Guest Mr Underhill Posted April 10, 2006 Posted April 10, 2006 Tja! Har googlat och forumsökt och provat och provat men utan att slutresultatet blir bra.... 🙂 Jag vill kunna spela "live" på tex. The Grand via mitt digitalpiano samtidigt med Grooveagent via mina digitaltrummor. Problemet är att både digitalpianot och DM5:an spelar på båda VSTi:erna. Tvärtom, ut från Cubase till DM5:an och pianot funkar då jag ställt in kanalerna på MIDIkanalerna..... Om jag spelar in och sedan kör disolve part så delar ju kanalerna upp sig snyggt och prydligt. Men som sagt detta går inte direkt som jag kan finna. 😆 Eller????? Tacksam för svar. / Mr U
Lundin Posted April 11, 2006 Posted April 11, 2006 Har du bara en midikanal in och en midikanal ut = 16 kanaler totalt måste du mute'a de kanaler i ena instrumentet som används i det andra och vice versa i andra VSTi'n ..annars spelar de ju samtidigt. Har du däremot ett multiportsinterface är det en annan sak. Se till att midispårets output i Cubase trackmanager inte står på - any - då kan även midi skickas ut från en del VSTi's som återtriggar ingångar som är ställda på just - any - vilket kan ge sjuhelsikes oväsen... typ att alla instrument spelar sig själv och som återtriggas gång på gång... Try it - you may not like it
Guest Mr Underhill Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 Jorå Lundin, muta bort alla kanaler utom vissa det är precis det jag vill eftersom jag bara har en fysisk midiport. Men hur och var mutar jag alla kanaler utom tex. 01 på VSTi 1 och 10 på VSTi2 .... 😳 Det borde ju gå eftersom man kan göra dissolve part i efterhand. Har detta med Sysex meddelanden att göra? Kan du ge meig ngt exempel hur i sådana fall.... Som sagt novis men envis. 😉 Tacksam för all hjälp. / Mr U.
Recommended Posts