zkitz Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 Hej, jag undrar vad som är fel på cubase och om det är flera som har haft eller har samma problem; Man spelar efter metronom, spelar in exakt! trycker precis på en ton när en ny takt börjar! Då helt plötsligt flyttar den bak typ 1/8.. Vääldigt störande!! vad är felet liksom ? Tack för era snabba svar (som vanligt)
zkitz Posted April 13, 2006 Author Posted April 13, 2006 vänta nu, emulerade portar.. Kan jag få lite mer beskrivning på det du just sa? (ursäkta om posten lät lite dryg) Tackar för ditt svar
Joey Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 Jag undrar om det inte finns en nitad tråd ang emulerade portar. Kika på det. Jag vågar nästan garantera att det är problemet, men som du lätt kan fixa till. Om tråden inte längre är nitad, så gör en sökning med 'emulerade portar' /Joey
Claes Holmerup Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 Nu hade jag tid att leta också... HÄR är den nitade tråden. 🤪
zkitz Posted April 14, 2006 Author Posted April 14, 2006 Attans också.. Glömde att man inte ska gå bärsärk i forumet utan att leta! Ellre.. Visste ju inte riktigt vad jag skulle söka på så antar att det är godtagligt
kirtaphus Posted April 16, 2006 Posted April 16, 2006 Alla med M-audio ljudkort kolla noga på sid 78 i Studio nr: 3 2006 Där finns en fråga kring "Emulerade portar" och ett svar hur man kommer ifrån det. 😏
Recommended Posts