Jump to content
Annons

Hur många av ideerna blir verkligen låtar?


Diwic

Hur stor del av dina låt-idéer blir färdiga låtar?  

52 röster

  1. 1. Hur stor del av dina låt-idéer blir färdiga låtar?

    • Alla! (100%)
      1
    • Nästan alla (85-99%)
      6
    • De flesta (61-84%)
      8
    • Ungefär hälften (40-60%)
      5
    • Lite färre än hälften (26-39%)
      3
    • Inte så många, egentligen (15-25%)
      15
    • Det vill sig nästan aldrig (1-14%)
      10
    • Har aldrig blivit klar med en låt (0%)
      2


Recommended Posts

Låtskapande består av 10% inspiration och 90% transpiration, sägs det ju - men hur mycket av inspirationen orkar vi göra något av?

Kan vara svårt att veta vad som räknas som "färdig låt". Jag menar ungefär när ni har suttit och mixat hela låten och konstaterar att "japp, nu är den klar".

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kollade igenom min Cubase mapp precis och av kanske 500-600 påbörjade projekt har jag hittills avslutat ungefär 300-400 så det får bli "de flesta". 😠

Sen är det ju alltid en fråga om vad man menar med avslutade/färdiga projekt...om de ens existerar. 😕

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)

Jag, som kör stenhårt med mitt teoretiska popband, gör sällan färdig någonting...

men faaaaan va bra det låter i huv'et! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

men faaaaan va bra det låter i huv'et! 😄

Samma här! :rolleyes: Och det jobbiga är ju att det är näst intill omöjligt att komma dit!

Intressant tråd! Jag röstade ungefär hälften.

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta faktiskt... men det kan ta tid. Speciellt nu eftersom hela "studion" ligger nerpackad bland en massa annat flytt-bråte 😄

Färdigast blir de låtar som har en struktur och text innan jag börjar spela in. Om inte rinner det gärna ut i sanden.

Kämpa vidare Dana, så når du snart ända fram och gör helt färdiga låtar... bara en fråga om vilja :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter och pillar ihop olika saker mest hela tiden, och runt en femtedel av dessa blir till färdiga låtar, skulle jag tro. Jag brukar slå ihop olika projekt till ett, så man får in fler idéer från olika tillfällen i samma låt. Funkar bra för mej 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Drog till med hälften, men nu när jag tittat efter lite mer, så verkar siffran ligga på ca 20%. Tycker det är synd att det ligger en massa bra idéer som aldrig kommer bli klara, men så kommer det förbli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer på små saker och ibland bryter jag ner en låt till flera andra. Så man kan säga att jag använder det mesta jag kommer på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...