saibot Posted March 16, 2006 Posted March 16, 2006 (edited) Låtnamn: I Wanna Love You Baby version 2 Artist/grupp: Saibot Genre: Rock Låtlängd: 3:10 Kompositör: Tobias Welin Producent: Martin Höckert Inspelningsår: 2006 Format: WMA Storlek: 3 megabyte Status: Färdig demo? Lätlänk: IWannaLoveYou2.mp3 Edited March 20, 2006 by saibot
saibot Posted March 18, 2006 Author Posted March 18, 2006 Tjena! Om 35 pers är inne, varför skriver ingen något? Har jag gjort något fel, eller är det inget att kommentera? //Saibot
Guest Lindebergmusic Posted March 18, 2006 Posted March 18, 2006 Denna versionen var mycket bättre än den tidigare. Melodier och harmonier känns bra. Dock är det nog hur instrumenten spelas jag hänger upp mig på mest. Variera lite mer. Vissa instrument tex gitarr och elpiano spelar ganska enkelt. Fyll ut mer och sväng loss. MVH /Johan
Marrexxx Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 Mycket bättre men våga ta ut svängarna lite mer - mindre framfot mer groove. Sången är Ok på versen - personlig och dynamisk - men på refrängen krävs att den här typen av nedtonad sång är helt ren för den ska funka. Nu svajar det lite åt olika håll Kan du inte sätta den så ta ngt. auto-tune effekt på den - det gör dom stora pojkarna och flickorna.
saibot Posted March 19, 2006 Author Posted March 19, 2006 (edited) Tack för snälla ord! Vi försöker bara "få ner låten" på en demo, d v s tanken är att någon A&R eller så ska höra hur det kan bli. Men det är klart - det kanske är värt att försöka svänga till det redan nu med mer seriöst spelande? Ändrat till mp3 här också. //saibot Edited March 19, 2006 by saibot
saibot Posted March 20, 2006 Author Posted March 20, 2006 Laddat upp låten här också om det är fler som inte kunnat lyssna via länken.
Recommended Posts