla bruden för bruden när kompisen ska gifta sig om 1.5 månad...

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hans arbetar ju för att avdramatisera ordet pucko. Varje gång ngn kallar mig pucko blir jag stolt och tänker att en dag kommer alla vara pucko

tillsammans i en klubb eller kanske inte alla men många i alla fall... eller?

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag tvärtom lider mindre när det nalkas PMS. Jag är nämligen sådär överdrivet empatisk och ska alltid "känna av" min partner och är mån om hon mår, och om jag märker att hon inte är helt glad eller nöjd över något då måste jag ha reda på varför. Jag oroar mig för att det är något jag har gjort, och oavsett måste jag veta vad det beror på så jag kan hjälpa henne att bli glad och nöjd igen. Detta är nackdelen med att vara en empatisk pojkvän by heart.

MEN - om jag däremot vet att PMS är orsaken, då kan jag lugnt koppla av och låta henne vara hur butter och besvärlig som helst utan att jag behöver bry mig. Jag behöver inte ha minsta dåligt samvete, jag vet ju att det inte beror på mig. Så PMS är fan semester för en empatisk kille som mig. 😕

Oh, jag är precis likadan. Kroniskt uselt morgonhumör och PMS är gudagåvor, så kan man slappna av när man blir bråkad på för att ha köpt fel juice (ICAs billiga, gjord på koncentrat - inte färskpressad Tropicana. Uj uj, min stackars plånbok. Tur att det är över).

Det är ju inte empati utan precis tvärtom!! Ni ser alltså inte individens lidande utan blir bara helt EGOISTISKT oroade för om ni själva är orsaken. Om inte, så verkar ni nöjda...

Det sämsta jag läst på detta Forum!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Övertolkar du inte lite nu?

Om bebis skriker som om den håll på att dö... för den var lite småhungrig så berör ju detta inte lika mycket som om bebis skriker för att den håller på att dö.

Man skulle även kunna hävda att hjärtkirurger som dagligen räddar liv bara gör det för att impa på brudar samt få cash, är hjärtkirurger därmed onda?

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Hans arbetar ju för att avdramatisera ordet pucko. Varje gång ngn kallar mig pucko blir jag stolt och tänker att en dag kommer alla vara pucko

tillsammans i en klubb eller kanske inte alla men många i alla fall... eller?

Vad har Hans för inställning till ordet "snorungar" då? På bara 2 sidor har jag blivit kallad för både pucko & snorunge.... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Övertolkar du inte lite nu?

Om bebis skriker som om den håll på att dö... för den var lite småhungrig så berör ju detta inte lika mycket som om bebis skriker för att den håller på att dö.

Man skulle även kunna hävda att hjärtkirurger som dagligen räddar liv bara gör det för att impa på brudar samt få cash, är hjärtkirurger därmed onda?

1) Nej

2) En helt annan sak. I exemplet om PMS ovan, så handlade det om ifall de SJÄLVA var orsaken. Det är ren egoism.

3) Definitivt!

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som skriver sådant som "snorunge" kanske är lite osäkra och vill kanske imponera på sina kompisar.

ja, om de ens har några kompisar vill säga (kompisar på internetforum räknas inte)..😆

Nu är inte jag ngn expert inom området, men kan det inte även tyda på taskig uppväxt, att de blivit misshandlade som barn eller blivit utfrysta och mobbade i skolan? Jag vet inte, bara en vild gissning ...

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

"Tycker du att endast 3% damer på Studio forum är OK?"

Öh... nä, men vad ska vi göra? Dra dem i håret och sätta dem framför datorn?

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...