Jump to content
Annons

Vad vill ni ha för samplingar?


precisionsound (oregistrerad)

Vad vill ni ha för samplingar?  

175 röster

  1. 1. Vad vill ni ha för samplingar?

    • trumloopar akustiska (pop rock sets riktig trummis)
      32
    • trummlopar elektroniska/hybrider (typ genre loopar programmerade)
      11
    • percussionloopar
      9
    • trum kits akustiska
      24
    • trum kits elektroniska/hybrider
      11
    • ljud effekter
      20
    • instrument loopar (virtual band liknadne konstruktions set)
      9
    • multisamplade instrument/körer akustiska
      27
    • multisamplade elektroniska/hybrider (typ Athmosphere)
      10


Recommended Posts

precisionsound (oregistrerad)

Hej!

Jag tänkte göra en liten "Gallup" om de går bra...

Vad saknar ni i samplingsväg?

Finns inte de allternativ här ni skulle vilja så skriv gärna specifika önskemål.

Passa på och önska lite 🙂

mvh

lars westin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Saknar nästan alltid bra 'mystiska' trumloopar... Finns inget bättre för att krydda upp en mix. Pads, stråkar å annat finns ju redan i överflöd och går att göra med nästan vilken synt som helst.

Egna AKAI favoriter är 'Metamorphosis' och 'Distorted Reality'

Mvh

Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

Classic;

berätta gärna i tråden mer specifikt vad du vill ha.

mvh

lars westin

Jo, med riktigt bra samplade instrument menar jag trummor, percussions, orglar, blås etc. som är samplade ungefär som Drumkit From Hell, typ.

Dvs bra uppmickat, bra inspelat med olika anslag med och utan effekter.

Jag vet att det är en omständig procedur som tar mycket tid att göra (därav priserna) men eftersom du frågade så... 😳

Loopar med instrument har i alla fall inte jag någon användning av i mina produktioner då de hämmar kreativiteten. Jag vill spela själv. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

precisionsound (oregistrerad)

Jag kan meddela att de är på g med mer multisamplade instrument. Nyckelharpa kommer snart t.ex. Kanske inte de första man önskar sig, men ändå...

Trum kits har vi mer på g också. Del 3 i Treated Drums serien och lite annat... 😳

Fortsätt gärna att tycka till. skriv en reply om ni vill specifisera er mer nogrannt.

mvh

lars

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, har funderat lite på nyckelharpans potential i elektronisk musik. Nu spelar ju farsan nyckelharpa också, så om jag ber riktigt snällt kan jag ju få det inspelat "lajv" också...

Nyckelharpan är ju ett ganska unikt instrument och skulle kunna funka riktigt bra som substitut för sitarer eller andra lite vanligare "etno"-instrument. Fast så är det ju också en oskriven regel att allt som ska klassas som "etno" måste komma från indien eller afrika, eller möjligtvis asien. Vad jag svamlar ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

precisionsound (oregistrerad)

He he.

Ja, dragspel finns ju på www.precisionsound.net nu. Lyssna på demosarna om de kan vara nått för dig.

mvh

lars

Link to comment
Dela på andra sajter

precisionsound (oregistrerad)

De finns nog en del muspel men mest licks. Tror att biggagiggas har nått. Även Zero -G tror jag har släppt en platta med munspels licks.

Jag har ett Hohnner Larry Adler Proffesional liggandes här i studion och funderat på att göra nått multisamplat med de. Vi får se. De är mycket annat som jag ska hinna med nuförtiden.

mvh

lars

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Förakta inte loopar...hehe

Iaf inte om dom är i .rex-format, då kan man vara väldigt kreativ även med dom,

en kul sak är ju tex att ta midiinformationen från en sån loop och sedan spela upp med nåt annat, tycker jag är ganska kreativt... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
paulsky (oregistrerad)

🙂 Hej

Basgitarr samplingar som inte förlorar sin dynamik. Använder Cubase Studio Case och efter inköp av ett par nya högtalare hörs allt annorlund. Basen i Halion är bra men tenderar att förlora sin dynamik i en del toner. Det lägre registret i själva tonen låter klent. Går att fixa men tar alldeles för mycket kreativ tid.

Dragspel vore intressant.

PaulSky

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har ju ingen speciell nytta av akustiska trumset... lr?  😳

...varför inte det?

håller på med elektronisk musik... 😕

Varför vara som alla andra, varför inte prova något nytt?

Elektronisk musik med riktiga trummor!

Gabriel & Dresden gör redan de...

Evanescence - Hello (Gabriel & Dresden vs. Trifactor remix)

lyssna på den

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag håller med Classic i det mesta. Multisamplade instrument, helst då "riktiga" instrument, typ trummor, blåsinstrument, stränginstrument, percussion eller ja, vad som helst. Personligen är jag mest intresserad av trummor och gitarr ljud. Då jag själv spelar keyboard (och lite gitarr men..) och gärna hade velat kunna lägga in gitarrer någorlunda bra för att visa dom andra i bandet hur jag menar.

Men allt är som sagt intressant utom loopar för min del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...