Jump to content
Annons

Rösta på bandnamn


Snow Brigade

Vilket bandnamn är bäst?  

38 röster

  1. 1. Vilket bandnamn är bäst?

    • The Figurines
      2
    • Officer Down
      4
    • The Just About Everythings
      0
    • Bengt in Vain
      5
    • The Bajskorvs
      1
    • Gorkij
      0
    • The Buckle Ups
      0
    • The Flip Flops
      2
    • Burn Baby Burn
      1
    • Wave packet
      2
    • Any questions?
      1
    • Marked for life, and I don´t think you noticed
      2
    • Fire for fire
      0
    • The footnotes
      0
    • The Big Dicks
      3
    • The Academy
      1
    • Red Red Rose
      0
    • Red light District
      1
    • The Stand
      2
    • Ashes to Ashes
      0
    • Step Green
      4
    • Lady Blues
      1


Recommended Posts

Vi funderar på att byta namn i bandet, eftersom det nuvarande är rätt vanligt (Jeremy). Vi har ett antal förslag och jag tänkte se hur förslagen landar hos den stora massan. Vilket namn skulle passa bäst tror ni? Vi spelar nån form av rock kan man väl säga. Hemsida (om ni vill lyssna; se även demoforumet).

EDIT: ändrade hemsidan till rätt adress

Redigerat av Snow Brigade
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Ja, jag skulle ju aldrig köpa en platta med The Bajskorvs i alla fall...  😎

Men det är ett rätt kul namn. 🙂 Man vill ju i o f s inte att det ska bli komik av det hela enbart, men det är rätt lattjo tycker jag.

Jag är tacksam för alla synpunkter. Bajskorves ligger alltså inte bra till.

EDIT: glömmer aldrig när jag första gången såg omslaget på skivan "Den falske kakaoinspektören" med Rövsvett. Blev väl inspirerad. Rövbajs är ett annat sånt band. Det ligger nåt märkligt i att flörta med gränserna för det socialt acceptabla.

Redigerat av Snow Brigade
Link to comment
Dela på andra sajter

Figurines är taget av ett danskt band, och det finns ett gammalt electronicaband som heter Figurine också, så välj inte det i alla fall 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man får vara så ärlig tycker jag ni ska gå tillbaka till ritbordet. Inget av namnen är bra. Och när ni ändå håller på föreslår jag att ni flyttar er hemsida till ett riktigt webhotell istället för en sunkig .tk domän som pekar på en .nu domän som inte ens är uppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man får vara så ärlig tycker jag ni ska gå tillbaka till ritbordet. Inget av namnen är bra. Och när ni ändå håller på föreslår jag att ni flyttar er hemsida till ett riktigt webhotell istället för en sunkig .tk domän som pekar på en .nu domän som inte ens är uppe.

Hemsidan har varit ett problem. Han som skötte den är inte med längre. Det ska bli skärpning där. Fast .tk kan man väl leva med? 😉 Men hemsidan är inte så jättesupersnygg.

Vilket totalfiasko det verkar bli med den här gallupen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man får vara så ärlig tycker jag ni ska gå tillbaka till ritbordet. Inget av namnen är bra. Och när ni ändå håller på föreslår jag att ni flyttar er hemsida till ett riktigt webhotell istället för en sunkig .tk domän som pekar på en .nu domän som inte ens är uppe.

Hemsidan har varit ett problem. Han som skötte den är inte med längre. Det ska bli skärpning där. Fast .tk kan man väl leva med? 😉 Men hemsidan är inte så jättesupersnygg.

Näää, man kan inte leva med .tk om man är seriös. Varför vill du köra .tk?

Huruvida hemsidan är jättesupersnygg kan jag inte yttra mig om, den är lixom nere. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

testa den här:The Band name generator

Den var inte dum den. :rolleyes:

Den där bandnamnsgeneratorn var ju kul !

Om man lägger in ordet "bajs" så får man ju en del förslag av olika kvalitet, eller vad sägs om:

Bajs Satire

Bajs Mankind

Bajs Onslaught and the Adult-oriented Reason

Bajs Power

Bajs Auction

Bajs Consideration

Basic Bajs

Bajs Twinkie

Bajs Affliction

Bajs Muppet

"Basic bajs" är nog min favorit !

