Jump to content
Annons

Bakgrundsmusik sökes! HJÄÄÄÄLP


icebomb (oregistrerad)

Recommended Posts

icebomb (oregistrerad)

Söker bakgrundsmusiken till Ain´t no sunshine when he´s/she´s gone!!!

E det någon här som kan hjälpa mig????

Mvh Sara

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
icebomb (oregistrerad)
Postat den 30 March 2006, 19:50

  Jag har en version av den låten med Bill withers...

Eller hur menar du? 

Ingen ska sjunga.. bara bakgrundsmusiken.. Jag ska ju sjunga den *s*

Link to comment
Dela på andra sajter

det var bill withers som sjöng den först.. sen så har alla från eva cassidy till michael jackson till DMX spelat in sin egen version. jäkligt bra låt.

det finns säkert nån räv här som kan pilla till en hyfsad version av den om du ber snällt.

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Postat den 30 March 2006, 21:20

  det var bill withers som sjöng den först.. sen så har alla från eva cassidy till michael jackson till DMX spelat in sin egen version. jäkligt bra låt.

det finns säkert nån räv här som kan pilla till en hyfsad version av den om du ber snällt. 

Hehe.. e du en av rävarna eller?? tss*

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat den 30 March 2006, 21:20

  det var bill withers som sjöng den först.. sen så har alla från eva cassidy till michael jackson till DMX spelat in sin egen version. jäkligt bra låt.

det finns säkert nån räv här som kan pilla till en hyfsad version av den om du ber snällt. 

Hehe.. e du en av rävarna eller?? tss*

Beror på vad du vill betala? 😎

EDIT: alltså för att få den gjord som bakgrund

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
QUOTE (icebomb @ 30 March 2006, 22:28)

QUOTE 

Postat den 30 March 2006, 21:20

  det var bill withers som sjöng den först.. sen så har alla från eva cassidy till michael jackson till DMX spelat in sin egen version. jäkligt bra låt.

det finns säkert nån räv här som kan pilla till en hyfsad version av den om du ber snällt. 

Hehe.. e du en av rävarna eller?? tss* 

Beror på vad du vill betala?

EDIT: alltså för att få den gjord som bakgrund

Hehe.. trodde nästan det va nått annat du menade.. *s*

Jag har inte en aning om hur mycket folk tar betalt för att spela in en liten liten liten trudilutt *ler stort* (läs liten, så kanske det blir billigare.. hehe)

Hur mycket?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tweaka upp en midifil åt dig om du är intresserad ( dvs köra den genom maskineriet så att den låter bättre ). Det blir i alla fall lite schystare...Om du är intresserad är det bara att leta upp en midifil som du gillar.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag kan tänka mig att hjälpa dig... Har dock några frågor först:

1) hur mycket (pengar) är det värd för dig?

2) När behöver du låten? (deadline)

3) Vad ska det vara för version (alltså syfte)

Har spelat den här låten säkert en miljongånger! En riktig klassiker.

/Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Postat den 31 March 2006, 07:44

  Hej jag kan tänka mig att hjälpa dig... Har dock några frågor först:

1) hur mycket (pengar) är det värd för dig?

2) När behöver du låten? (deadline)

3) Vad ska det vara för version (alltså syfte)

Har spelat den här låten säkert en miljongånger! En riktig klassiker.

/Erik 

Hej..

1) Jag hade faktiskt inte tänkt mig betala några pengar alls för det.. För jag kan nog be min kusin i värsta fall om jag inte hittar bakgrunden nånstans på nätet först.. *s*

2) Jag behöver den inom en veckas tid

3) versionen ska vara ganska enkel.. Ska sjunga min version av den o det e väl inte helt olikt alla andra som gjort den.. oj vad svårt det va o beskriva version.. man måste nog höra mig sjunga den för att att kunna veta.. Men jag kan spela in rösten ifall det behövs..

Den e grym.. ska sjunga på Valand i Maj o tänkte sjunga den..

Postat den 31 March 2006, 07:42

  Jag kan tweaka upp en midifil åt dig om du är intresserad ( dvs köra den genom maskineriet så att den låter bättre ). Det blir i alla fall lite schystare...Om du är intresserad är det bara att leta upp en midifil som du gillar. 

Fattar inte vad du menar?? ehh* sorry.. jag e ganska ny i det här musiksnacket.. *ler*

låter bättre? Menar du då att man tar en version med tex Eva Cassidy o rensar bort hennes röst.. eller hur menar du.. ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag kan tänka mig att hjälpa dig... Har dock några frågor först:

1) hur mycket (pengar) är det värd för dig?

Har spelat den här låten säkert en miljongånger! En riktig klassiker.

Var inte så snål! Om du har lirat den en miljon gånger så borde det väl vara en riktig snabbis att trycka på rec och lira den en gång till!

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Postat den 31 March 2006, 09:32

  QUOTE (Polder @ 31 March 2006, 07:44)

Hej jag kan tänka mig att hjälpa dig... Har dock några frågor först:

1) hur mycket (pengar) är det värd för dig?

Har spelat den här låten säkert en miljongånger! En riktig klassiker. 

Var inte så snål! Om du har lirat den en miljon gånger så borde det väl vara en riktig snabbis att trycka på rec och lira den en gång till! 

