Jump to content
Annons

Reggad på Myspace? Låt oss bli vänner.


djonas

Recommended Posts

Annons
  • Svar 322
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)
Kan någon vara så snäll att förklara vad myspace är är för nåt? Jag skulle iofs kunna surfa dit själv, men internet är så stort och o täckt. Det skrämmer mig. 😕

Hej!

Myspace, det är en plats på Internet, där man som privatperson eller som musiker eller som något annat, kan få ha ett utrymme helt gratis efter vad jag förstår.

Man kan då skriva in text, lägga in bilder, byta layout på sidan. Sedan kan man lägga in ljudklipp och t.o.m. videoklipp.

Har ingen sådan sida själv ännu.

🥰

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte än, men det blir nog så, när jag får tummen ur... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

det går ju att betala 12 kr i månaden o slippa ha en massa skitreklam på sin sida också... Är det ingens som tycker det är jobbigt?

Ordet HELT GRATIS, verkar för vissa vara helt obundet med de åtaganden man måste ställa upp på för att lägga upp en sida. Ja, ja, jag är inte arg på eller besviken på någon, bara undrar om ni ens reflekterar över att ni ställer upp på vissa grejer/ vill att er musik ska visas i tillsammans med nått smaskigt multinationellt bolag.

Jag har inte sett någon internetreklam på över ett år. Skaffa Firefox och Adblock Plus så kommer du inte ens märka något.

Link to comment
Dela på andra sajter

det går ju att betala 12 kr i månaden o slippa ha en massa skitreklam på sin sida också... Är det ingens som tycker det är jobbigt?

Ordet HELT GRATIS, verkar för vissa vara helt obundet med de åtaganden man måste ställa upp på för att lägga upp en sida. Ja, ja, jag är inte arg på eller besviken på någon, bara undrar om ni ens reflekterar över att ni ställer upp på vissa grejer/ vill att er musik ska visas i tillsammans med nått smaskigt multinationellt bolag.

Jag har inte sett någon internetreklam på över ett år. Skaffa Firefox och Adblock Plus så kommer du inte ens märka något.

gött mos

Link to comment
Dela på andra sajter

det går ju att betala 12 kr i månaden o slippa ha en massa skitreklam på sin sida också... Är det ingens som tycker det är jobbigt?

Ordet HELT GRATIS, verkar för vissa vara helt obundet med de åtaganden man måste ställa upp på för att lägga upp en sida. Ja, ja, jag är inte arg på eller besviken på någon, bara undrar om ni ens reflekterar över att ni ställer upp på vissa grejer/ vill att er musik ska visas i tillsammans med nått smaskigt multinationellt bolag.

Jag har inte sett någon internetreklam på över ett år. Skaffa Firefox och Adblock Plus så kommer du inte ens märka något.

gött mos

Mycket smarrigt mos.

Fö tycker jag inte att det är så hemskt att ha sin musik på en websida med reklam. Skulle du neka reklamradio att spela dina låtar? Säga nej till ett liveframträdande i TV4?

Det skulle inte jag.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Nääh, nu måste jag fråga...

Om man bortser från att det är gratis, vilket mervärde ger MySpace jmft med en egen sida på klassiskt webhotell? Jag fattar att det finns en massa community-features och andra häftigheter, men genererar det verkligen en massa trafik och lyssnare för er?

Har aldrig pallat regga mig där, men söker skäl att uppmuntra mig till det... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nääh, nu måste jag fråga...

Om man bortser från att det är gratis, vilket mervärde ger MySpace jmft med en egen sida på klassiskt webhotell? Jag fattar att det finns en massa community-features och andra häftigheter, men genererar det verkligen en massa trafik och lyssnare för er?

Har aldrig pallat regga mig där, men söker skäl att uppmuntra mig till det... 😉

Det är nog en större fördel att vara med än vad du tror. Jag har varit online bara några veckor och det har lett till vissa kontakter som gett mig vissa möjligheter att komma i kontakt med liknadsinnade männsikor.

Jag tex hade alltid trott innan att folk i musikbranchen (bolag, djs, producenter osv) inte var speciellt öppna men det är precis tvärt om. Glöm det där med att skicka email eller demo till ett bolag eller en artist... det är myspace som gäller, bli polare med din idol och skriv i hans/hennes gästbok? kanske svarar han/hon i din?

Det är iallafall bra att visa sin existens, det är viktigt att hänga på allt sånt där gratis PR skit och det utvecklar sig bara till det vad du gör det till.

Men som sagt man det handlar inte BARA om att regga sig utan även ha en stilren och innehållsrik presentation, sitt egna lilla koncept och framför allt bra musik i sin player annars kommer man inte så långt.

Har för mig att jag läste någonstans att dom hade 54 miljoner artister reggade? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Mervärdet består nog i att det just är gratis samt att det är en plats för kommunikation musiker emellan. Att ha en plats på ett "vanligt" webbhotell genererar en massa annat löst folk (också).

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...