Link to comment
Dela på andra sajter

Näää, man kan inte leva med .tk om man är seriös. Varför vill du köra .tk?

Huruvida hemsidan är jättesupersnygg kan jag inte yttra mig om, den är lixom nere. :rolleyes:

Ah, jag skrev fel, det ska vara www.jeremyrock.tk, utan bindestreck, här.

.tk är gratis. .se, .nu mm, är inte gratis. Men det finns ju lite andra som är gratis (webb.se etc). Jag menar, egentligen, man ska in och ladda ner lite låtar. Då spelar det ju ingen jätteroll vad det är för domän. Man ska inte vara bortskämd. 😏

Men visst, det hade varit bättre med .se eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Näää, man kan inte leva med .tk om man är seriös. Varför vill du köra .tk?

Huruvida hemsidan är jättesupersnygg kan jag inte yttra mig om, den är lixom nere. :rolleyes:

Ah, jag skrev fel, det ska vara www.jeremyrock.tk, utan bindestreck, här.

.tk är gratis. .se, .nu mm, är inte gratis. Men det finns ju lite andra som är gratis (webb.se etc). Jag menar, egentligen, man ska in och ladda ner lite låtar. Då spelar det ju ingen jätteroll vad det är för domän. Man ska inte vara bortskämd. 😆

Men visst, det hade varit bättre med .se eller nåt.

Men du, ni ser gamla nog ut att ha råd med en "riktig" hemsida. Dessutom ser ni seriösa ut. 😳

Får man fråga vem som är du av dom? Tycker jag känner igen nån av snubbarna på bilderna... vilket inte vore så konstigt förstås, eftersom vi är från samma håla. 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du, ni ser gamla nog ut att ha råd med en "riktig" hemsida. Dessutom ser ni seriösa ut. 😆

Får man fråga vem som är du av dom? Tycker jag känner igen nån av snubbarna på bilderna... vilket inte vore så konstigt förstås, eftersom vi är från samma håla. :rolleyes:

Råd har man väl innerst inne. 🤪

Jag har givetvis fått den sämsta bilden, längst till höger.

Vem känner du igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du, ni ser gamla nog ut att ha råd med en "riktig" hemsida. Dessutom ser ni seriösa ut. 😆

Får man fråga vem som är du av dom? Tycker jag känner igen nån av snubbarna på bilderna... vilket inte vore så konstigt förstås, eftersom vi är från samma håla. :rolleyes:

Råd har man väl innerst inne. 🤪

Jag har givetvis fått den sämsta bilden, längst till höger.

Vem känner du igen?

Basisten, snubbe till vänster om dig, han ser bekant ut. Typ som om han också hängt mycket på krogarna i Lund?

Link to comment
Dela på andra sajter

Basisten, snubbe till vänster om dig, han ser bekant ut. Typ som om han också hängt mycket på krogarna i Lund?

Ok, eftersom vi är/nyss-har-varit studenter så har det varit mestadels nationer innan, men nu börjar man bli (är...) för gammal för det, så det är nog möjligt att det känns igen från lite krogrundor.

En tidigare fördel med bandet var att det innan bestod av 4 blivande läkare och en sjukgymnast. Nu är det dock bara två läkare och en sjukgymnast. Men det är ju ändå fullt tillräckligt om man skulle råka ut för nån sträckning i samband med nån rock-move som man inte klarar av nuförtiden. Det är ju farligt i rockbranschen nuförtiden. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Burn baby burn eller Bengt in Vain, de andra var riktigt tråkiga. 😏

Tänk på att namnet ska få folk att tänka "åh, det där vill jag se/höra!".

Men vad som är tråkigt är ganska subjektivt, likaså vad exakt det är man vill höra. Jag personligen skulle inte tänka "åh de där vill jag se/höra!" då jag hör Baby Baby Burn 😏

Aja tänkte det kunde vara värt att lägga en annan syn på saker här i tråden...

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...