Jump to content
Annons

Vad vill ni ha för samplingar?


precisionsound (oregistrerad)

Vad vill ni ha för samplingar?  

175 röster

  1. 1. Vad vill ni ha för samplingar?

    • trumloopar akustiska (pop rock sets riktig trummis)
      32
    • trummlopar elektroniska/hybrider (typ genre loopar programmerade)
      11
    • percussionloopar
      9
    • trum kits akustiska
      24
    • trum kits elektroniska/hybrider
      11
    • ljud effekter
      20
    • instrument loopar (virtual band liknadne konstruktions set)
      9
    • multisamplade instrument/körer akustiska
      27
    • multisamplade elektroniska/hybrider (typ Athmosphere)
      10


Recommended Posts

Perc. Loops såklart... användbart till alla musik-stilar..

Verkar som att vi tycker likadant. Kan aldrig få för många percussion ljud och loopar i min mening.

Ville egentligen rösta på 2 men det fick bli denna. 'FX' skulle ha fått en röst av mig också om man fått välja 2.

Skulle även kunna tänka mig ett riktigt nice nersamplat piano av mästarklass. Jag vet att det finns, men de kostar ju också.. Fan billigare att köpa ett eget riktigt piano 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vill inte ha loopar det känns som fusk för min del , jag behöver känna att jag gjort allt själv. (utom samplingarna )

Och så tappar musiken lätt min egna personligheten om jag anv. loopar.

Och utvecklingen hämmas.

Singel ljud ska det va . Feta baser och stunsiga drums och lite roliga små ljud som piffar upp.

Bra ljud kvalité är A & O.

Fast mycket enklar korta loopar kan ju gå an 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

och även välsamplade blåsinstrument. Dels t.ex. en brassorkester men även flöjter som man verkligen kan spela.. dvs som låter flöjt verkligen med alla uttrycksmöjligheter som finns där.

Flöjtljuden i dagens ROM syntar kan man ju inte spela på det sättet. de låter ju för kasst

/Anders M

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Söker nästan alltid efter organiska ljud. Måste növändigtvis inte vara "verkliga" akustiska ljud. Finns alldeles för få bra sånna ljud.

Trummor är det ju överflöd av nuförtiden, och de brukar aldrig va några problem att få tag i bra trumkit längre...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Hej!

Trummor, blås, orglar, gitarrer och piano skulle tilltala mig om man bortser från det lilla kruxet att min dator tydligen inte orkar instrument som Black Grand (demot), samt att jag i nuläget inte är förtjust i att på budgetnivå betala mer för ett instrument än vad programmet jag använder det i kostar (föjlde med 0404:an).

MVH

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag har inte röstat än, men typ percussions-ljud...

Jag saknar riktigt bra chimes.. såna där vind-plinge-plong... Många variationer, så man inte bara har en sampling att välja på.. utan spelade på många olika sätt helt enkelt.

Sen tycker jag att ett riktigt snyggt dragspel (á la counting crows) är en höjdare i det mesta.. (så låten "die dragspel die" får en motpol 😛 (Fast den var ju riktigt bra iofs hehe..)

snygga orglar från 60 är oxå användbart..

Link to comment
Dela på andra sajter

Microlab (oregistrerad)

instrument loopar (virtual band liknadne konstruktions set)...

Hatade såna loopar tidigare. Inte speciellt talangfullt, och risken att grannen har gjort samma låt är överhängande.

Men sedan jag började använda Synchronic (nya loopverktyget för Pro Tools) måste dessa samplingar vara de absolut mest intressanta! Tack vare alla editeringsmöjligheter (massa rendom funktioner och LFO's bland annat) ger dessa loopar störst bredd!

Har ni inte provat Synchronic ännu, så råder jag er att gå in på Digidesign.com och tanka ner demon! (Och plocka fram alla usla Mixman loopar ur din sampling - då blir det roligast!)

:rolleyes:

Digidesign Synchronic

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Jag är ute efter "rymd-snack"! Nasa-konversationer...mellan Houston och färjor långt där uppe!

Jag mejlade Sveriges Radio, tänkte att dom måste väl ha samlat på sig en hel del.

Jag har Googlat i timmar, ärligt, TIMMAR!!! jag har surfat runt inne på NASA´s sida...i TIMMAR!!! Utan att hitta något av intresse...

Någon som har rymd-snack???

Pax Vobiscum...

Link to comment
Dela på andra sajter

Instrumentloopar....från hela världen....samt Classic's förslag....multisamplade instrument....men....inte såna där über-stora bibliotek där en citar tar 8gb av hårddisken...utan kompakta men ändå användbara/bra bibliotek med alla typer av instrument...gärna orientaliska och såna instrument man inte hör dagligen liksom.

....några hundra meg per instrument kanske....och så skall detta ges ut i ett paket där man får 10-20 instrument per paket....typ, "oriental instruments" och "african instruments" osv osv....på så sätt är chansen att man hittar nya ljud/instrument som man gillar större....om man liksom köper dem som paket....

🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...