Jump to content
Annons

Ännu en gallup om Musikprogram



Recommended Posts

Inget av de ovanstående! Jag känner att jag precis har börjat få häng på det jag kör nu (Cubase) så jag är nöjd, danke! 😛

Fuck!!

Jag fick läsa den här meningen både två o tre gånger innan jag fattade... och när jag fattade, fattade jag att jag inte fattat gallupen korrekt. Fatta min förvåning! 😏

Jag läste det som att DU var nyfiken på vilket progg vi använder. På frågan vilket progg JAG är mest NYFIKEN på (eller mest troligt skulle sätta mig mer in i ) är Ableton Live eller Reason.

Fandå. Som det kan gå. Nån mer än jag som massuppfi.. missuppfattat?

edit: mnmnnmnmnmn

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Använder Cubase och reason, men röstade på FL studio. Det finns för och nackdelar med Cubase och reason tycker jag.

Fördelarna är...Cubase för inspelningsyfte, Reason för mjukvarorna.

Men FL studio har det de båda saknar, både och för en billig peng och är lättanvänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Madvikins (oregistrerad)

Jag kör Cubase SL hemma och SX på jobbet.

-det enda program jag inte testat (och alltså är lite nyfiken på ) är Logic, men eftersom jag kör pc så kommer det inte att hända

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med Cubase nu. Är mest intresserad av Pro Tools, då Logic inte tilltalar mig alls. Vi har Logic Pro 7 i replokalen men jag tycker det lite omständigt uppbyggt och saknar en hel del bra funktioner som finns i Cubase t.ex.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med Cubase nu. Är mest intresserad av Pro Tools, då Logic inte tilltalar mig alls. Vi har Logic Pro 7 i replokalen men jag tycker det lite omständigt uppbyggt och saknar en hel del bra funktioner som finns i Cubase t.ex.. 😕

Vilka funktioner då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka av alternativen här fungerar tillsammans med MAC? Man är ju intresserad av att byta till Mac från PC....

Ableton Live

Reason

Cubase

Protools

Logic

Nuendo

Tracktion

Garageband

(Kristal känner jag inte till, vet ej om det finns för Mac OS X)

Bra uttömmande svar... Så det finns lite att välja på ... va gött 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...