Hehe...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag kan tänka mig att hjälpa dig... Har dock några frågor först:

1) hur mycket (pengar) är det värd för dig?

Har spelat den här låten säkert en miljongånger! En riktig klassiker.

Var inte så snål! Om du har lirat den en miljon gånger så borde det väl vara en riktig snabbis att trycka på rec och lira den en gång till!

håller med! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Postat den 31 March 2006, 11:25

  Okej om man skulle få för sig att göra en riktigt snabb version av den, vilken tonart vill fröken ha den i? 

oh shit oh shit.. vet inte.. hehe.. ska kolla det.. tss*

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Postat den 31 March 2006, 11:25

  Okej om man skulle få för sig att göra en riktigt snabb version av den, vilken tonart vill fröken ha den i? 

Nu e jag faktiskt inte så bra på att höra i vilken tonart nånting e.. men samma tonart som Eva Cassidy´s version av låten?? ehh* räcker det som svar eller ska jag skicka över låten till dig?? Gud vad snällt om du vill göra detta för mig.. ska spela in den i studio oxå o använda som demo... Kanske jag borde säga.. o så ska jag sjunga den på Valand oxå.. Men du kan va anonym om du vill?? Det här blev mer komplicerat än jag trodde.. ugh*

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Postat den 31 March 2006, 12:18

  Den ska vara i DÖDSMOLL som Woven Hand's version. 

Okej... ramlat o slått i huvet eller? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Postat den 31 March 2006, 12:47

  ska du ha den i lugn version som Eva Cassidy eller vill du ha lite mer sväng i den? 

Ja tack gärna en lugn version.. jag sjunger i know x8 istället för 16 gånger.. men det skulle jag kunna klippa ut själv egentligen..

Du e så snäll!! Tack så hjärtligt mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat den 31 March 2006, 12:47

  ska du ha den i lugn version som Eva Cassidy eller vill du ha lite mer sväng i den? 

Ja tack gärna en lugn version.. jag sjunger i know x8 istället för 16 gånger.. men det skulle jag kunna klippa ut själv egentligen..

Du e så snäll!! Tack så hjärtligt mycket

ojdå, har inte sagt att jag ska göra det än men idag blir det iaf inget eftersom jag inte har min ackegura hemma utan den är på jobbet.

Spelar faktiskt den här låten Live 5 dar i veckan men då i en betydligt svängigare och snabbare version 😏

Men jag sitter hemma och övar lite så får vi se vad som händer efter helgen

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
ojdå, har inte sagt att jag ska göra det än men idag blir det iaf inget eftersom jag inte har min ackegura hemma utan den är på jobbet.

Spelar faktiskt den här låten Live 5 dar i veckan men då i en betydligt svängigare och snabbare version

Men jag sitter hemma och övar lite så får vi se vad som händer efter helgen

Hihi.. nähää... drog visst en slutsats där.. eftersom du frågade så mycket.. men okej..

Vart spelar du den nånstans?? Här i Göteborg??

Link to comment
Dela på andra sajter

ojdå, har inte sagt att jag ska göra det än men idag blir det iaf inget eftersom jag inte har min ackegura hemma utan den är på jobbet.

Spelar faktiskt den här låten Live 5 dar i veckan men då i en betydligt svängigare och snabbare version

Men jag sitter hemma och övar lite så får vi se vad som händer efter helgen

Hihi.. nähää... drog visst en slutsats där.. eftersom du frågade så mycket.. men okej..

Vart spelar du den nånstans?? Här i Göteborg??

Nopes i Stockholm

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Postat den 31 March 2006, 12:18

  Den ska vara i DÖDSMOLL som Woven Hand's version. 

Okej... ramlat o slått i huvet eller? 

Leta reda på den versionen, finns på självtitulerade skivan med Woven Hand (David Eugene Edwards från 16 Horsepower solo) från 2002, så kommer du inte tycka att termen dödsmoll är det minsta konstig i sammanhanget

Det ska jag göra.. blir nyfiken nu.. lät ju som värsta heavy metal grejen.. o det e ju inte jag så bra på.. hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Leta reda på den versionen, finns på självtitulerade skivan med Woven Hand (David Eugene Edwards från 16 Horsepower solo) från 2002, så kommer du inte tycka att termen dödsmoll är det minsta konstig i sammanhanget

Det ska jag göra.. blir nyfiken nu.. lät ju som värsta heavy metal grejen.. o det e ju inte jag så bra på.. hehe 

Nja, snarare någon slags domedagscountry - för att använda min egen påhittade genredefinition. 

Ehh.. ska se om jag hittar den..

Redigerat av icebomb
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har den faktiskt inspelad redan nu, om du vill ha. Jag sjöng in på den för ett par år sedan men tror nog att jag kan hitta den instrumentala inspelningen någonstans. Jag vet inte riktigt vilken tonart den ligger i, men om du väntar tills ikväll så ska jag försöka leta upp den....om du vill! (kan som sagt inte lova att jag har den kvar)

/Joey

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Postat den 31 March 2006, 14:16

  Du ska sjunga på Valand alltså? Får du några pengar för det?

Nope.. inga pengar.. Går en utbildning på Sunday Music.. o det e nånslags avslutningsgrej..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...