Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest mallorcamange
Posted

Kör med Cubase och på sista tiden har det inträffat ett märkligt problem. När jag spelar på midizynthen och har valt ett speciellt ljud så funkar det bra till en början men efter ett visst antal minuter så är det som om Cubase och Synthen tillsammans bestämmer sig för att ändra till något helt annat ljud som låter urrrk som någon form av syntblandat ljud kort och inte bra. När man sen ska byta tillbaka så går det inte utan det nya(läs: värdelösa) ljudet ligger kvar.....jag fattar ingeting för det spelar ingen roll vilket VST instrument jag byter till så har jag synthljudet kvar....spelar inte heller någon roll om jag bläddrar mellan olika ljud på synthen...samma ljud ligger kvar.....

jag säger som Prinssessan Leia: Ni är mitt sista hopp....

Min fråga är är det någon krock mellan drivrutinerna eller vad ska man ändra på.

Annons
Posted

Välkommen till forumet!

Åhh, en sån här fråga har jag inte besvarat på flera veckor 😆

MIDI-filen innehåller förmodligen ett program change-meddelande, så därför byter den ljud när du trycker play.
  • Markera midiklippet på midispåret.

• MIDI/Open List Editor (eller tryck snabbkommandot Ctrl+G)

• Radera Program change och andra sysex-kommandon. Bara noterna ska vara kvar.

😲

Guest mallorcamange
Posted

Till Linus

Thanks!!! :rolleyes: