Jump to content
Annons

4 låtar


Recommended Posts

Annons

för att vara komersiell musik så håller låtarna överlag en låg hitfaktor enligt mig.

detta behöver dock inte betyda att produktionerna i sig själv är dårliga rent ljudmässigt då det tycks ligga lite kompetens bakom mixerbordet och inspelningsprogramet 😉

combo betyg på alla låtarna hamnar på blyga 3/5 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Som påpekts av andra i liknande situationer:

Det är trevligt om man deltar i forumet på andra sätt än att bara slänga upp en låt och förvänta sig en massa konstruktiv kritik.

Kenny var bussig som svarade. Kjamizzaj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är som en skivinspelning vad gäller kvalitet och musikernas profsighet. Låter lite 70 tal dock. Inte riktigt mitt favorit decennium vad gäller musikstil. Men jag vet personer som skulle digga det grovt... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är som en skivinspelning vad gäller kvalitet och musikernas profsighet. Låter lite 70 tal dock. Inte riktigt mitt favorit decennium vad gäller musikstil. Men jag vet personer som skulle digga det grovt... 🙂

Tackar tackar!

Vem hade diggat det? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem hade diggat det? 🙂

JAG tillexempel gillar ju 70-talsmusik!

Första låten "Shine..", ja känns lite 70-tals disco, snurrar på skönt. Härlig piano/wava-eller-vad-det-är-pryl där vid 2:18! Cool break också vid 2:49, men där missar ni chansen att riktigt feta på med högljudd Chaka Kahnsång (nåja) o kör.

Totalt sett lite för tam sång för att bli annat än bakgrundsmusik (om än skön sådan). Funkar väl i genren Phoenix är bra på, sånt man gärna lägger på i bilen när man åker hem från en rockspelning 04:00 på natten, med cymbaltinnitus i öronen....

Snygg trumfill vid 1:12 oxå!

Andra låten "Finally", ska vara typ en R&B a la Mary J väl, och det är inte riktigt min påse. Låten snurrar, refrängen är rätt okej, men nej, jag tycker genren är lite trist. Men det låter bra - proffsigt, men sticker inte ut.

Tredje låten "Why" är balladen då, för Mariah eller Whitney att ta tag i? Börjar snyggt. Gillar det här. Refrängen liten besvikelse i sammanhanget, här hade det passat med mer "mag-sång" istället för smooth kör, som iofs är vackert men den tappar lite. Fast låten ligger snyggt, känns som skön muzak direkt för Lugna Favoriter!

Fjärde låten "Your smile" känns lite Lisa Miskovski eller annan tjej med gitarr, Lene Marlin...kanske, Dido... Kanske bästa låten av dom alla fyra, skön altanlåt för tequila drinken och lite smart uppbyggd också. Mild och ren skulle man kunna säga...

Nå generellt då - alltihop låter jäkligt bra, kompetent spelat, sjunget och producerat. Men jag saknar det personliga. Känns då och då som om det verkligen är producerad musik i lite olika genrer för att säljas vidare, till reklambyråer eller skivbolag eller nåt. Hoppas inte att det är så, för det finns godbitar inuti detta även om helhetsintrycket till slut bara blir en stark 3:a

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusen tack för att du ville skriva så mycket och för allt beröm!

Det finns mycket man kan ändra på, speciellt det du sa om första låten angående en fet Chaka Khan-ton hade nog kunnat bli bra.

Tanken med första låten var att den skulle bli en discolåt. Jag tycker den påminner mycket av S Club 7.

Men men.. Gött med lite feedback på grejjerna! Det tackar vi för!

Det som bör tilläggas är att detta är det första vi producerat.

Vi jobbar som arbetsmyror med nya grejjer! 🙂

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade bara på Finally.

Låten saknar lite "edge" och låten är lite väl "sval"...men visst, med rätt person vid rattarna skulle det här mycket väl kunna snurra på vilken r&b-kompilation som helst.

sångerskornas röster är det däremot inget fel på...gav åtminstone mig chills på rätt ställen.. :rolleyes:

edit: upptäckte att dom var i plural

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...