Jump to content
Annons

Är du deprimerad...


Overkill

Är du demprimerad när du skriver musik?  

45 röster

  1. 1. Är du demprimerad när du skriver musik?

    • Ja, annars blir det ju inget bra.
      3
    • Ja, ibland.
      21
    • Ja, men bara när jag skriver texterna.
      1
    • Nej, ska man vara det?
      17
    • Jag skriver inte musik.
      1


Recommended Posts

Annons

jag har kommit fram till att det går jävligt dåligt att skriva när jag är deprimerad.. mest eftersom jag inte har särskilt mycket inspiration just då. däremot när man har kommit över det man har varit deppad för och liksom ser tillbaka på det.. då kan man skriva sköna grejer.

och varför skulle det vara annorlunda när man skriver dansmusik än när man skriver rock och sådan där, ursäkta mig.. skit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag brukar vara deprimerad när jag komponerar men nu är det längesen jag har komponerat något vettigt så det måste betyda att jag är en glad jävel fast det är ju en sanning med modifikation därför att dom gånger jag har tänkt komponera något vettigt så har jag blivit deppad för att jag vettefaaan vad jag ska komponera å då blir jag jävligt deprimerad men då borde jag ju kunna komponera en låtjävel efteråt men det går ju inte...

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

...fast faktum är att det är enklare att skriva en moll låt.  😠

Hela forumet väntar på en uppföljare till Muffinman. Sen är vi glada ett år till 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjae, när jag skriver texten så kan jag ibland vara lite nere; men oftast behöver jag vara mer fokuserad och energisk när jag ska få ihop den sen till något vettigt.

Däremot skriver jag ofta om saker som jag varit med om, och saker som FÅTT mig jävligt deppig (har haft ganska svåra depressioner, så där finns det alltid saker att hämta ifrån).

Musiken däremot brukar aldrig bli bra om jag är nere..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

deprimerad?

www.depressionslinjen.com

"Vid depression kan man säga att stimulans överlag är positivt, det kan vara att vistas i solig miljö, lyssna på vacker musik eller en joggingtur."

där kanske vi har nåt?

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Nope, inte deppig. Men jag är ju inte direkt superduperglad heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Har fått för mig att de flesta är deprimerade när de skriver musik (dock inte trance och sådan där, ursäkta mig, skit), men när man skriver rock, akustiskt eller vad det nu är. Rösta!

Njae. Man ska väl må bra av att lyssna på musik? Sådan musik har förmodligen skapats i andra sinnestillstånd :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har kommit fram till att det går jävligt dåligt att skriva när jag är deprimerad.. mest eftersom jag inte har särskilt mycket inspiration just då. däremot när man har kommit över det man har varit deppad för och liksom ser tillbaka på det.. då kan man skriva sköna grejer.

Där har vi en bra poäng håller med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappast! Det finns mycket, mycket musik som går i moll, men som ändå låter "glatt", om ni förstår vad jag menar. Power metal, någon? :rolleyes:

Enklast är det när det är blandat dur och moll  😆

Men ja tycker inte de förutfattade meningarna om dur (glatt) och moll (sorgligt) alltid stämmer.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Well....

För min del är det nog 50/50 vilken mood jag befinner mig i.

Men!

Det har ju avgjord betydelse hur resultatet blir. Allt efter följande fullständigt ovetenskapliga modell:

Deppig = slöa låtar om olycklig kärlek, död och elände

Glad = Häftiga upptempo/dansiga låtar med feta riff

Velourmysig= Vackra kärleksballaden till den älskade

3 bärs= Grymma feta Rainbowlåtar

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappast! Det finns mycket, mycket musik som går i moll, men som ändå låter "glatt", om ni förstår vad jag menar. Power metal, någon? 😄
Enklast är det när det är blandat dur och moll  😛

Men ja tycker inte de förutfattade meningarna om dur (glatt) och moll (sorgligt) alltid stämmer.

😆

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...