Jump to content
Annons

kittem (oregistrerad)

Recommended Posts

kittem (oregistrerad)

Jag har flera låtar (texten) färdiga och vet ungefär hur jag vill att låten ska gå. Kan jag göra musiken själv? Finns det någon som kan hjälpa mig?

/Kittem

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan du göra musiken själv? Det är väl ingen annan som kan svara på frågan om du kan eller inte kan. Men om du undrar om det går att spelain musiken själv så är svaret givet JA. Om du vill att någon ska göra musiken åt dig tror jag att du nog får betala, eller om du kanske hittar någon som vill vara så söt o göra det åt dig, bara du blinkar lite sött så:Å

Men ärligt, det du kan göra är att köpa ett hyfsat enkelt program tx Rason eller Ableton live , kanske Cubase, ett gäng med vst pluggar, kanske ett midi klaviatur, sedan är det upp till dig att göra resten. Fins nog ingen väg att gå om du vill att musiken skall spela sig själv

Link to comment
Dela på andra sajter

kittem (oregistrerad)
Kan du göra musiken själv? Det är väl ingen annan som kan svara på frågan om du kan eller inte kan. Men om du undrar om det går att spelain musiken själv så är svaret givet JA. Om du vill att någon ska göra musiken åt dig tror jag att du nog får betala, eller om du kanske hittar någon som vill vara så söt o göra det åt dig, bara du blinkar lite sött så:Å

Men ärligt, det du kan göra är att köpa ett hyfsat enkelt program tx Rason eller Ableton live , kanske Cubase, ett gäng med vst pluggar, kanske ett midi klaviatur, sedan är det upp till dig att göra resten. Fins nog ingen väg att gå om du vill att musiken skall spela sig själv

Jag har faktiskt försökt att hitta bra program, men de är så svåra och det blir inte bra 😏 sång är mig grej, musiken är lite svårare.

Men jag ska försöka få tag i något av de programmen du föreslog. tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips kan vara att köpa ett billigt klaviatur och lära dig spela piano, sedan skaffa något riktigt enkelt för att kunna spela in enkla låtskisser. Har du bara ackorden på pianot och sångmelodin så kan säkert flera här på forumet hjälpa dig att arrangera låtarna.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

kittem (oregistrerad)
Ett tips kan vara att köpa ett billigt klaviatur och lära dig spela piano, sedan skaffa något riktigt enkelt för att kunna spela in enkla låtskisser. Har du bara ackorden på pianot och sångmelodin så kan säkert flera här på forumet hjälpa dig att arrangera låtarna.

/Majken

Jag har faktiskt både piano och gitarr, så ska försöka plinka ihop en låt.. 😆 tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips kan vara att köpa ett billigt klaviatur och lära dig spela piano, sedan skaffa något riktigt enkelt för att kunna spela in enkla låtskisser. Har du bara ackorden på pianot och sångmelodin så kan säkert flera här på forumet hjälpa dig att arrangera låtarna.

/Majken

Jag har faktiskt både piano och gitarr, så ska försöka plinka ihop en låt.. 🥰 tack

Lägg gärna upp något på Demo-delen här på forumet sedan, så vi kan kritisera, förolämpa och vara lite allmänt dryga. 😆

Obs, skämt! (Tror jag...) :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt försökt att hitta bra program, men de är så svåra och det blir inte bra  :rolleyes:  sång är mig grej, musiken är lite svårare.

Nu har jag inte testat det här själv, men Tracktion 2 ska vara väldigt enkelt och användarvänligt. Snabb googlade ett pris och på Luthman låg det på 1985:-. Annars så finns ju Cubase SE3 det enklaste i Cubase familjen och det kostar bara 995:- om du är student annars kostar det 1395:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan du ju börja med gratisprogram! (Och nej, jag menar inte DC++...) Acid Xpress exempelvis kanske kan vara bra att börja med, om du inte är säker på att du verkligen vill fortsätta syssla med det här.

Gå in här och klicka på "Free Acid Xpress" till höger i menyn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan du ju börja med gratisprogram! (Och nej, jag menar inte DC++...) Acid Xpress exempelvis kanske kan vara bra att börja med, om du inte är säker på att du verkligen vill fortsätta syssla med det här.

Gå in här och klicka på "Free Acid Xpress" till höger i menyn.

Oj, jag tänkte inte ens på det. Det finns ju även Kristal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan du ju börja med gratisprogram! (Och nej, jag menar inte DC++...) Acid Xpress exempelvis kanske kan vara bra att börja med, om du inte är säker på att du verkligen vill fortsätta syssla med det här.

Gå in här och klicka på "Free Acid Xpress" till höger i menyn.

Oj, jag tänkte inte ens på det. Det finns ju även Kristal.

Som jag tycker är ett ypperligt bra program om man bara vill spela in audio 😆

Jag kommer använda det i min mobila studio eftersom jag bara vill få ner inspelningarna på disk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...