Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest captain nemo
Posted

Hade en Twin en gång, men sålde den (djävla idiot).

Nu börjar suget bli tydligt och jag läser annonser. Men Twinnarna kostar ju 10.000 idag!!!

Däremot har jag hittat en Fender The Twin för 4.500. Är det någon som har erfarenhet från den och i sådana fall vilken skillnad det är mellan den och Twin Reverb...

Eller har något gitarrforum/förstärkarforum att tipsa om...

Eller kanske har en gammal Twin stående som ni vill sälja till mig för en billig penning...

//nemo

Annons
Posted

Superstor skillnad mellan en the twin och twin! Ojoj

The twin är hemsk rent utsagt! Hahaha! Svårt att förklara det.. Jag har inte ägt en twin eller en the twin men jag har spelat på båda ett par gånger. Twin ganksa många. Men den är ju så stark! Varför vill du ha en sådan?

Jag spelar själv på en Deluxe reverb '65 reissue som jag tycker är skitbra! Jättenöjd med den. Vill hitta en silverface nu bara.. Finns inga på marknaden tyvärr. Ananrs är dom väldigt schyssta. Mycket fenderljud för en lite billigare peng. Sen kan du köra dem lite starkare på scen också.

släng upp frågan på forumet "planket" på www.gmf.se istället. där får du garanterat ett och annat svar!

säkert någon som kan förklara "ljud" bättre än mina, bra och dåligt 😉

Ska du ha stärkaren i studio eller på scen?

i studio är mitt tips twin reverb eller ännu hellre en super reverb. Dock tunga och stora till gig.

på scen så funkar en deluxe reverb eller vibrolux kalas

Men då får man ju betala runt 8000-10000 för sådana 🙂 tyvärr alltså

Posted (edited)

+1 på deluxe reverb reissue.

skaffade just en sådan och är mäkta förtjust!

kolla på thomann.de, där går de för runt 9500:-

annars har min kollega en blackfacemoddad '68 bassman top att sälja..

Edited by basshole
Posted
Eller har något gitarrforum/förstärkarforum att tipsa om...

Eller kanske har en gammal Twin stående som ni vill sälja till mig för en billig penning...

Och om dom blir för otrevliga på gmf (det har hänt förr) så prova ljudbojen istället. http://www.ovenholm.net/forum/default.asp

Jovisst har jag en gammal Twin, men tyvärr inte till salu...

Posted

Om du inte ska köpa en defekt så får du nog räkna med att betala runt 10.000 kr

Guest captain nemo
Posted

Jo, det handlar om affektion lika mycket som verkliga egenskaper. Visst är en Twin stark - det går inte att spela på vettig volym och få den att spricka upp, men mastervolymen ger en viss chans i alla fall. 100 rörwatt är mycket...

Jag har haft en och jag vill ha den igen... Kärlek...35 kg...

Men tack för tipsen om forum.

//nemo

• 2 weeks later...
Guest captain nemo
Posted (edited)

Nnu bärjar det röra på sig. Har ett par napp på gång, en bit under 10.000:-

Återkommer med mera info om/när det löst sig.

//nemo

EDIT: Nu är den inköpt. 6.000:-.

Komplett och superfräsch Twin Reverb -76 md JBL-högtalare och nyservad med nya rör.

Drägel drägel.

Edited by captain nemo