Jump to content
Annons

Sångare / Sångerska sökes


drloop (oregistrerad)

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)

Hej!

Håller på och skriver lite lite låtar.

Min röst passar inte riktigt denna genre.

Behöver någon som kan hjälpa till med text och sång.

Hur låter det?

Smakprov finnes här:

http://www.bericadori.com/song/ifuwereme_smakprov.mp3

Kravbild:

* Drag i rösten. Ett relativt begrepp.

* Vilja och ork att avsluta grejer.

* Jag finns i Göteborg, så befinner du dig på annan ort är kunskaper och möjlighet att sätta sången själv ett måste. Jag kör gärna på distans.

Hoppas att någon nappar.

Ps. Gör inget om du kan traktera något instrument och är kapabel att skriva låtar. Inget krav Ds.

JL

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Undrar om jag är för pretto med min förfrågan?

Förvisso har det inte gått lång tid sedan jag skickad in min önskan om samarbete.

Men är såååå sugen på att få en bättre leadsång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev lite nyfiken när en Bowiereferens poppar upp men det här var inte mycket Bowie, desto mer Sisters of Mercy ... 😄

En liten not: "If I was you" låter fel IMO. "were" är helt ok grammatiskt att använda här iom att det är konjunktiv form av "was" även i första person. Konjunktiv=verbform uttryckande önskan, förväntning. "If you were me, and if I were you" är alltså helt korrekt och låter bättre i mina öron.

PS Min röst är nog inget för det här, den är mer åt Bowie/Jagger hållet. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Blev lite nyfiken när en Bowiereferens poppar upp men det här var inte mycket Bowie, desto mer Sisters of Mercy ... 😄

En liten not: "If I was you" låter fel IMO. "were" är helt ok grammatiskt att använda här iom att det är konjunktiv form av "was" även i första person. Konjunktiv=verbform uttryckande önskan, förväntning. "If you were me, and if I were you" är alltså helt korrekt och låter bättre i mina öron.

PS Min röst är nog inget för det här, den är mer åt Bowie/Jagger hållet. 😕

Helt riktigt med texten, det är en slaskdemo. Och jag behöver hjälp med texter och sång...

Link to comment
Dela på andra sajter

" Om det 'e Du som sjunger så 'e sången helt OK för mig ... Varför en anorlunda sång röst ? fattar inte ! det verkar ju passa ..eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
" Om det 'e Du som sjunger så 'e sången helt OK för mig ... Varför en anorlunda sång röst ? fattar inte ! det verkar ju passa ..eller?

Det var snällt sagt. Men det finns andra låtar där min röst inte är rockig nog... därav min förfrågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
drloop (oregistrerad)
hah jag skulle alltid kunna testa 😆

har du någon instrumentalversion av låten?

Kul!

Skall fixa fram grejer i nästa vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Blev lite nyfiken när en Bowiereferens poppar upp men det här var inte mycket Bowie, desto mer Sisters of Mercy ... 😆

En liten not: "If I was you" låter fel IMO. "were" är helt ok grammatiskt att använda här iom att det är konjunktiv form av "was" även i första person. Konjunktiv=verbform uttryckande önskan, förväntning. "If you were me, and if I were you" är alltså helt korrekt och låter bättre i mina öron.

PS Min röst är nog inget för det här, den är mer åt Bowie/Jagger hållet. 😱

Mmm, hittade en Chris Rea text,if you were me som innehåller samma text.

If you were me and I was you .. .. ..

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med ngn längre upp, din sång behöver inte bytas ut, bara utvecklas, testa att sjunga lite mer sammanbitet... ehm, jag menar som att du inte riktigt sjunger ut, tror bara du är ovan att laborera med din röst (jag är sämst i världen på att göra det med min egen, tycker jag hör direkt då jag hör ngn annan sångare vilka möjligheter de har).

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Håller med ngn längre upp, din sång behöver inte bytas ut, bara utvecklas, testa att sjunga lite mer sammanbitet... ehm, jag menar som att du inte riktigt sjunger ut, tror bara du är ovan att laborera med din röst (jag är sämst i världen på att göra det med min egen, tycker jag hör direkt då jag hör ngn annan sångare vilka möjligheter de har).

Sammanbitet?

Hur menar du då?

Jag har suttit i studio som tekniker och försökt få sångare dit man vill, men sammanbitet var nåt nytt :-)

Exempel kanske?

Och förresten får jag tacka för att du inte tycker att jag behöver byta ut sången.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med ngn längre upp, din sång behöver inte bytas ut, bara utvecklas, testa att sjunga lite mer sammanbitet... ehm, jag menar som att du inte riktigt sjunger ut, tror bara du är ovan att laborera med din röst (jag är sämst i världen på att göra det med min egen, tycker jag hör direkt då jag hör ngn annan sångare vilka möjligheter de har).

Sammanbitet?

Hur menar du då?

Jag har suttit i studio som tekniker och försökt få sångare dit man vill, men sammanbitet var nåt nytt :-)

Exempel kanske?

Och förresten får jag tacka för att du inte tycker att jag behöver byta ut sången.

Att man biter av tonen litegrand, kan inte riktigt förklara det.... hm, Nordman kanske? Eller Thåström. De förvränger ju sin befintliga röst genom att "bita av" det lite. Förstår du hur jag menar? Och då låter det lite instängt (det är det jag menar med sammanbitet, för munnen deras är lite mer stängd än brukligt).

Jag sitter ibland och producerar sångare till egna projekt och så, är värdelös på att förklara i ord, bättre med exempel. Man hör ju liksom vart sångare låter som bäst (utom min egen tyvärr).

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Håller med ngn längre upp, din sång behöver inte bytas ut, bara utvecklas, testa att sjunga lite mer sammanbitet... ehm, jag menar som att du inte riktigt sjunger ut, tror bara du är ovan att laborera med din röst (jag är sämst i världen på att göra det med min egen, tycker jag hör direkt då jag hör ngn annan sångare vilka möjligheter de har).

Sammanbitet?

Hur menar du då?

Jag har suttit i studio som tekniker och försökt få sångare dit man vill, men sammanbitet var nåt nytt :-)

Exempel kanske?

Och förresten får jag tacka för att du inte tycker att jag behöver byta ut sången.

Att man biter av tonen litegrand, kan inte riktigt förklara det.... hm, Nordman kanske? Eller Thåström. De förvränger ju sin befintliga röst genom att "bita av" det lite. Förstår du hur jag menar? Och då låter det lite instängt (det är det jag menar med sammanbitet, för munnen deras är lite mer stängd än brukligt).

Jag sitter ibland och producerar sångare till egna projekt och så, är värdelös på att förklara i ord, bättre med exempel. Man hör ju liksom vart sångare låter som bäst (utom min egen tyvärr).

Det är svårt att prodda sin egen sång.

Man behövr någon coach. Så jag tackar för inputen.

Skall se vad jag kan göra med sången, men boxcutter skall få göra sitt också.

Ser med spänning vad som händer med min och Boxcutters sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag kanske skulle kunna pröva att lägga lite sång på kul om du vill.

Okidoki.

Skulle ha preppat filer denna vecka, ingen tid. Men om jag ger katten i och skriva på forumet en kväll så går det nog :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...