Pelle Rylander Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 (edited) Känner vi för lite gamla svenska (å andra, för all del!) ordspråk? Man kan ju har hur ball som helst med dem! Om man byter ut lite ord. Kasta ut dina gamla twistade ordstäv här! För att du ska fatta poängen börjar jag med ett par..: "Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden" "Den som väntar på nån som gått, behöver inte vänta längre" 😱 Edited April 21, 2006 by Pelle Rylander
Guest Shaidar Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Det är inte meningen att dra er alla över samma kant, men nä, nu får jag allt vatten på min kran! Och det promenerar mig på nerverna!
Danabacken Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 "Den som väntar på nån som gått, behöver inte vänta längre" 😉 😛😆
bdatony Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Den man ligger med får bädda. Övning är träning. Man ska inte kasta sten innan man närmat sig bäcken.
Guest captain nemo Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Man skall inte kasta spjut i hissen. Nu gäller det att hålla tungan i rätt mun. Göra två flugor på smällen. Springa runt som ett jehovas (i stället för som ett jehu) Vad är ett jehu förresten? //nemo
Stinkey Zwei Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Man ska inte kasta glas i stenhus. (Tyvär ett sant exempel)
Zyan Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan
Sonnert Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 😲🙂😎😄😉😲
bdatony Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 😲😳🙂😄😉😱 Det kanske var en variant av "den som driver åker åt sidan" eller Död fisk driver nedströms... Förresten Vem kom först hönan eller ägget? Det beror på vart de skulle... Skulle de ner kom ägget först och skulle de upp kom hönan först 😕
gol Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 (edited) Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 😱🙂😕😄😉😳 Klart du gör! 😎 Kolla in klippet med Mick Talbot. http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/...ndex.jsp?d=2155 Så underbart bra! 😲 Edited April 22, 2006 by gol
Danabacken Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Man skall inte kasta spjut i hissen. Vad menas med det? 😕
Light Head Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 (edited) Du skall inte ropa hej förrän du är över beckenet! Den som tittar den ser Det här säger jag bara två gånger skrek bonden, och åt upp hunden. (Gammalt ordstäv...) Han är inte dum i huvudet, han har bara otur när han tänker. Alla vill sitta vid regeringens bord, men ingen vill diska.... EDIT: Kom på en till Politiker är som krokodiler, stora i käften och har inga öron. Edited April 22, 2006 by Light Head
Guest MarcusRombo Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 😲🙂🙂😄😉😱 Klart du gör! 😎 Kolla in klippet med Mick Talbot. http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/...ndex.jsp?d=2155 Så underbart bra! 😆 Men han menade ju inte så! 😛 Och ja, det är sjukt kul! 😄
gol Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 🙂😎😱🙂🙂😎 Klart du gör! 🙂 Kolla in klippet med Mick Talbot. http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/...ndex.jsp?d=2155 Så underbart bra! Men han menade ju inte så! 🙂 Och ja, det är sjukt kul! 🙂 Vad menade han inte? 😆
Emil Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 (edited) edit: raderat Edited April 23, 2006 by Phobos
Guest MarcusRombo Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 😲😄😱😄😉😱 Klart du gör! 😎 Kolla in klippet med Mick Talbot. http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/...ndex.jsp?d=2155 Så underbart bra! Men han menade ju inte så! 😛 Och ja, det är sjukt kul! 😄 Vad menade han inte? 😆 att... ehm.. äsch, nu blev det för rörigt för min lilla hjärna 😱
Per_a_55 Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Liten tuva skyr elden Bättre en tia i handen än en tjuga i foten Man skall inte sälja smöret innan björnen är skjuten
Pelle Rylander Posted April 23, 2006 Author Posted April 23, 2006 Liten torving fäller ofta stor Lars
Guest hygienteknikern Posted April 23, 2006 Posted April 23, 2006 "Den som gapar över mycket stjälper ofta stort lass." "Den som spar får gå med rumpan bar" "Kors i ändan, sade kärringen om rönnbären." "Den som inga kläder har mister ofta hela stycket."
Zyan Posted April 23, 2006 Posted April 23, 2006 Detta driver dom med i två nile city avsnitt. So Long -Zyan den fattade inte jag 😲😄😲😄😉😱 Klart du gör! 😎 Kolla in klippet med Mick Talbot. http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/...ndex.jsp?d=2155 Så underbart bra! Men han menade ju inte så! 😛 Och ja, det är sjukt kul! 😄 Vad menade han inte? 🙁 att... ehm.. äsch, nu blev det för rörigt för min lilla hjärna 😱 Vad ni drog iväg med kommentarer på en sådan skitsak. Så hur menade jag egentligen? Det var helt klart Mick Talbot. En av favoritsketcherna någonsin är på restaurangen i kaknästornet. Där vrider Robert Gustafson om lite ord på bara ett sätt han kan. Bästa OT länken på forumet någonsin. Tack Gol
Recommended Posts