Guest JanneL Posted April 5, 2006 Posted April 5, 2006 Om jag vill spela in flera mikar och instrument samtidigt, eg 4 musiker på samma tagning men på olika spår, är det möjligt och hur gör jag detta enklast? Min inspelningsutrustning, förutom mikar och instrument (gitarrer, trummor, piano mm.) består av en 16 kanals Behringer UB2442 FX-pro mixer, en BCA 2000, ljudkort/interface samt Cubase installerat på en dator med XP-pro. Jag är tacksam för en instruktion. hälsnng Janne
Guest JanneL Posted April 5, 2006 Posted April 5, 2006 Citat ur manualen"samtidig inspelning av tre analoga signaler ( 1xmono 1x stereo) och en digital stereosignal.
Guest JanneL Posted April 5, 2006 Posted April 5, 2006 Men manualen fortsätter med" alternativt finns samtidig inspelning av 8 audiokanaler i 44,1khz eller 48 khz under användning av den optiska ingången i adatformat ( fyrakanalsinspelning i 24-bit/96khx med adat.s/mux) Kan jag använda den optiska ingången från utgångarna på mixern? vilken typ av kabel krävs i så fall ? Då skulle ju kunna spela in 8 kanaler samtidigt om jag förstår det hela rätt.
DrHans Posted April 6, 2006 Posted April 6, 2006 nej du kan inte koppla din mixer direkt till ljudkortet du behöver en lös adat om jag förstår det rätt. Vänd dig till en musikaffär.
Guest tsmalmbe Posted April 6, 2006 Posted April 6, 2006 Behringers ADA8000 gör säkert sin sak i ditt fall. 300€, pris/kvalitet lär vara helt OK på dom.
surikatmamma Posted April 6, 2006 Posted April 6, 2006 Behringers ADA8000 gör säkert sin sak i ditt fall. 300€, pris/kvalitet lär vara helt OK på dom. Den låter kalasbra, kan verkligen rekommendera den!
Guest JanneL Posted April 6, 2006 Posted April 6, 2006 Ok, då har jag läget klart för mig, tackar för hjälpen
Recommended Posts