Jump to content
Annons

2-3% tjejer på Studio forum. OK eller ej?


alcedo

Tycker du att endast 3% damer på Studio forum är OK?  

113 röster

  1. 1. Tycker du att endast 3% damer på Studio forum är OK?

    • Ja
      38
    • Nej
      56
    • Vet ej
      13


Recommended Posts

Man kanske inte kan tvinga någon tjej att komma hit, men man behöver inte heller skrämma iväg de som faktiskt vågar sig hit.

Kan vara lite väl gubbig och sexistisk stämning här ibland..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 155
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Vad menar ni att man ska göra då? Tvinga tjejer att hålla på med sånt här? 🙂

Ja det gör vi. Vi tvingar dem....

Ärligt talat låt saken bero. De flickor som vågar sig hit är välkomman.

Tack tack, du är så snäll. 🙂

/L

Edit: Completely out of Edits...

Jag har känt mig välkommen för det mesta 🙂 Och så är det har ett bra ställe för det spelar ingen roll om man är kille eller tjej. Tur att jag inte är intresserad i att gå med i forum.hurmanförstoarsinsnopp.se; det hade varit varit svårare. 😛

Fast det är klart...redan på första sidan av denna tråd handlar det om "ful tjej" kontra inte ful tjej. Jag väntar mig att ni snart börjar tala om "fula killar" också. För inte är det väl så att ni vill rangordna de 3% tjejer som finns här efter utseende och sedan starta en rekryteringskampanj som skall värva hit fler snygga tjejer? Nej...jag vill inte ingå i urvalspanelen. Tjejerna ska vara IRL och jag väljer själv (om bara de ville välja mig tillbaka) 🙂

Redigerat av Fredrika
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man tänker efter så finns det ju fler tjejer här, indirekt iaf....

"Bakom de flesta musiker som ägnar mkt av sin fritid åt att idka sin hobbyverksamhet, står oftast en gnällig tant/tjej som vill ha mer uppmärksamhet!!!" :rolleyes:

Okej, lite flummigt kanske, men dock så sant....:rolleyes:

Att ens behöva fundera på att lägga ner gitarren för att umgås lite med frugan, bara för husfridens skull.... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man tänker efter så finns det ju fler tjejer här, indirekt iaf....

"Bakom de flesta musiker som ägnar mkt av sin fritid åt att idka sin hobbyverksamhet, står oftast en gnällig tant/tjej som vill ha mer uppmärksamhet!!!" :rolleyes:

Okej, lite flummigt kanske, men dock så sant....:rolleyes:

Att ens behöva fundera på att lägga ner gitarren för att umgås lite med frugan, bara för husfridens skull.... :rolleyes:

precis 😄, det är ju tjejen som inspirerar mig ...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag röstade att det var okej. Det har ju blivit som det blivit av en anledning. Att killar (oftast) är mer intresserade av teknik, och tjejer (oftast) är mer intresserade av att shoppa/ läsa skvaller blablabla, är väl ingen nyhet?

Konstigt formulerad fråga. Du kunde skrivit: Tycker du att det vore bra med mer tjejer på forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå problem? :rolleyes:

Fattar inte riktigt syftet med tråden över huvudtaget. :rolleyes:

Tror inte att ett förbättring av vårt beteende här på forumet skulle locka hit fler tjejer direkt. Folk är ju medlemmar här för att diskutera musik i första hand....öh tror jag. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det plötsligt 5% tjejer...

Jag tycker inte att det skall behöva märkas så mycket om man är man/kvinna, ung/äldre osv. Det viktiga är att vi håller ihop - mot grekerna.

Jag är tjej och halvgrek, får jag vara med ändå? :rolleyes::rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

strunta i de fåniga inläggen/fåniga tråden,sjunger du? skicka mig ett mail eller pm-kolla in min studio-söker alltid efter bra röster bl.a!!! 😆

o så var raggandet igång så fort det dök upp en tjej....😛

Undrar vad som menas med "Bl.a"... :rolleyes::rolleyes:

Var det nån som nämnde lunarstorm??😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Nu är det plötsligt 5% tjejer...
Jag tycker inte att det skall behöva märkas så mycket om man är man/kvinna, ung/äldre osv. Det viktiga är att vi håller ihop - mot grekerna.

Jag är tjej och halvgrek, får jag vara med ändå? 😉😎

Välkommen.

Gör en medlemspresentation och berätta mer om dig själv...

Fast Ravioli är väl italian style?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det plötsligt 5% tjejer...
Jag tycker inte att det skall behöva märkas så mycket om man är man/kvinna, ung/äldre osv. Det viktiga är att vi håller ihop - mot grekerna.

