Jump to content
Annons

jimmy hoffa - Bring it live... like this


JHoffa (oregistrerad)

Betyg  

7 röster

  1. 1. Betyg

    • 1(ejay nivå)
      0
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      3
    • 5(Bäst)
      0


Recommended Posts

JHoffa (oregistrerad)

LÅTNAMN: Bring it live... like this

ARTIST/GRUPP: jimmy hoffa

GENRE: Dance

LÅTLÄNGD: 4,04

KOMPOSITÖR: jimmy hoffa

PRODUCENT: jimmy hoffa

EV. MEDVERKANDE: Nej

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3,73 Mb

LÅTLÄNK: KLICKA HÄR - högerklicka, save ass

Målet var att göra en energilåt som skulle få igång "rockefoten" (norskt uttyck). Har pysslat med musik amatörmässigt i flera år, men det här är första gången jag använt kompressorer och EQ. VÄLDIGT tacksam för synpunkter/kritik. Ha d!

EDIT:

Nu ska länken fungera 😉

Redigerat av JHoffa
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Chillyson (oregistrerad)

Grabben(11år) sitter brevid och spelar Tony Hawk och han diggar detta stenhårt.

Jag tycker detta låter bra, påminner i sina stunder om dataspelsmusik.

Hihaten blir något jobbig att lyssna på efter ett tag.

Kan va för hög eller för mycket diskant.

Vad vet jag?

😉

Massa fel igen.tvungen att redigera. 🙂

Redigerat av Chillyson
Link to comment
Dela på andra sajter

JHoffa (oregistrerad)
Nu funkar det.

Inte min typ av musik men, skulle jag digga sån musik så skulle jag nog gilla det  🙂

technoskalle 😉

Redigerat av JHoffa
Link to comment
Dela på andra sajter

med risk för att låta riktigt elak så blev jag påmind om ejay i ditt intro på låten, och röst inslaget gör inte det hela bättre om jag ska vara ärlig.

när jag säger ejay så tänker jag på dom tidiga versionerna och dess loopar som då var av lite lägre kvalite, rent musikaliskt.

arrangemanget låter dock mer välstrukturerat och planerat, vilket visar att du iaf har lagt ner tid på produktionen. och det ska du ha props för 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

JHoffa (oregistrerad)

TIDIG ejay t.om, ajajaj, det var riktigt svidande kritik 😉 Har aldrig använt programmet..

Introt är jag inte helt nöjd med, nej.. Tack för ärlig kritk, need that!

Redigerat av JHoffa
Link to comment
Dela på andra sajter

På något vis känns musiken lite som om den är lite avskalad. Lite mer tjocka pads kanske skulle ge lite extra krydda. Varierat och fint, och lagom lång. Det tycker vi om, har däremot inte mycket kommentarer på introt, tycker det funkar faktiskt, men det är väl en smaksak. Rösten panoreras hejvilt i låten och det är lite jobbigt att lyssna på i lurar. Sänk hastigheten eller bredden på panoreringen. En 3 blir det nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag gillar det, men jag säger som Neko att det behövs lite mer fyllning i låten... jag tror man hör vad det är du är ute efter, vad du försökt åstadkomma, och du är nära.. med lite mer "stake" i låten tror jag du når ända fram! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men lite bra är det ju...!

Vet inte riktigt varför jag får en ruggig 'FL studio' känsla... (har jag rätt) ?? 😕

Jag gillar beatsen, dock aningen för tunnt. skulle gärna höra fylligare fills :rolleyes: och mer varierat sound med djupare basar och mina pads och strings som jag tjatar om hela tiden.

Men som sagt jag gillar detta, och jag älskar FL studio, så har jag rätt på den punkten så får du ett xtra plus i kanten... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

JHoffa (oregistrerad)

Ledsen peppemannen, inte FL. Har provat FL men hatade gränsnittet. Jag kör sonar,reason,albino,massa vsts och waves gold bundle.

Kommentarer jag har fått här och andra ställen flera gånger är att det behöhövs pads, mera bas och högre tempo. Ska fila på detta, tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite LaserDance-känsla här... 🙁

Bra röstsampling och ganska kul nintendomelodi (som hade funkat ännu bättre genom bitcrusher eller liknande), men var är kicken?

Fina syntljud.

edit: sär skrivning

Redigerat av Disco Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Varning - inkompetent bedömare av denna schangär - men all feedback är väl bra feedback hoppas jag!

Låter som flera låtar i en, men det kanske är meningen.

Liite klen spark i baskaggen, fläska på lite mer vettja

2:15 vill man Kylie-sjunga "I cant get you out of my head"* eller hur?

Ligger bra i örat dock, så jag ger nog rätt bra betyg, 4- typ.

OT:

(* på nån firmafest jag lirade på en gång hade folket på ekonomiavdelningen gjort en cover på den; "Kent han har ingen overhead". Jättekul om man jobbar på kontor 😉 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite glest arr som saknar fett med hårdhet i kaggen..den har dock mycket fin botten... påminner om ett par olika låtar, lite laserdance, lite 80-tals Captain hollywood project..och en till som jag inte kommer på namnet på..

skulle nog hjälpa till med lite, lite mer bpm..

Gillar soundet och det flanger'ade ploppljudet...

Link to comment
Dela på andra sajter

JHoffa (oregistrerad)

nintendomelodi - Det har jag fått höra några gånger nu... Är uppväxt med Nintendo 8-bit så det är

väl naturligt 😕

Ska fläska på lite i de lägra frekvenserna, har cuttat en hel del där nu.

Har inte haft Kylie i bakhuvet, inte hennes musik i alla fall 🙂 Hatar den låten, hon är ok annars.

Kul att ni gillar soundet!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...