Jump to content
Annons

POP LÅT


Recommended Posts

Ligger en ny låt som heter "Allting Som Vi Lovat" på min sida

www.jimmynordstrand.se

Vore kul att høra vad ni tycker...

PS Vet att många tycker att det e Gessle-varning...Men men

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för servicen Rockfart - MYCKET enklare sådär!

Låten då? Jorå - mycket bättre sound än sist. Lite mer attack i spelet också.

Påminner som sagt om Gessle och kanske ännu mer (om du skitade ner rösten en smula) om Lasse Winterdäck.

Svårt att hitta något direkt att peka på, men kanske är det just det - det låter lite väl mycket som annat så du kanske skulle fundera på vad som ska sticka ut med just Jimmy? Men ta det inte som något negativt, utan som finjustering. Det låter som sagt mycket bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

Låten är riktigt bra, detta är en hit.

"Haj hatten" låter inte bra i öppet läge(loose)susar mest.

Inget klipp i den,vet inte vilka frekvenser som ska justeras för att få fram det.

Är det någon compressor som klipper i ljudet ibland?

Låter som det.

Men strunt samma, du har en kanonlåt.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt... Mer Winnerbäck och Hellstrand än Gessle tycker nog jag... Bra bra. Nu kanske du inte vill höra det fler gånger, men enda gnället gäller Tjolahajj-hatten!

Keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusen tack mina herrar!! Kul med feedback.

sanningen e att trummorna e samplade, men jag få lite hjælp med finliret, tex hi haten. Men det går ju lite frammåt iaf. Ska førsøka att lægga lite mer Power o dynamik i sången. Det gæller alla låtar tycker jag..

(Om ni undrar varfør jag skriver med konstiga bokstæver...Jag jobbar i Norge)

Ha re, håller er uppdaterade

Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Introt känns lite ryckigt åt olika håll. 😲

Mixen har för hög kompression, det pumpar lite mycket. 😉

Men själva låten i sig är bra! Ser fram emot en ny version med annat intro. Nice dude! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här gillar jag!

Glatt och enkelt! Visst går tankarna lite till Gessle och för min del lite extra till "småstad". Jag har själv många gånger fått höra att egna verk påminner om gessle, men det kan ju vara något possitivt! Det tycker jag iallafall... 😉

Låten är dock väl lång för att kunna bli någon hit. Dela den på mitten så får du dock två!

Gott sväng!

Link to comment
Dela på andra sajter

Introt känns lite ryckigt åt olika håll. 😮

Mixen har för hög kompression, det pumpar lite mycket. :rolleyes:

dubblar här...

Ung gessle-hybrid...med hahahammagrellas..Lasse Winterdäck ..hahahaha

den öppna hihaten slamrar för mycket.. likaså crasharna..men det är väldigt skönt driv i trummorna annars...

Bra låt overall

Link to comment
Dela på andra sajter

Alexfree!

Jag håller på att lära in mig på Logic. Kör PC. Använder VirtualGuitar, EXS24 (trummor) Hypersonic, Triogogi (Bas) Stylus (add ons)

(Er Andra)

Håller med om att den känns lång. Funderar på att halvera refrängen tills sista, då köra hela. Sen ska Hi haten fimpas men allt detta ska mixas och arras om kommande veckor. Skulle ha gjort det igår, men men...

Så jag återkommer med ett nytt arr och bättre burkar.

Tack för att ni tog er tid att lyssna,

Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Alexfree!

Jag håller på att lära in mig på Logic. Kör PC. Använder VirtualGuitar, EXS24 (trummor) Hypersonic, Triogogi (Bas) Stylus (add ons)

(Er Andra)

Håller med om att den känns lång. Funderar på att halvera refrängen tills sista, då köra hela. Sen ska Hi haten fimpas men allt detta ska mixas och arras om kommande veckor. Skulle ha gjort det igår, men men...

Så jag återkommer med ett nytt arr och bättre burkar.

Tack för att ni tog er tid att lyssna,

Jimmy

och sången? hur spelar du in den och vad har du för mik då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alexfree!!

Min mik e nån kopia. En kondensator. Gør væl som alla andra. Lægger upp ett spår lægger på compressor, limiter, reverb, deesser delay...Logics presets tycker jag låter fantastiskt.

lycka till...

Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Ledsen, men piano-dubblat-med-stråkar gick fetbort redan 1988.

Annars låter det väl som det ska?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra svensk pop! Slingorna sätter sig som ett tuggummi i håret. Perfekt poptext.

Om jag hade fått välja hade jag följt popmallen än mer: Korta ner den enligt följande: Två verser - Halva nuvarande refrängen - en vers - refräng - stick - hela nuvarande refräng.

Nu kör du refrängslingan (C-G-am-F-C-G-C) fyra varv varje gång. Spar på krutet till sista gången.

Lyft fram akustisk gitarr mycket mer (tycker mig höra det i left).

Väntar på din nya version. Detta kan bli nå´t!

/Swell

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Poppelipop i kubik här. Bra låt som jag faktiskt tror skulle tjäna på att kortas rejält. Bra driv i trummorna. Själv gillar jag rassel, så stryp inte hihaten helt! Det bidrar till lite mer poprockkänsla och det passar bra tycker jag!

Låter snyggt om det mesta. Kanske lite väl mkt effekter på sången (jag lyssnade i lurar).......

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...