Jag är tjej och halvgrek, får jag vara med ändå? 😎😎

Välkommen.

Gör en medlemspresentation och berätta mer om dig själv...

Fast Ravioli är väl italian style?

Ravioli...Hmmmm...Var inte det en fotbollspelare........................................ 😉

Me hates football 😎

Tjej/Kille/Kärring/Gubbe/Man/Tant

Spela roll sålänge det handlar om musik........eller ja....nära i alla fall

Edit: Ravelli hetta han visst........... 😛

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

strunta i de fåniga inläggen/fåniga tråden,sjunger du? skicka mig ett mail eller pm-kolla in min studio-söker alltid efter bra röster bl.a!!! 😛

o så var raggandet igång så fort det dök upp en tjej....😎

Undrar vad som menas med "Bl.a"... 😉😎

Var det nån som nämnde lunarstorm??😎

pucko-vafan valsar du om...

Link to comment
Dela på andra sajter

strunta i de fåniga inläggen/fåniga tråden,sjunger du? skicka mig ett mail eller pm-kolla in min studio-söker alltid efter bra röster bl.a!!! 🙂

o så var raggandet igång så fort det dök upp en tjej....🙂

Undrar vad som menas med "Bl.a"... 😄😄

Var det nån som nämnde lunarstorm??😄

pucko-vafan valsar du om...

ja, vadåra? Det där försöket var lite väl genomskinligt va?..🙂

"...jag letar efter bra röster bl.a"... 😄

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Gör en medlemspresentation och berätta mer om dig själv...

Redan gjort för nåt år sen. 😆

strunta i de fåniga inläggen/fåniga tråden,sjunger du? skicka mig ett mail eller pm-kolla in min studio-söker alltid efter bra röster bl.a!!! 😳

Lol! det här är vad jag gör.

En vanlig fördom (som även jag lider av) är att de flesta tjejer som håller på med musik är sångerskor.

För att återanknyta till diskussionen, så tycker jag inte det spelar någon roll vilket kön som dominerar på en sajt. Det kan spela roll om det gäller vissa yrkesgrupper i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore ju trevligt med lite brudar  😳

Då kan du ju börja med att kalla dem för annat än "brudar". 😳

hehe, det kanske beror på min ålder 😄 , men jag vet inte, dt bara slank ut, du vet. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

strunta i de fåniga inläggen/fåniga tråden,sjunger du? skicka mig ett mail eller pm-kolla in min studio-söker alltid efter bra röster bl.a!!! 😄

o så var raggandet igång så fort det dök upp en tjej....😄

Undrar vad som menas med "Bl.a"... 😆😳

Var det nån som nämnde lunarstorm??😳

pucko-vafan valsar du om...

Och där kom PMS anfallet

Link to comment
Dela på andra sajter

hobbex:

om du dömer andra efter dig själv eller ej är för mig fullkomligt ointressant, men var snäll och tro dig inte veta vad jag är ute efter eller inte då jag helt nyfiket frågar Ravioli eller andra individer om de ev. sjunger för ev. framtida samarbete i musikskapandet...OK!

desecrated:

PMS är väl något som kvinnor lider av,jag förstår din vink men skulle inte du bli lite sne om någon försöker göra narr av dina inlägg eller ta ner dom till en oseriös nivå på puckade antaganden?

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore ju trevligt med lite brudar  😄

Då kan du ju börja med att kalla dem för annat än "brudar". 🙂

Förstår faktiskt inte vad det är som är förolämpande eller förnedrande med att kalla ett gäng tjejer/kvinnor/honor/flickor för "brudar"

Är det värre än att kalla hanar för "grabbar"? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En vanlig fördom (som även jag lider av) är att de flesta tjejer som håller på med musik är sångerskor.

Ja men det är ju så. Och alla grabbar är trummisar.

Vilket kön har basister och gitarrister?

Link to comment
Dela på andra sajter

En vanlig fördom (som även jag lider av) är att de flesta tjejer som håller på med musik är sångerskor.

Ja men det är ju så. Och alla grabbar är trummisar.

Vilket kön har basister och gitarrister?

Det beror på om dom har a- eller b-hjärna 🙁

Osäkerhet råder oxå kring de som lirar tvärflöjt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En vanlig fördom (som även jag lider av) är att de flesta tjejer som håller på med musik är sångerskor.

Ja men det är ju så. Och alla grabbar är trummisar.

Vilket kön har basister och gitarrister?

Det beror på om dom har a- eller b-hjärna 😆

Osäkerhet råder oxå kring de som lirar tvärflöjt.

Haha. Träblås i största allmänhet är oklart. Det ser onekligen lite märkligt ut när grabbarna blöter upp munstycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...