red_house_painter Posted April 10, 2006 Posted April 10, 2006 (edited) Funderar på att köpa lite nytt skoj nu för att få till bättre trumsound. Har konstaterat att en rumsmick fattas så att jag får lite mer helhet. Har för tillfället ett par line audio cm3 och en studio projects b1 som kondensatormickar. Skulle en rörmick kanske vara alternativet? 2000-3000kr är väl något jag kan tänka mig lägga, men jag blundar inte för att lägga lite till om det verkligen ger en extra kick! vad ska man titta på? Studio projects, golden age, adk? Den ska ju kunna användas till annat också såklart. EDIT: Tittar lite på thomann eftersom jag ändå ska beställa lite gerjer därifrån snart. Hur är märken som "T.Bone" och "MXL"? Edited April 10, 2006 by red_house_painter
joachime Posted April 10, 2006 Posted April 10, 2006 Funderar på att köpa lite nytt skoj nu för att få till bättre trumsound. Har konstaterat att en rumsmick fattas så att jag får lite mer helhet. EDIT: Tittar lite på thomann eftersom jag ändå ska beställa lite gerjer därifrån snart. Hur är märken som "T.Bone" och "MXL"? Jag gillar några av MXLs mickar. T ex V69 och 2003. Flera av de andra mickarna V67, 2001, 100x låta snarlikt de förstnämnda, men har (enligt mig) lite hårdare diskant/högt mellanregister. Det är svårt att rekommendera någon speciell mick för rumsmickning av trummor. Letar du karaktär kan du testa med i princip vad som helst. Har du en gammal kassettbandare med inbyggd mick? Pröva att sno signalen från den inbyggda micken och använd den som rumsmick. Kan låta riktigt skönt!
red_house_painter Posted April 10, 2006 Author Posted April 10, 2006 Okej ska kolla efter dessa mickar.. Tittar även i Luthman katalogen just nu. Vad säger ni generellt om TSM? Deras nya MUNEO påminner rätt mycket om en Rode classic. men hur är den mindre varianten tro? Tänker på MT47.
Recommended Posts